  • 11. Data: 2016-09-19 15:14:20
    Temat: Re: Pisanie programów do obliczeń symbolicznych
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Sep 2016 11:55:28 +0200, Borneq
    <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Chodzi o to że w wyniku liczba członów rośnie wykładniczo?

    Ale z czym rośnie? Liczba czynników jest stała.

    Program do algebry symbolicznej niczego nie oblicza. A jedynie
    przekształca. I nie można wykluczyć że potrafiłby zapisać ten iloczyn
    krócej, jako sumy podwójnej wszystkich iloczynów.

  • 12. Data: 2016-09-19 15:28:47
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Sep 2016 12:30:08 +0200, Nemrod
    <n...@t...crusader.knights.org> wrote:
    > A zatem ślepa wiara, że komputer jest w stanie wszystko wyliczyć,
    > jest niczym nieuzasadniona. Algorytmy nie będą myśleć
    > za człowieka.

    Po pierwsze, nie pitol o wierze. Nie chrzań, że jak ktoś jest
    niewidomy, to głupi. Nie myl algorytmu z komputerem. Swojego braku
    wiedzy nt. argumentów... z ich istnieniem lub nieistnieniem.

    Po drugie, jak na razie nie podałeś jakiegokolwiek dowodu na
    uzasadnienie tezy że maszyna nie zastąpi człowieka w tym, w czym
    człowiek posługuje się myśleniem. Ogarnij się trochę, poczytaj Bajki
    Robotów, napisz AI na poziomie Elizy i naucz się liczyć całki
    krzywoliniowe. A potem postaraj się zrozumieć po co ludziom są
    potrzebne takie rzeczy jak Mathematica.

  • 13. Data: 2016-09-19 15:32:31
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Sep 2016 12:40:08 +0200, Nemrod
    <n...@t...crusader.knights.org> wrote:
    > Zastosowanie to chyba sprawdzanie umiejętności przedszkolaków. Tutaj

    Bynajmniej. A żeś tępa dzida, to poszukaj sobie w Google co to jest
    tw. o czterech barwach i jak zostało dowiedzione.

  • 14. Data: 2016-09-19 15:56:29
    Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org>

    W dniu 2016-09-19 o 15:14, slawek pisze:
    > Ale z czym rośnie? Liczba czynników jest stała.

    I teraz oblicz ile jest wszystkich możliwości
    w zależności od "liczby czynników".

    > Program do algebry symbolicznej niczego nie oblicza. A jedynie
    > przekształca. I nie można wykluczyć że potrafiłby zapisać ten iloczyn
    > krócej, jako sumy podwójnej wszystkich iloczynów.

    Pierdoły nieuka. To oblicz, przekształć i podaj wynik.
    Jaka suma podwójna? Hahaha ...

    Sprawdź tu:

    http://www.wolframalpha.com
    \Pi_{k=0}^{49} (z_{2k} + z_{2k+1})

    Nawet dla górnej granicy 10 już się wywala.
    Zapomnij, żeby komp ci to kiedykolwiek wyliczył.

    --
    Nemrod Vargardsson

    Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
    i wyrok wykona ma ręka,
    na swoich wrogach się pomszczę,
    odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
    42 Upoję krwią moje strzały,
    mój miecz napasie się mięsem,
    krwią poległych i uprowadzonych,
    głowami dowódców nieprzyjacielskich.

  • 15. Data: 2016-09-19 16:18:50
    Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org>

    W dniu 2016-09-19 o 15:28, slawek pisze:
    > (...) <- pierdoły przedszkolaka

    A dowód masz w postaci (kontr)przykładu.
    Zrób go, a potem jeszcze raz przemyśl całą sprawę.

    I nigdzie nie napisałem, że komputer jest całkowicie
    bezużyteczny. Jest pomocny w ograniczonym zakresie,
    i tylko pod nadzorem człowieka.

