  • 31. Data: 2009-05-29 10:28:18
    Temat: Re: Pentium D a Pentium Core 2 Duo
    Od: "Latet" <l...@m...pl>

    > Zdecydowałem się na E7400 ;-)

    Ten procesor (jak każdy C2D) da się chłodzić biernie. Skorzystaj z tego i zyskaj
    trochę ciszy!

    latet

  • 32. Data: 2009-05-29 13:54:18
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Akurat różnica wydajności wynika przede wszystkim z archi-
    > tektury samych rdzeni, a nie połączenia układów przez FSB.

    Czyzby ?

    > Ten sposób połączenia jest oczywiście mniej efektywny

    A jednak

    > ale
    > różnicę widać dopiero przy 6-8 rdzeniach i to raczej w
    > zastosowaniach serwerowych...

    No oczywiście, ciekawe po co intel to zrobił skoro nic nie zyskal
    współdzieląc cache

    > Co nie zmienia faktu, że dwa rdzenie są często lepsze niż
    > jeden. Czy sugerujesz, że komputery dwuprocesorowe były złe,
    > bo procesory w nich *musiały* się komunikować przez FSB?

    Nie, doczytaj co napisałem, napisałem że C2D jest wydajniejszy od Pentium D
    i napisałem dlaczego, napisałem też dlaczego (FSB i nowsza technologia
    rdzeni) uważam że PentiumD nie był w pełni tego słowa znaczeniu durdzeniowy
    bo był bardziej jednosktka dwuprocesorową. Nie popadajmy w demagogię.

    > --
    > |"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """""""|

  • 33. Data: 2009-06-03 11:45:29
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    czasem się zdarza, ze w Pentium D działa tylko jeden rdzeń, a drugi
    sobie czeka. W każdym razie ZONK - overvoltage! Moja płyta nie
    obsługuje E7400 ;-(

  • 34. Data: 2009-06-04 06:41:06
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    okazało się, że moja płyta widzi C2D do E6700. Zastanawiam się czy
    jest sens kupować na rynku wtórnym ten procesor, czy może zrobić
    wymianę PCB na Asus P5Q Pro? Cena prawie ta sama ale trzeba system od
    nowa instalować...

  • 35. Data: 2009-06-04 12:00:23
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysiek" <k...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > jest sens kupować na rynku wtórnym ten procesor, czy może zrobić
    > wymianę PCB na Asus P5Q Pro? Cena prawie ta sama ale trzeba system od

    Nie ma nowego BIOSu do pobrania?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 36. Data: 2009-06-04 13:12:03
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 4 Cze, 14:00, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    > Nie ma nowego BIOSu do pobrania?

    jest, doszły nowe napięcia ale płyta nie daje rady zainstalować tego
    CPU. Pokazuję, ze to E7400 ale pracuje na 86MHz albo 222 ;-)

    Zajrzałem tu: http://benchit.pl/procesory/porownanie
    wpisałem do prównania: D 925, E7400 i E6300 (tu ma 1,86GHz) ale
    pojawił się w hurtowni E6300 2.8GHz i jest o nim tu
    http://ark.intel.com/Product.aspx?id=41493&processor
    =E6300&spec-codes=SLGU9.
    Tyle, że ASUS supportuje D6300 1.86GHz o czym jest tu
    http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?S
    Language=pl-pl&model=P5LD2&product=1&os=24
    i pytanie czy ten E6300 2.8GHz będzie równie wydajny jak E7400 i czy
    płyta go zobaczy ;-) No nie dowiesz się jak nie kupisz ;-) Ale robi
    się ciekawie, bo podają core voltage 0.85V-1.3625V, a u mnie zaczyna
    się od 1,2V! Ale zestawiając to rzędem
    http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=27517,36500,41
    493,
    wychodzi na to, że E6300 2.8GHz też nie da razy... Ale idąc tym tropem
    dodałem do porównania E4300, który działa już z biosem 1702 i wyszło
    coś takiego http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=28024,27517,36
    500,41493,
    To teraz pytanie - dlaczego E7400 nie chce ruszyć?

  • 37. Data: 2009-07-07 11:09:46
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    Problem rozwiązał Dual Core E2220 ;-)

  • 38. Data: 2009-07-12 14:09:38
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.05.2009 15:54, Kot Prezydenta pisze:

    > Czyzby ?

    A masz jakieś argumenty, że tak nie jest?

    > A jednak

    Ale nie decydująco mniej efektywny.

    > No oczywi?cie, ciekawe po co intel to zrobi? skoro nic nie zyskal
    > wspó?dziel?c cache

    Bo przejmują się nie tylko rynkiem domowym, ale i serwerowym.
    A Xeon bazujący na architekturze Pentium 4 dostawał ostre
    cięgi od Opterona.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |