  • 11. Data: 2016-06-23 23:16:57
    Temat: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup

    >To były czasy TG1-5, 10,20,39,40,70.

    Łooooooo.....

  • 12. Data: 2016-06-23 23:28:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Bursztynowy? Ja kupiłem zielony, bo akurat rzucili. Bursztynowych nie
    > spotkałem nigdy.
    Monitor miał zielony, a bursztynowy pewnie trafiłem przy okazji.
    > Też złożyłem monitor do ZX81. Podłączałem go do wyjścia
    > magnetofonowego -- mało kto wiedział,
    O! Nie wiedziałem.
    > że jest ono również po prostu
    > wyjściem monitorowym "niskiej częstotliwości", czyli przed modulatorem
    > telewizyjnym. Potem do tego monitora dokupiłem (też w BOMISie) głowicę
    > i całą resztę przeobrażającą ów monitor w telewizor. W roku 1989 uznałem,
    > że czegoś można się z telewizji dowiedzieć. Kilka miesięcy wytrwałem.
    TV też miałem taki sam... Neptun 150, ale z normalnym kineskopem.

    Robert

  • 13. Data: 2016-06-24 00:10:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > O! Nie wiedziałem.

    To był w ogóle fajny diwajs, podziwiałem pomysłowość tego projektu.
    Cztery układy scalone i nic więcej, nawet opornika -- CPU, ROM, RAM
    i specjalizowany układ do całej reszty. No, jeszcze modulator TV. Ze
    względu na skromny hardware komputer cechował się słabą podzielnością
    uwagi. Albo coś liczył, albo pokazywał na ekranie. Nigdy równocześnie.
    W normalnym trybie miał na liczenie tyle czasu, ile jest na powrót
    plamki. Plus tłuste maarginesy nad i pod ekranem -- po to właśnie tam
    dodane. Wprowadzony w tryb "FAST", gdy coś miał policzyć, przestawał
    się troszczyć o wyświetlanie, zrywał synchronizację, po ekranie latały
    czarno-białe nieregularne pasy. Jeśli trzeba było nagrywać na magnetofon,
    to oczywiście tylko w trybie fast. W czsie zapisu programu po monitorze
    też latały pasy. A fizycznie wyjście magnetofonowe i wyjście na monitor
    były wyjściem tej samej bramki w układzie ULA.

    > TV też miałem taki sam... Neptun 150, ale z normalnym kineskopem.

    Zielone ludziki były całkiem fajne.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2016-06-24 00:20:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Jun 2016 21:10:54 +0200, "HF5BS" <h...@j...pl> wrote:
    > Ale dobra, ku formalnościom, cyctat z tekstu piosenki jw:
    "Elektronik
    > kradnie w Tewie".
    > Osohozi?

    Jakie Tewie?? "Elektronik w radiu grzebie".

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-06-24 00:29:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Jun 2016 00:20:54 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Jakie Tewie?? "Elektronik w radiu grzebie".

    Zwracam honor, faktycznie jest jak mówisz, a ja na prawdę całe życie
    byłem przekonany, że śpiewa "Elektronik w radiu grzebie"... :-)

    --
    Marek

  • 16. Data: 2016-06-24 09:06:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

> [...]
    >dodane. Wprowadzony w tryb "FAST", gdy coś miał policzyć, przestawał
    >się troszczyć o wyświetlanie, zrywał synchronizację, po ekranie

    Potem powstal ciekawy programik - wyswietlal co drugi obraz.
    Wydajnosc spadala do ~60%, ale cos bylo widac.

> [...]
    >monitor
    >były wyjściem tej samej bramki w układzie ULA.

    Tego to nie pamietam, ale w Spectrum juz sygnal z magnetofonu celowo
    zmienial kolor obrzeza.
    No i mozna bylo po paskach popatrzec co leci :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-06-24 09:07:12
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-06-23 22:56, BaSk wrote:
    (ciap)
    > Przez "drobną nieścisłość" zapominają, że wcale *nie* było! Czytaj:
    > nie było tego w otwartej sprzedaży, a co najwyżej spod lady, za całkiem
    > inne pieniądze...

    "Szynka jak za Gierka", tylko 0,4 kg na miesiąc.

    Jedyny sensowny przelicznik to 1/2 litra na $

    Włodek

  • 18. Data: 2016-06-24 09:09:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-06-23 21:52, Andrzej wrote:
    (ciach)

    > Miałem praktykę w Tewie jako uczeń Technikum Łączności. Chyba w roku 65
    > ub. wieku. ("To pan jeszcze żyje?"*). Tam pracownice wynosiły
    > tranzystory w natapirowanych fryzurach. To były czasy TG1-5,
    > 10,20,39,40,70.

    Wielkie dzięki za potwierdzenie, ja miałem 3 latka ;-) (w 1965r.)

    Włodek

  • 19. Data: 2016-06-24 09:10:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-06-23 o 21:48, Yakhub pisze:

    >Nie jedyne! Można było "zdobyć", albo trafić (bo "rzucili"), oraz
    >"zorganizować". A ciekawostką tego "na dziś" jest to, że niektórzy
    >"poważni ekonomiści" porównują stosunek cen do dochodów, z tamtych
    >czasów do dzisiejszych. I twierdzą, że "wtedy było taniej".

    >Przez "drobną nieścisłość" zapominają, że wcale *nie* było! Czytaj:
    >nie było tego w otwartej sprzedaży, a co najwyżej spod lady, za
    >całkiem
    >inne pieniądze...

    Nie calkiem. Pare rzeczy wlasnie "trafilem". I inni tez trafili.
    Jak ktos pilnie potrzebowal, to oczywiscie mial pecha, jak byl
    przewidujacy - kupowal na zapas :-)

    To gdzies tam chyba pod koniec PRL Jaruzelski doprowadzil do wielkiej
    inflacji ...

    J.

  • 20. Data: 2016-06-24 09:10:43
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    >To był w ogóle fajny diwajs, podziwiałem pomysłowość tego projektu.

    To bylo w okolicach czasów gdy atari (nie zabawkowe komputerki, ale konsole
    i maszyny salonowe) budowało większość gier... bez mikroprocesorów. Wtedy
    taka pomysłowość była koniecznością w projektowaniu.