  • 16. Data: 2016-09-19 16:20:19
    Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org>

    W dniu 2016-09-19 o 15:32, slawek pisze:
    > (...) co to jest tw.
    > o czterech barwach i jak zostało dowiedzione.

    Zieeew. To zadanie dla dzieci z przedszkola.

  • 17. Data: 2016-09-19 17:02:34
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Sep 2016 16:20:19 +0200, Nemrod
    <n...@t...crusader.knights.org> wrote:
    > Zieeew. To zadanie dla dzieci z przedszkola.

    To za karę Nemrodek napisze nam tu teraz ile kolorków potrzebuje aby
    pokolorować na butelce Kleina.

  • 18. Data: 2016-09-19 17:36:32
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 19.09.2016 o 14:41, slawek pisze:
    > W Pythonie coś jest. Niespecjalnie wnikałem, bo Mathematica i Alfa albo
    > dają radę albo nie. A jak nie, to trzeba robić to siecią neuronową, tj.
    > użyć mózgu. Własnego.

    Jak na razie nic nie robiłem w Pythonie, może warto to nadrobić. Myślę
    że powolność Pythona wynika z tego, że obliczenia wykonywane są z
    dowolną precyzją i nie można tego wyłączyć.
    A pytanie tego wątku jest: jak w językach w rodzaju C++ czy Java zabrać
    się za pisanie dość prostego przekształcacza wyrażeń?

  • 19. Data: 2016-09-19 18:14:19
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Sep 2016 17:36:32 +0200, Borneq
    <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > A pytanie tego wątku jest: jak w językach w rodzaju C++ czy Java
    zabrać
    > się za pisanie dość prostego przekształcacza wyrażeń?

    Normalnie. ;)

    W Pythonie jest IMHO kod źródłowy www.sympy.org

    Jakby tak się zastanowić... Problemem nie jest przekształcanie.
    Problemy to: upraszczanie (i to zaczynając od definicji czym ono
    jest); zapewnienie reguł niesprzecznych i zgodnych z tym co dozwolone
    w matematyce (błędne "reguły wnioskowania" były np. w Mathematica, w
    istocie rzeczy wiemy że błędy w programach się zdarzają, debugowanie
    tego to praca dla tysięcy ludzi na lata); prezentacja (tu Mathematica
    i Wofram Alpha są trudne do pobicia); wygoda (Alpha bije wszystko).

  • 20. Data: 2016-09-19 20:05:47
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 19.09.2016 12:40, Nemrod wrote:

    > Nie zrozumiałeś. Istnieją bardzo proste, małe programy, które niestety
    > z powodów sprzętowych są całkowicie nieużyteczne. I nie da się nic
    > z tym zrobić.

    > Zastosowanie to chyba sprawdzanie umiejętności przedszkolaków. Tutaj
    > nawet po 50 poziomach nawiasów program się wywala. A co do dopiero by
    > było przy setkach albo tysiącach?

    Akurat podałeś problem łatwy do rozwiązania na kartce,
    ale kosztowny dla głupiego programu.

    Z drugiej strony, mathematicy używa się do wspomagania przy
    żmudnych przekształceniach. Jasne, potrafię scałkować funkcję
    wymierną, czy coś, co daje w efekcie całkę eliptyczną.
    Proste problemy - pewnie. Ale żmudne. Jeśli można je zrzucić
    komputerowi, korzyści są dla mnie.
    Oczywiście pakeiry symboliczne nie potrafią rozwiązać wszystkiego,
    nie potrafią rozwiązać nawet większości prboelmów, jeśli zapodać
    je im w formie, w jakeij się te problemy zastało.
    Ale jeśli się taki sytem wspomoże, on się odwdzięczy wyręczając
    Cię z części żmudnej pracy.

    Sprowadzając sprawę do absurdu, kalkulator też wykonywał głownie
    szkolne działania, a był przydatnym narzędziem.

    pzdr
    bartekltg