  • 21. Data: 2020-05-16 13:51:41
    Temat: Re: Płyta GA-7VA - sens?
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-05-16 o 11:55, 2late pisze:

    > A to nie wiedzialem. Myslalem ze chca posluchac muzyki a tu sie okazuje
    > ze, oni chca sobie poukladac na polkach i popatrzec na analogi. ;)

    Dalej nie wiesz, zainstalowanie windowsa nie oznacza że ruszą
    na tym wszystkie stare gry które działały na prawdziwym sprzęcie.

    Avast.

  • 22. Data: 2020-05-16 16:20:54
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 16/05/2020 12:51 PM, RadoslawF wrote:

    > Dalej nie wiesz, zainstalowanie windowsa nie oznacza że ruszą
    > na tym wszystkie stare gry które działały na prawdziwym sprzęcie.

    Pewnie masz racje.

  • 23. Data: 2020-05-16 18:17:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-05-16 o 16:20, 2late pisze:

    > Pewnie masz racje.

    o, a taki tryb DOS4GW pójdzie na virtualce żeby HEXEN'a, Doom'a czy Duke
    Nukem 3D odpalić?
    Tak na szybko lookam i widzę na Virtualboxie są problemy, na przykład
    Doom nie daje rady grać na i5-6400, za wolno, a przypominam wymaga 80386
    33MHz, DOS, 4MB RAM i grafiki VGA ;)

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2020-05-16 23:10:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-05-16 o 18:17, Irokez pisze:

> [...]
    > Tak na szybko lookam i widzę na Virtualboxie są problemy, na przykład
    > Doom nie daje rady grać na i5-6400, za wolno, a przypominam wymaga 80386

    Nie mylisz pojęć?

    DOS4GW to przeskoczenie ograniczenia pamięci dla DOS.

    Natomiast Virtualbox to jeden z hypervisorów typu drugiego - czyli nie
    działa bezpośrednio na fizycznej maszynie (jak np. VMWare ESXI, Hyper-V
    Server, Citrix, Proxmox itd).

    Czyli VirtualBox instalujesz na już pracującym systemie operacyjnym
    (spełnia rolę maszyny wirtualnej) i dopiero na nim (w nim?) instalujesz
    system gościa - DOS, Windows każdą wersję, OS/2, linuxy itd.
    Dopiero od systemu gościa zależy, co się na nim uda uruchomić,
    oczywiście w zakresie zasobów i ewentualnie sterowników udostępnianych
    przez hosta.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2020-05-17 21:34:53
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 16 May 2020 12:49:15 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > To lepiej sprawdź bardzo dokładnie. Niewielkie szanse że toto jeszcze
    > dycha. Przyjrzyj się elektrolitom.

    Odpaliłem dziś, działa, choć system (WXP) nie startuje, blue screen, ale
    może po prostu komuś padł i tak zostawił. Kondzie są lekko wypukłe
    faktycznie, no ale płyta nie zgłasza przy uruchamianiu problemów, nie
    wiadomo jak po dłuższej pracy. Jest 256MB ramu (wow!) i sieciówka, ale na
    razie nie było czasu więcej podłubać.
    Może rzeczywiście puszczę na alledrogo, w pełnym zestawie, bo mam i obudowę
    i nawet stary monitor 4:3 (choć nie crt, tylko LCD, ale za to z wejściem
    video i z tunerem TV ;-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka