  • 31. Data: 2018-04-11 08:33:53
    Temat: Re: Podgrzewacze przepływowe
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 07:25, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > W realiach życia codziennego nie mamy do czynienia z wodą tylko z wodnym
    > roztworem tablicy Mendelejewa ;-)

    Ten roztwór pomimo wszystko nie stanowi zbyt dobrego elektrolitu i mimo
    wszystko podgrzewacze z grzałką bezpośrednio z wodą się stykającą
    działają i nie słyszałem o wypadkach śmiertelnych z tym związanych...

    --
    pzdr, j.r.

  • 32. Data: 2018-04-11 08:49:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Apr 2018 07:25:57 +0200, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...usun.slupsk.pl> wrote:
    > W realiach życia codziennego nie mamy do czynienia z wodą tylko z
    > wodnym
    > roztworem tablicy Mendelejewa ;-)

    Użytkownik tego nie wie, niestety ;)

    --
    Marek

  • 33. Data: 2018-04-11 08:50:51
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 11 Apr 2018 08:33:53 +0200, jacek wrote:
    > Ten roztwór pomimo wszystko nie stanowi zbyt dobrego elektrolitu i mimo
    > wszystko podgrzewacze z grzałką bezpośrednio z wodą się stykającą
    > działają i nie słyszałem o wypadkach śmiertelnych z tym związanych...

    Podgrzewacze przepływowe wymuszają bardzo wydłużony obieg wody, a spirala
    grzejna pokrywa się tylko z środkową jego częścią. Sam obieg wody
    zbudowany jest z dielektryka. Dzięki takiej budowie daje się uzyskać na
    tyle mały prąd 'uciekający' że nie stanowi on istotnego zagrożenia (i nie
    wyzwala różnicówki).

    Sprowadzanie tego do ogólnego "woda nie przewodzi prądu" - jak dążył do
    tego Uzytkownik - jest niebezpiecznym idiotyzmem. A nuż ktoś przeczyta i
    uwierzy.

    Mateusz

  • 34. Data: 2018-04-11 09:00:31
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-04-09 o 18:26, Atlantis pisze:
> [...]
    > Z ciekawości, w chwili wolnego czasu zdemontowałem go i muszę przyznać,
    > że to co zobaczyłem wewnątrz trochę mnie zmroziło. Wygląda to tak, jakby
    > spirala grzejna była bezpośrednio obmywana przez przepływającą wodę.
    > Czy ja coś źle interpretuję, czy faktycznie stosuje się takie rozwiązanie?
    > Co z kwestiami bezpieczeństwa? Zastanawiam się czy nie kupić całej
    > części zapasowej (uszczelniony moduł z elementem grzejnym w środku) i
    > nie naprawić tego urządzenia, jednak teraz pojawiły się wątpliwości. Czy
    > przypadkiem korzystanie z niego nie jest czasem grą w rosyjską ruletkę? ;)

    Po przeczytaniu argumentów o nieprzewodzeniu prądu przez wodę
    destylowaną i przewodzeniu prądu przez spiralę a nie przez gorzej
    przewodzącą wodę nachodzi mnie taka konkluzja.

    Drut grzejny pracujący bezpośrednio w wodzie czyli o korozję tam nie
    trudno, tym bardziej że końce drutu oporowego muszą być jakoś
    przymocowane do zacisków które na pewno są z innego metalu więc dochodzi
    korozja elektrochemiczna.
    Całkiem spora szansa na korozyjne przerwanie ciągłości obwodu spirali
    czy to na zaciskach czy w dowolnym innym miejscu.
    Jeżeli weźmiemy przypadek przerwy od strony przewodu zerowego, to mamy
    podłączenie do fazy - spirala - woda w "komorze" grzałki - strumień wody
    z prysznica - człowiek - wanna - lepsze lub gorsze uziemienie

    Już mi się to nie podoba

    I nie piszcie, że ten nędzny miedziany kikut w zielonożółtej izolacji
    załatwia całą sprawę bo po roku użytkowania też będzie pokryty kamieniem

  • 35. Data: 2018-04-11 09:10:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >I nie piszcie, że ten nędzny miedziany kikut w zielonożółtej izolacji
    >załatwia całą sprawę bo po roku użytkowania też będzie pokryty

    A moze wlasnie pomoze.
    grzalka sie przerwie, prad poplynie, roznicowka wywali, i ktos wymieni
    ten uszkodzony podgrzewac :-)

    J.

  • 36. Data: 2018-04-11 09:14:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Tu woda i tam woda. Teraz Ty powiedz coś więcej o swojej tezie pt.
    >"woda
    >nie przewodzi prądu", i jak ona się ma do realiów życia codziennego.

    Pogromcy mitow testowali suszarke w wannie.
    O ile pamietam to nie udalo im sie uzyskac odpowiednio duzego pradu.

    Chociaz ... cos mi chodzi po glowie, ze roznicowka im wywalala, wiec
    moze jednak prad byl niebezpieczny.

    No i widzialem amerykanska suszarke - na kablu miala wlasna
    roznicowke.
    Ale to jest USA ...

    J.

  • 37. Data: 2018-04-11 09:33:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 09:00, Roman Rogóż pisze:
    > Drut grzejny pracujący bezpośrednio w wodzie czyli o korozję tam nie trudno
    Pewnie tak samo jak w zwykłej grzałce nurnikowej w innych
    podgrzewaczach. Wiele razy miałem przebicie.

    Robert

  • 38. Data: 2018-04-11 10:35:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 22:10, J.F. pisze:

    > Spodziewam sie, ze ta uplywnosc bedzie symetryczna ... wiec sie
    > zniesie.
    > A jak sie zniesie, to prad do PE/wodociagu nie poplynie i roznicowka
    > nie wywali.
    >
    > J.

    Masz złe pojęcie o różnicówce.

  • 39. Data: 2018-04-11 12:05:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Masz złe pojęcie o różnicówce.

    Chyba jednak dobre.
    Owszem, czesto wystarczy zewrzec przewod zerowy z PE i wywala ... ale
    woda ma jednak spory opor.

    J.

  • 40. Data: 2018-04-11 13:20:36
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-04-11 o 12:05, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Chyba jednak dobre.
    > Owszem, czesto wystarczy zewrzec przewod zerowy z PE i wywala ... ale

    Przede wszystkim wewnątrz gwiazdy rezystorów trójfazowych jest 0V
    względem PE, więc żaden prąd nie popłynie (teoretycznie, przy idealnie
    dopasowanych do siebie rezystorach i braku asymetrii napięć).

    Natomiast jak zrobimy dzielnik:

    faza 230V --[====]---+---[====]-- neutralny 0V

    to w punkcie "+" będzie 115V względem PE więc prąd popłynie.