  • 21. Data: 2016-02-19 07:05:25
    Temat: Re: Plan Morawieckiego
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Ja akurat potrafiłbym sobie wyobrazić żeby jakiś człowiek z ministerstwa podzwonił po
    firmach i popytał czy by nie wpuścili wycieczki studentów, a potem po dziekanatach
    miejscowej politechniki, czy by takiej wycieczki nie zorganizowali. Dać ludziom
    pojęcie o procesach w rzeczywistym przemyśle- bezcenne.

    No a o tym że to jest rola rządu, żeby kombinować jak swoje pieniądze wydawać u
    siebie, a nie płacić komu innemu, to pisaliśmy tu już tyle razy, że robimy się nudni.
    Japonia to dobry przykład, ale Polska potrzebuje przykładów z EU, bo przecież mamy
    traktaty i inne ograniczenia.

  • 22. Data: 2016-02-19 07:44:29
    Temat: Re: Polskie realia
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-02-18 15:54, Konrad Anikiel pisze:
    > Większość funduszy VC to spółki publiczne, można kupić ich akcje.

    Jednak (o ile sie orientuje) tak kupujesz pakiet firm np. z branzy IT,
    zatrudniających < 10 osób, działających < 2 lata, itd.
    Nie zainwestujesz w np. "kwantowy tranzystor II generacji", o którym
    jeszcze nikt nie slyszal, dopoki nie pojawi sie on na gieldzie.

    --
    A Stasiewicz

  • 23. Data: 2016-02-19 07:54:55
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-02-18 17:26, J.F. pisze:

    > A jak to sobie wyobrazasz ?
    > Oferent ma np znakomity pomysl na samochod elektryczny, ktory po
    > sfinansowaniu prototypu nie jezdzi.

    Zgadza sie. Jesli nie podpada pod katalog przestepstw, ale i nalezycie
    tego nie uzasadni, na naszym inwestorskim "allegro" ma na zawsze
    przerąbane.

    Zreszta nie czekamy, az samochód wyjedzie, po drodze sa etapy posrednie.
    Wtopa nie musi byc ogromna, jesli patrzymy sobie na rece.

    A co by zrobil PiS jako inwestor? Zaniechalby finansowania czy nie?

  • 24. Data: 2016-02-19 08:25:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 Feb 2016 17:26:05 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Bez udzialu gieldy to chyba mozliwe - tzn zakladasz spolke.
    > Moze byc jakis problem z kapitalem zakladowym, ktory powinien byc
    > wplacony w calosci, ale nadal mozliwe.

    Jaką spółkę.masz na myśli?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2016-02-19 09:58:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 18 Feb 2016 17:26:05 +0100, "J.F."
    >Jaką spółkę.masz na myśli?

    Akcyjna, a jak nie, to z o.o.

    J.

  • 26. Data: 2016-02-19 10:08:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A S" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >posrednie.
    >Wtopa nie musi byc ogromna, jesli patrzymy sobie na rece.

    Jedni robia naped, inni nadwozie, naped niby dziala, ale coraz wiecej
    problemow sprawia,
    a bez napedu nadwozie nikomu niepotrzebne :-)

    >A co by zrobil PiS jako inwestor? Zaniechalby finansowania czy nie?

    W koncu by zaniechal, ale wiadomo - przyslalby prokuratora :-)

    P.S. byl w sieci wywiad z Shuji Nakamura, tym od niebieskich LED i
    laserow.
    Nakamura 12 lat pracowal nad technologia GaN, i przez ten czas prezes
    musial w niego wierzyc, bo w wynikach przynosil tylko straty.
    A w ogole to zaczal prace jak juz reszta swiata sie poddala, bo
    robili, robili i nie zrobili.
    12 lat inwestowania i nic ... jak jednak opracowal, to Nichia zarobila
    na tym cos 100 mln$, a przez ostatnie lata kto chyba wielokrotnie
    wiecej.

