  • 1. Data: 2009-05-27 11:01:48
    Temat: Pentium D a Pentium Core 2 Duo
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    Witam!
    Mam taki mały dylemat. Mam aktualnie Pentium D 3GHz. Komputer mieli
    4ma dyskami z czego dwa to RAID 0. Wykorzystywany jest do obróbki
    grafiki (Nikon Capture NX2) i wideo. Czy zmiana na Core 2 Duo E7300 -
    2,66 GHz będzie odczuwalna? Innymi słowy czy jest sens? C2D to
    najwyższy procek jaki moge wcisnąć w ASUS P5LD2 V2.

    Pozdr, K.

  • 2. Data: 2009-05-27 16:41:21
    Temat: Re: Pentium D a Pentium Core 2 Duo
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >2,66 GHz będzie odczuwalna? Innymi słowy czy jest sens? C2D to
    >najwyższy procek jaki moge wcisnąć w ASUS P5LD2 V2.

    Jest masz dwa rdzenie w nowszej technologii, szczególnie przy grafice i
    video te dwa rdzenie się przydają - nawet jeśli sam soft do obróbki grafiki
    tego nie wykorzystuje to system już tak.

  • 3. Data: 2009-05-27 18:11:21
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 27 Maj, 18:41, "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote:

    > Jest masz dwa rdzenie w nowszej technologii, szczególnie przy grafice i
    > video te dwa rdzenie się przydają -  nawet jeśli sam soft do obróbki grafiki
    > tego nie wykorzystuje to system już tak.

    no tu oba mają po dwa rdzenie. Może to i dziwne pytanie ale rozbudowa
    peceta jest ostatnią rzeczą w jaką ładuję pieniądze. Wymiana na 4
    jądra ciągnie za sobą wymianę płyty i ryzyko zakupu nowej Visty... a
    już nie pomnę o instalacji wszystkiego od nowa ;-) Jest gdzieś jakiś
    sensowny test wydajności obu tych procesorów pod kątem zapisu na
    dyskach i właśnie obróbki grafiki?

  • 4. Data: 2009-05-27 18:53:26
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > 2,66 GHz będzie odczuwalna? Innymi słowy czy jest sens? C2D to
    > najwyższy procek jaki moge wcisnąć w ASUS P5LD2 V2.

    Nie lepiej zamontować sobie jeden a porządny dysk? (np.taki na 500GB)

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-05-27 21:36:52
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    Krzysiek pisze:
> [...]
    > najwyższy procek jaki moge wcisnąć w ASUS P5LD2 V2.

    >Nie lepiej zamontować sobie jeden a porządny dysk? (np.taki na 500GB)

    a skąd wiesz jakie dyski ma kolega ?

  • 6. Data: 2009-05-27 21:40:35
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > video te dwa rdzenie się przydają - nawet jeśli sam soft do obróbki
    > grafiki
    > tego nie wykorzystuje to system już tak.

    Tylko że dopiero te nowsze działaj a w pełni jak procesor dwurdzeniowy

    >Jest gdzieś jakiś
    sensowny test wydajności obu tych procesorów pod kątem zapisu na
    dyskach i właśnie obróbki grafiki?

    google ? może zestawienia ze stron benchmarków ?

  • 7. Data: 2009-05-27 21:59:06
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.05.2009 23:40, Kot Prezydenta pisze:

    > Tylko ?e dopiero te nowsze dzia?aj a w pe?ni jak procesor dwurdzeniowy

    Możesz wyjaśnić tę bzdurę?

    PS. I jeszcze ustawić poprawnie kodowanie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-05-28 05:25:20
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 27 Maj, 20:53, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Nie lepiej zamontować sobie jeden a porządny dysk? (np.taki na 500GB)

    mam łącznie 2TB
    0,5TB RAID gdzie jest system i dane tymczasowe
    0,5TB dysk z plikami użytkownika
    1TB magazyn danych, głównie backup
    mam jeszcze miejsca na dwa dyski ;-)

  • 9. Data: 2009-05-28 05:31:30
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 27 Maj, 23:59, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:

    > Możesz wyjaśnić tę bzdurę?
    >
    > PS. I jeszcze ustawić poprawnie kodowanie.

    nie mniej jednak zerkałem na testy Pentium D 825 i E7200 i różnica
    jest spora. Wg tych testów wychodzi, że dwa razy prawie ale nie były
    robione na tej samej aplikacji. Dokładnie mowa o tych http://pclab.pl/art34159-3.html
    i http://pclab.pl/art15696-3.html Kolejny zysk to o 30W mniejszy pobór
    mocy i mniejsza temp. pracy.

  • 10. Data: 2009-05-28 05:34:19
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    Dodam, że moje PD 925 jest już 65nm, zegarek ma 3.0GHz ale pracuje na
    2,5 (płyta ustawiona na "cicho"). Pod uwagę jest brany E7300 lub
    E7400.