  • 11. Data: 2017-11-15 17:51:53
    Temat: Re: Podgrzewacz płynu chłodzącego
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-15 o 11:40, Jacek pisze:

    > Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi wynalazkami?
    > Zamierzam to założyć do fiata z silnikiem 1,9 JTD.
    > Auto będzie stało na placu, więc sobie podłączę zasilanie 230V
    > przedłużaczem przez zegar sterujący i (tak myślę) rano o godz. 6 się
    > załączy, a o 7 wsiadam, zapalam i od razu mi dmucha ciepłym.

    W zeszłym roku używałem, tyle że w tańszym wykonaniu, kosztowało coś
    koło 150zł, ale nie pamiętam czy moc 1000W, czy 1500W.
    Pół godziny grzania wystarczało żeby nagrzać silnik i nagrzewnicę
    powietrza tak, że w środku od razu ciepłe powietrze nawiewa, świecie
    żarowe w ogóle się nie załączały a silnik od kopa startował.
    Z tym, że u mnie rzadko temperatura spada poniżej -15st., ale jak
    wcześniej zimą trzeba było przejechać jakieś 10km żeby nagrzać silnik do
    80-90 stopni, to tak po zamontowaniu tej szajbki wystarczał kilometr,
    góra półtora.

  • 12. Data: 2017-11-15 17:58:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi wynalazkami?

    Tak, ale nie w osobówkach. w dużych silnikach. działa to tak sobie.
    1500w to za dużo na lekkie podgrzanie, i na pozostawienie tego bez
    nadzoru. inaczej niż koledzy piszą, płyn chłodniczy nagrzeje cały
    silnik. niestety okolice chłodnicy bardziej niż miskę olejową, ale
    jednak micha też będzie ciepła. O ile Ci się uda to wszystko dobrze
    pomontować, nic nie zakłóci przepływu wody - ma to szanse działać. tylko
    że kosztuje to worek złota!!!
    Tańsza wersja tego patentu, składa się z rurki miedzianej, 10cm węża i
    rurki miedzianej. pomiędzy rurkami jest przewód grzewczy. do rurek
    doprowadzone napiecie. tyle. czyli jakieś 10zł. ale nie 1.5kW!
    nie bardzo wiem co chcesz uzyskać. bo jeśli ciepło w kabinie, to są do
    kupienia nagrzewnice elektryczne, ze 2 kW i nawet działają. pisałem o
    tym w zeszłym roku. kosztuje to ze 30zł i idealnie pasują do tego dwa
    komputerowe wentylatory.
    inne wyjście - testowane przezemnie przez kilka lat, to kaloryfer
    olejowy. Dlaczego nie farelka? bo kaloryfer jest bezpieczniejszy i
    oddaje ciepło kilka minut po odłączeniu od zasilania. Gdy planowałem
    odjazd o 7 rano, o godzinie 6stej załącznik czasowy podawał napięcie do
    kaloryfera. w aucie było 15 stopni więcej niż na podwórku - więc jak na
    zimę, całkiem przyjemnie. Czy rozpuszczało lód na szybach.. - chyba nie,
    ale ciepło powodowało że nie trzeba było drapać. a usunięty (chyba
    wycieraczkami) nie zamarzał na powrót. i napewno szyby mniej parowały.
    Tak czy owak - radziłby najpierw spróbować tańszych metod, czyli
    kaloryfera (bo chyba w 5 osób nie jeździsz?). Jak sie sprawdzi - nie
    stracisz paru stów. jak nie - to sięgniesz po droższe rozwiązania

    ToMasz

  • 13. Data: 2017-11-15 18:23:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 Nov 2017 17:58:21 +0100, ToMasz

    > inaczej niż koledzy piszą, płyn chłodniczy nagrzeje cały
    > silnik.

    Masz rację, teraz doczytałem że to jednak ma pompkę wody. Więc generalnie
    zadziała tak jak moje webasto -- z tą różnicą, że mój Thermotop C ma moc
    5kW, a tu raptem grzałka 1,5kW.

