  • 11. Data: 2009-05-28 07:02:03
    Temat: Re: Pentium D a Pentium Core 2 Duo
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    > Możesz wyjaśnić tę bzdurę?

    Oczywiście, Pentium D to taka namiastka procesora dwurdzeniowego, to
    fizycznie dwa połączone ze sobą procesory Pentium 4 i komunikuja się ze sobą
    poprzez szynę FSB, to jest wąskie gardło i zniego wynika spora różnica
    wydajnosci w stosunku do C2D. Każdy z nich pracuje na własnej pamięci L2 a
    jesli musi skorzystać z wiekszej pamięci to musi skopiować dane poprzez FSB
    do cache drugiego procka.

    Core 2 Dou zaś mają już wspólną pamięc cache L2 do ktorej mają dostęp oba
    rdzenie. (dodatkowo w odróżnieniu od P4 jest to powrót do rozwijanej
    wcześniej koncepcji PIII i Pentium-M z niskim poborem mocy)

    Podsumowując Pantium D to dwa procki w jednej obudowie połaczone szyną a C2D
    jeden dwurdzeniowy procesor.

    > PS. I jeszcze ustawić poprawnie kodowanie.
    >
    > --
    > |"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """""""|

  • 12. Data: 2009-05-28 07:20:59
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 28 Maj, 09:02, "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wcześniej koncepcji PIII i Pentium-M z niskim poborem mocy)
    >
    > Podsumowując Pantium D to dwa procki w jednej obudowie połaczone szyną a C2D

    czyli biorąc pod uwagę, że RAID na ICH7-8 jest programowy, a pracuje
    na aplikacjach, które dużo liczą nie rysują, to z C2D powinien się
    trochę odmulić? ;-)

  • 13. Data: 2009-05-28 07:34:30
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 27 May 2009 04:01:48 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

    > Mam taki mały dylemat. Mam aktualnie Pentium D 3GHz. Komputer mieli
    > 4ma dyskami z czego dwa to RAID 0. Wykorzystywany jest do obróbki
    > grafiki (Nikon Capture NX2) i wideo. Czy zmiana na Core 2 Duo E7300 -
    > 2,66 GHz będzie odczuwalna? Innymi słowy czy jest sens? C2D to
    > najwyższy procek jaki moge wcisnąć w ASUS P5LD2 V2.

    Bedzie. W kazdym innym przypadku niz tylko uzywanie do prac biurowych -
    internet, office - bedzie.
    Dodatkowo bedziesz mial mniejsza temperature, wentylatorek pracujacy na
    wolniejszych obrotach, i mniejsze zuzycie pradu.
    IMO nie ma sie nad czym zastanawiac - Core2 jest conajmniej o klase lepszy
    niz PentiumD

    --
    Mark

  • 14. Data: 2009-05-28 09:20:40
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Kot Prezydenta pisze:

    > a skąd wiesz jakie dyski ma kolega ?

    Domyślam się po prostu.

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-05-28 09:24:40
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Krzysiek pisze:

    > mam łącznie 2TB
    > 0,5TB RAID gdzie jest system i dane tymczasowe
    > 0,5TB dysk z plikami użytkownika
    > 1TB magazyn danych, głównie backup
    > mam jeszcze miejsca na dwa dyski ;-)

    Skoro wolisz mielenie dysków a nie przechowywanie danych na dyskach
    wymiennych to cierp ;-)

    --
    animka

  • 16. Data: 2009-05-28 09:55:39
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 28 Maj, 11:20, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > Domyślam się po prostu.

    Domyśliłaś się, że mam DWA TB z czego pół w RAID 0?!! Dobra jesteś ;-)

  • 17. Data: 2009-05-28 10:52:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Krzysiek pisze:

    > Domyśliłaś się, że mam DWA TB z czego pół w RAID 0?!! Dobra jesteś ;-)

    No nie wiem na co tyle dysków, ale każdy człowiek ma przecież jakieś
    swoje fiu bździu.

    --
    animka

  • 18. Data: 2009-05-28 10:59:36
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > 2,66 GHz będzie odczuwalna? Innymi słowy czy jest sens? C2D to
    > najwyższy procek jaki moge wcisnąć w ASUS P5LD2 V2.

    Witam
    Popatrz na to
    http://benchit.pl/procesory/porownanie/usun/145
    myślę, że pomoże w wyborze.
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2009-05-28 11:47:11
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 28 Maj, 12:59, Dawid <m...@n...pl> wrote:

    > Popatrz na tohttp://benchit.pl/procesory/porownanie/usun/145
    > myślę, że pomoże w wyborze.

    Zdecydowałem się na E7400 ;-)
    Ale dzieki!

  • 20. Data: 2009-05-28 11:49:11
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 28 Maj, 12:52, Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > No nie wiem na co tyle dysków, ale każdy człowiek ma  przecież jakieś
    > swoje fiu bździu.

    hehe ;-) choćby po to zeby zwiększyć wydajność takich aplikacji jak
    PS, Sony Vegas czy NX2 oraz ze względu bezpieczeństwa. Na jednym dysku
    to można... strony www otwierać ;-)