    Potem firma wyplacila mu premie ... 180 $.
    Wiec sie zachowal nie po japonsku i poszedl do sadu.
    A w ogole wyjechal do ameryki - tam teraz bedzie ... studentow
    przyciagal, bo prochu poraz drugi to juz chyba nie wymysli :-)

    J.

  • 27. Data: 2016-02-19 10:15:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
> [...]
    >politechniki, czy by takiej wycieczki nie zorganizowali. Dać ludziom
    >pojęcie o procesach w rzeczywistym przemyśle- bezcenne.

    a) ministerstwo nie jest od tego
    b) dobra uczelnia sama powinna to organizowac,
    c) co Ty chcesz im pokazac - jak robotnicy na hali mlotkami klepia ?
    d) byly i chyba sa praktyki studentow po zakladach pracy ... o, tu sie
    ministerstwo moze wykazac, wpisze w wymogi obowiazkowe, okresli
    formularz zaswiadczenia, zasady zatrudnienia :-)

    No chyba, ze masz na mysli firmy zagraniczne ... no, to moze by i byla
    dobra robota dla ministerstwa ... ale potem absolwenci beda wiedzieli
    gdzie aplikowac o prace :-)

    J.

  • 28. Data: 2016-02-19 10:31:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości
    >Jestem wrogiem wpieprzania sie panstwa do biznesu, ale swego czasu
    >Japonce calkowicie zakazaly importu samochodow. Efekt? Rozwoj
    >rodzimego przemyslu moto, chyba nie musze przekonywac jaka to dzisiaj
    >potega.

    Zakazaly ? A moze nie bylo ich stac na amerykanskie ?

    Bo oni tam juz raz probowali cos zakazac, ale wtedy im amerykanskie
    dziala pokazaly, ze wolny handel jest wazniejsza wartoscia.
    Zreszta kto wie, czy i na tym nie odniesli korzysci, patrzac na
    poprzednie 100 lat.

    >Finlandia z kolei kazala firmie produkujacej kalosze opracowac
    >komorki.

    Kazala ? Czy firma sama sie przerzucila ? No moze z rzadowa
    pomoca/zacheta.
    I nie na komorki, tylko na elektronike, bo wczesniej robila radia i
    telewizory (nawet bardzo zaawansowane - cyfrowe, nie mylic z
    obecnymi).

    >Ja tam tej firmy nie lubie, ale niewatpliwie niszowa nie jest.

    Nie tylko ty nie lubisz ... i widac nie zauwazyles - Nokia przestala
    robic komorki, stala sie niszowa i wrocila do produkcji kaloszy :-)
    Tzn biznes komorkowy sprzedala MS, ten sie teraz martwi o produkt,
    sama jeszcze dziala preznie w branzy stacji bazowych i sprzetu dla
    operatorow.
    Podobnie z Ericssonem, czy np samochodami Volvo i Saab.

    A tak swoja droga - trzymam w reku karte pamieci, jaka to trzeba miec
    technologie aby 32GB zmiescic na powierzchni paznokcia, jakie wymiary
    ma bit, jaka precyzje trzeba osiagnac i utrzymac, i czystosc i jakie
    maszyny miec ... a kosztuje mniej niz kalosze. I to kiepskie kalosze,
    bo te z Nokii to chyba wielokrotnie droszsze :-)

    J.

  • 29. Data: 2016-02-19 10:56:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Feb 2016 09:58:02 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Akcyjna, a jak nie, to z o.o.

    w z o.o. kapitał to nie problem.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2016-02-19 11:38:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 19 Feb 2016 09:58:02 +0100, "J.F."
    >w z o.o. kapitał to nie problem.

    A w akcyjnych to problem ?
    Szczegolow nie znam, ale wydaje mi sie, ze przepisy obydwu spolek sa w
    ogolach bardzo podobne.

    Dopiero jak chcesz wejsc na gielde, to Gielda lubi sprawdzone spolki,
    preznie dzialajace, przynoszace zysk, a nie jakies gruszki na
    wierzbie.
    Spolki z odpowiednimi zasobami, pozwalajace im zaplacic za wejscie,
    przygotowanie prospektu, opinie bieglego rewidenta itp.

    J.