    Moje webasto musi chodzić przez około 20 minut żeby zagrzać silnik, a min.
    30 min. żeby cokolwiek zagrzać kabinę do sensownej temperatury (dzisiaj z
    rana było AFAIR 2sC w aucie, webasto chodziło 30 min. i w kabinie było po
    tym czasie 16sC -- siedzenia jeszcze chłodne były pomimo 50% siły nadmuchu
    na kabinę).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2017-11-15 18:27:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 13:00, yabba pisze:

    > Ale tylko, gdy producent przewidział odpowiednie miejsce w bloku silnika.

    Zmień fachowca. Dowolny inny powie że trójniki do ogrzewania wstawia się
    w miejsce wyprowadzenia płynu do nagrzewnicy.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2017-11-15 19:27:10
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-15 o 18:27, RadoslawF pisze:

    > Zmień fachowca. Dowolny inny powie że trójniki do ogrzewania wstawia się
    > w miejsce wyprowadzenia płynu do nagrzewnicy.

    Nie doczytałeś dokładnie.
    Dedykowaną grzałkę wstawianą w miejsce korka w bloku silnika można
    wstawić tylko jeśli ten korek jest.
    Gdy producent nie przewidział takiej możliwości, to korka nie ma i
    trzeba grzałkę wstawiać poprzez trójniki.

    yabba

  • 16. Data: 2017-11-15 21:06:48
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > nawiewnych. U mnie webasto musi grzać min. pół godziny przy temp. poniżej
    > zera, żeby wytopić śnieg/szron z okien.

    a ile takie webasto bierze paliwa na te półgodziny w normalną zime?
    czesto trzeba tankować takie coś?

  • 17. Data: 2017-11-15 21:37:59
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 15, 2017 at 9:06:49 PM UTC+1, Bolko wrote:

    > a ile takie webasto bierze paliwa na te półgodziny w normalną zime?
    > czesto trzeba tankować takie coś?

    zalezy od mocy http://www.elcar.krakow.pl/webasto.html
    paliwo z baku bierze zazwyczaj

  • 18. Data: 2017-11-16 03:10:24
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy ktoś z Kolegów ma doświadczenia z takimi wynalazkami?

    Najpierw zamontowałem grzałkę DEFA w bloku silnika. 600W. To
    wystarczało, żeby przy dowolnie niskiej temp. nie załączały się świece
    żarowe po ok. 20min grzania. Niestety im większa różnica temp. tym
    większe straty, więc grzanie dłużej przy mrozach nie podnosiło już temp.
    silnika. Potem dołożyłem właśnie taką grzałkę z pompką na małym obiegu,
    ona ma AFAIR 1,2kW i dopiero teraz mogę powiedzieć, że nawiew ciepłego
    powietrza mam od razu po uruchomieniu. Tylko u mnie jest co grzać - 2,5 TDI.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2017-11-16 07:21:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 03:10, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > ona ma AFAIR 1,2kW i dopiero teraz mogę powiedzieć, że nawiew ciepłego
    > powietrza mam od razu po uruchomieniu. Tylko u mnie jest co grzać - 2,5

    Macie jakieś uszkodzone układy.
    Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.

  • 20. Data: 2017-11-16 08:43:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 Nov 2017 07:21:20 +0100, cef

    > Macie jakieś uszkodzone układy.
    > Ja w dwulitrowym dieslu mam ciepłe z nawiewu po 1 minucie.

    Nie zepsute układy, tylko to zależy od silnika. W Mazdach silnik 2.0 CiTD
    się grzeje tak słabo, że fabrycznie montowali dogrzewacz webasto na
    zimniejsze rynki (np. na Belgię czy Holandię nie było). Co jest o tyle
    fajne, że można go łatwo rozszerzyć do ogrzewania postojowego instalując
    timer czy pilota. :P

    --
    Pozdor
    Myjk