  • 81. Data: 2016-12-08 19:52:20
    Temat: Re: Po jedzie próbnej Peugeot 3008
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-06 o 21:44, r...@k...pl pisze:
    > Dolny Śląsk -- na narty najgorszy dojazd jest do Zieleńca.
    > Ale tylko raz na letnie gumy musiałem założyć łańcuchy (powinienem w zasadzie
    > dwa razy).

    Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.

    Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)

  • 82. Data: 2016-12-08 20:31:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 8 Dec 2016 19:52:20 +0100, w
    <5849abe3$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>, z <...@...pl> napisał(-a):

    > Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.
    > Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)

    To tym bardziej.

  • 83. Data: 2016-12-09 17:05:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Bez jaj. Na narty to sobie można wypożyczyć odpowiednią furmankę.
    >Pomówmy o normalnym użytkowaniu. :-)

    To jest wlasnie normalne uzytkowanie - zima w weekend na narty.
    A poza weekendem to tramwajem :-(

  • 84. Data: 2016-12-09 17:15:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-08 o 02:11, J.F. pisze:

    >Nie.
    >Mówimy o różnicach między kołami na różnych osiach,
    >A na każdej osi mechanizm różnicowy jest.

    A myslisz, ze po co ta wajha jest ?
    To samo co sie dzieje po kolach w roznych stron dzieje sie tez miedzy
    osiami.
    Czy to na skutek niewielkich roznic srednic opon, czy np ... promienie
    przednich i tylnych kol w zakrecie inne, to i przebyte drogi inne.

    Dyfer miedzyosiowy, albo wajha.

    >Nisan ma stały na jedną oś a na drugą włączany ręcznie lub
    >automagicznie, w zależności od rocznika. Podobnie ma Subaru.
    >Pozostałych nie sprawdzałem ale skoro w opisie jest że to suwy
    >to nie liczył bym na stały napęd na obie osie.

    W opisie stoi, ze Nissan i Honda sa 4WD, Subaru AWD, a Mazda 2WD.
    i w okolicach 1:50 widac, ze Nissan ma przednie i tylne kola
    napedzane.

    Watpliwosci mam tylko czy ma otwarty dyfer miedzyosiowy, czy w tej
    trasie zlosliwie dwa kola po przekatnej w powietrzu, i to zwykłe dyfry
    w obu osiach wylaczaja naped mimo, ze obie osie sztywno sprzegniete
    (przez jakies automagiczne sprzeglo).

    J.

  • 85. Data: 2016-12-09 19:58:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-09 o 17:15, J.F. pisze:

> [...]
    > Czy to na skutek niewielkich roznic srednic opon, czy np ... promienie
    > przednich i tylnych kol w zakrecie inne, to i przebyte drogi inne.

    Ale zdajesz sobie sprawę że łączność między mostami idzie przez
    ich mechanizmy różnicowe ?

    > Dyfer miedzyosiowy, albo wajha.

    Jak masz nieblokowany dyfer to napęd idzie na jedno koło z czterech.
    Jak masz wajchę to idzie na jedno koło każdej osi.

    > W opisie stoi, ze Nissan i Honda sa 4WD, Subaru AWD, a Mazda 2WD.
    > i w okolicach 1:50 widac, ze Nissan ma przednie i tylne kola napedzane.

    A ja w opisach znalazłem że Nisan i Subaru nie miały stałego napędu
    na obie osie. A ładne fabryczne nazwy oznaczają że firma chce ci wcisnąć
    gówno a nie że mają stały napęd.

> [...]
    > trasie zlosliwie dwa kola po przekatnej w powietrzu, i to zwykłe dyfry w
    > obu osiach wylaczaja naped mimo, ze obie osie sztywno sprzegniete (przez

    Poszukaj jakiejś strony z dokładnym opisem poszczególnych modeli i się
    dowiesz prawdy. Omijaj bełkot marketingowy na stronach sprzedawców.
    Wedle mojej orientacji to suw nie ma obowiązku mieć napędu na obie osie,
    o stałym napędzie na obie nawet nie wspomnę. I byłbym bardzo zdziwiony
    jakby się okazało że mają po trzy dyferencjały. Bo to kosztuje a w
    fabrykach rządzą księgowi a nie inżynierowie.

