  • 11. Data: 2011-02-10 14:34:35
    Temat: Re: Picasa - podst. pytania
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 10 Feb 2011 15:03:52 +0100, bans napisał(a):

    > Tyle że jeśli ma się sporo zdjęć, to wrzucanie ich po jednym (partiami
    > po 4 albo 5, nie pamiętam) może doprowadzić do szału.

    Jak sie ma ich sporo, to się nie zmieszczą w darmowym gigabajcie w
    picasaweb.
    A jak już płacić za hosting, to można sobie sprawić swój, z gallery, która
    to ma aplet javowy do uploadu a nawet cały narzad gallery remote

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2011-02-10 19:08:56
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    JackDeJack in news:iivuoj$4eo$1@inews.gazeta.pl :
> [...]
    > MENU Plik / Dodaj folder do programu Picasa
    > Na początku dla wszystkich dysków i domyślnych folderów (pulpit, moje
    > zdjęcia, moje dokumenty) zaznaczasz usuń z programu Picasa.
    > Następnie zaznaczas na odpowiednim folder w którym masz interesujące
    > zdjęcia i masz dwie opcje:
    > Skanuj raz - picasa zobaczy czy są tam jakieś foty i ewentualnie je
    > wyświetli
    > Zawsze skanuj - picasa będzie monitorować ten folder i uwaga wszystkie
    > znajdujące się w nim podfoldery.
    > BTW - odznacz opcję wykrywania twarzy przy zaznaczaniu folderów bo cię

    dzięki, udalo sie opanowac szał picasy z szukaniem wszedzie i wszystkiego.
    Widzi to, co powinna.
    Jak sie "obczytam", pooglądam i beda watpliwosci - dopytac pozwole sobie :)

    Przy okazji:

    czy jesli mam na gmail używane faktycznie konto pocztowe N...@g...com, to
    nazwa tego konta w jakikolwiek sposob*) i dla kogokolwiek [poza mną] bedzie
    widoczna/znana ? Czy od razu zakladac, na potrzeby publikacji picasowych,
    nowe "fikcyjne" konto, tylko z okazji picasy.

    *)
    bo bedzie gdzies/na portalu picasaWeb widać:
    - albo pełny adres N...@g...com
    - albo tylko NAZWA

  • 13. Data: 2011-02-10 19:31:55
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

> [...]
    > znajdujące się w nim podfoldery.
    > BTW - odznacz opcję wykrywania twarzy przy zaznaczaniu folderów bo cię

    dzięki, wg. powyzszego udalo sie opanowac szał picasy z szukaniem wszedzie i

  • 14. Data: 2011-02-10 19:31:58
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Marx in news:6k2d28-q05.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl :
    > Jeśli chcesz zrobić tylko webgalerię, to wystarczy konto i zdjęcia można
    > wgrywać ze stronki. Instalowanie Picasy na komputerze nie jest wymagane.
    > Marx

    wiem, co chce na 100%: wklepac galeryjnie fotki hurtem i zeby dalo sie
    _co_najmniej_ tak zgrabnie i estetycznie ogladac jak w przykladowej z root
    posta galerii.
    A czy moge w picasie wybrac wzor galerii (sa do wyboru? jeszcze nie wiem :)
    i zobaczyc w laptopie, offline, jak bedzie w sieci wygladala galeria, czy
    może picasa moge (oprocz lekkiego obrobienia) tylko upload wykonac,a wyglad
    galerii ustalic dopiero i tylko na stronie - tego wszystkiego niestety
    jeszcze nie wiem, dopiero zabralem sie za sprawe.

  • 15. Data: 2011-02-10 19:36:12
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Welon in news:ij039o$cv9$1@news.net.icm.edu.pl :
    > Jakos nie widze mozliwosci zalozenia wlasnej galerii.

    z tego co powierzchownie wyczytalem wynika, że mozna wklepywac fotki na
    swoje konta w Facebook, Shutterfly, Flickr. No i w stylu "person-to-person
    service" -> "Your photos are only shared with the people [...] that you
    request". Takie gg fotkowe...?
    O galerii w stylu picasowym nic nie widzę. Może slepy jestem,albo co.
    Mozna jeszcze sprawdzic, czy jako skromny "poprawiacz" foto jest bardziej
    "na bogato" od picasy...

  • 16. Data: 2011-02-10 20:00:32
    Od: "j00zef " <j...@g...pl>

    1634Racine <1...@R...pl> napisał(a):

    > w zyciu z Picasy nie korzystalem, nagle musze wyslac z 30 zdjec w siec,jako
    > galerie, z mozliwoscia ogladania jako prezentacja.
    > Cos w tym stylu i z mozliwoscia pokazu slajdow:
    >
    > http://picasaweb.google.com/mkrasucka/DemonstracjaPo
    dZIHemVI09?feat=email#

    > 1.
    > Musze sciagnac z google soft Picasa?
    > Czy to [jak rozumiem]:
    > - rodzaj bardzo prostego edytora foto [mam już obrobione i w irfan, i w PS]?
    > - klient do transportu zdjec w siec?

    Jezeli nie chcesz uzywac tego watpliwie przydatnego programu mozesz
    doinstalowac sobie Fireuploader do Firefoxa - pozwala wrzucac tabuny plikow na
    picasse,youtuba i do innych serwisow.

    --
    j00zef

  • 17. Data: 2011-02-10 22:50:53
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

> [...]
    > nowe "fikcyjne" konto, tylko z okazji picasy.
    >
    > *)
    > bo bedzie gdzies/na portalu picasaWeb widać:

    Nie wiem ale chyba nie, tu masz mój album śmieciowy na potrzeby różnych
    forów
    https://picasaweb.google.com/JackDeJack/RNeSTRASHne?
    feat=directlink
    wyślij mi maila jak dasz radę ;)

    JDJ

  • 18. Data: 2011-02-10 23:59:22
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    JackDeJack in news:ij1q4l$3qv$1@inews.gazeta.pl :
    > Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem ale chyba nie, tu masz mój album śmieciowy na potrzeby różnych
> [...]

    wiec chyba jednak TAK - w koncu JackDeJack masz także w adresie mail, czyli
    to, co przed małpą w nazwie konta, widac w sciezce dostepu do galerii. O to
    pytalem -> "(....) albo tylko NAZWA (....)"

  • 19. Data: 2011-02-11 00:01:42
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    j00zef in news:ij1g50$o3j$1@inews.gazeta.pl :
    [.......]
    > Jezeli nie chcesz uzywac tego watpliwie przydatnego programu mozesz
    > doinstalowac sobie Fireuploader do Firefoxa

    ff nie używam; opera;
    zamienic jeden soft na inny?

  • 20. Data: 2011-02-11 06:34:38
    Od: j00zef <k...@g...com>

    On 11 Lut, 01:01, "1634Racine" <1...@R...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ff nie używam; opera;
    > zamienic jeden soft na inny?
    > (btw: za chwile ktos napisze, że Fireuploader to "wątpliwy" soft :)

    A to juz jest kwestia czego potrzebujesz - czy chcesz uzywac
    wszystkomajacego kombajna w postaci picasy czy potrzebujesz tylko
    mozliwosci wygodnego wgrania zdjec do albumu. Ja obrabiam zdjecia
    swoimi ulubionymi programami wiec tylko brakowalo mi wrzucania hurtem
    dziesiatek zdjec na serwis (przez www mozna wrzucic 5 na raz
    wyklikujac kazda z osobna).

    --
    j00zef