    Pozdrawiam

  • 86. Data: 2016-12-09 21:33:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 17:05, J.F. pisze:
    > To jest wlasnie normalne uzytkowanie - zima w weekend na narty.
    > A poza weekendem to tramwajem :-(

    I cała dyskusja poszła się je... bo normalne dla każdego znaczy coś
    innego ;-) Czy ze względów lokalizacyjnych, czy uwarunkowań pracy czy
    osobistych upodobań.
    NIE DA SIĘ PORÓWNYWAĆ :-)

  • 87. Data: 2016-12-10 20:08:46
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-12-2016 o 14:10, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Po przejechaniu się tym samochodem:
    >
    > + dobra pozycja w fotelu kierowcy, doskonałe trzymanie boczne,
    > klawiszowe przyciski na desce, dobra widoczność, dobre rozwiązanie
    > bagażnika.
    >
    > - ekran na środku sterczy jak ch*j na weselu. Nie jest chowany i bardzo
    > podatny na uszkodzenia mechaniczne.
    >
    > Dyskwalifikujące jest

    Przede wszystkim cena.
    W drzwiach bym zażądał rabatu 20%, potem mógłbym przystępować do
    oglądania i ew. negocjacji dalszych rabatów.

    > IMHO brak napędu 4x4 dla samochodu klasy SUW.

    Oczywiście.
    Dlatego badziewia nie kupię, mimo że b. ładne.

    > Dopiero od sprzedawcy się dowiedziałem, że SUW-y z napędem na jedna oś
    > to ponad 90-% wszystkich SUW-ów
    > Tego nie rozumiem. Od samochodów klasy SUW oczekuje się więcej niż od
    > zwykłych sedanów czy kombi.

    To jest skutek pakowania 4x4 tylko do wyższych wersji silnikowych.
    Jak gdzieś można zamówić 4x4 z każdym silnikiem, jego udział wynosi
    nawet ponad 40%.

    Też nie dopłaciłbym 30 czy 40 tys za 4x4, dlatego mam Dacię, która tego
    typu numerów nie robiła, a nie coś fajniejszego np. Sportage.

  • 88. Data: 2016-12-10 20:09:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-12-2016 o 21:30, r...@k...pl pisze:
> [...]

    srodku z punktu A do punktu B. Mozesz wytlumaczyc po co naped na cztery
    kola w samochodzie osobowym?

    > Próbuję sobie przypomnieć, kiedy to napęd na 2 koła przeszkodził mi w
    > dojechaniu tam gdzie chcę i nie mogę sobie przypomnieć.

    Napęd 2WD ogranicza Ci za to listę celów do których chcesz dojechać.

    > To nie jest SUW, co więcej -- nie ma pojazdów SUW.

    To się zgadza, to jest crossover, koło SUV-a nawet nie leżał.

  • 89. Data: 2016-12-11 11:09:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 10 Dec 2016 20:09:08 +0100, w <o2hjsh$tdv$3@gioia.aioe.org>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Napęd 2WD ogranicza Ci za to listę celów do których chcesz dojechać.

    Jeżeli zamienisz "chcesz" na "możesz" to może to być prawda.
    Niestety, na razie najczęściej tam gdzie bym mógł dojechać (chociaż
    niekoniecznie chciał) to na przeszkodzie staje nie brak 4x4, ale znak zakazu.

    Pomijam juz przypadki, że zwyczajnie szkoda opon.

  • 90. Data: 2016-12-12 14:49:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-12-2016 o 11:09, r...@k...pl pisze:

    > Jeżeli zamienisz "chcesz" na "możesz" to może to być prawda.

    Nie, chodziło o chcesz.
    Nie pojedziesz na rajd 4x4 dwunapędówką, nawet jak bardzo chcesz.