  • 51. Data: 2017-08-16 19:37:10
    Temat: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" omv0t2$u0g$...@n...news.atman.pl

    > Mój nie zawiesza się. **CHYBA** raz zawiesił się, ale już nie pamiętam,

    Już zawiesza, ale niekoniecznie się. Oglądanie filmu
    ściągniętego z jutuby (Anna German Zapomnieć chcę)
    daje zwiechę, gdy spełnione są naraz te trzy warunki:

    - korzystam z Nvidii
    - renderem video jest EVR CP
    - program pracuje na pełnym ekranie

    Problem w tym, że spośród piętnastu video renderów
    ten render jest wybierany automagicznie. Wybranie
    innego (OGL VR) daje efekt znany mi z PSa -- film
    jest jakby z półcalowej taśmy VHS. (zapisany skośnie)

    Czasami (5 razy na sześć?) program można zamknąć za pomocą AltF4.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 52. Data: 2017-08-17 09:25:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-15 o 12:43, knrdz pisze:

> [...]
    > W10 na partycji o wielkości 32GB i ok. 12GB wolnego miejsca. Też się
    > uaktualnia.

    > Nie "i" - w miejsce tego wxp wgrałem pod koniec programu Windows Insider
    > w10, żeby zobaczyć jak sobie poradzi na Atomie i 1.5GB RAM. Działało w
    > miarę OK, ale wróciłem do XP, do tego do czego ten komputer służy, jest
    > i będzie wystarczający.

    > Wszystko jest mniejsze, wiec delikatniejsze, do tego to co w dysku 3.5"
    > zmieści się na 1 talerzu na 2.5" wymaga co najmniej dwóch, więc 2 razy
    > więcej mechanicznych elementów które przy wstrząsach mogą się uszkodzić.

    Chyba nie. Mniejsze masy, mniejsze momenty, mniejsze przeciążenia.

    Przykład:
    Weź model samochodu (lub innego ustrojstwa) i zrzuć go z załóżmy -
    10-krotnej jego wysokości.
    A teraz zrzuć prawdziwy samochód z podobnej wysokości.

    _speaker_vibration_and_other_issues

    > To nie jest mit, mój netbook to właśnie ten Acer i zawieszał się nawet
    > przy dźwięku "tradycyjnego" dzwonka Skype (przy dużej głośności
    > ustawionej na wewnętrznych głośnikach, na słuchawkach czy zewnętrznych
    > nigdy). Nie sądzę żeby jakikolwiek dysk 3,5" był aż tak wrażliwy na
    > drgania.

    Były takie. Bodajże Quantum BigFoot. Padały jak muchy, nawet od
    kichnięcia. Tyle, że one były chyba 5 1/4 ".
    Produkowane były gdzieś ok. 1996 roku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2017-08-24 01:09:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "knrdz" omuj9b$pci$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > to co w dysku 3.5" zmieści się na 1 talerzu na 2.5"
    > wymaga co najmniej dwóch, więc 2 razy więcej
    > mechanicznych elementów które przy wstrząsach

    https://www.youtube.com/watch?v=Zakb1P9ghIY

    BTW zawieszania W10...

    Ostatnie apgrejdy doprowadziły najpierw do padania odtwarzacza filmów
    (o czym pisałem wcześniej) a następnie (na moich oczach -- w efekcie
    apgrejdu Nvidii sterownikami oferowanymi przez Acera -- soft szukany
    był po numerach (seryjnym itp.) laptopa czytanych softem Acera, więc
    raczej nie popełniłem błędu przy dobieraniu) do padania wszystkiego :)
    a próby ratowania systemu dały tylko (zgodnie z oczekiwaniem) więcej
    złego... Ostatecznie ledwo żywy W10 uznałem za zdechły i pożegnałem...

    Zanim pożegnałem W10 na zawsze, zobaczyłem, że Totalny Commander odpalił
    się z udziałem Nvidii, co mnie zdumiało a że słabo widzę -- aż użyłam
    lupy, by to potwierdzić... Po czym sprawdziłem, czym takie coś skutkuje
    w używaniu -- okienka TC nie powracały puste (jak w wypadku nieużywania
    Nvidii) lecz od razu pełne, choć system był nieźle obciążony -- nadal
    mam tylko 4 GiB RAMek, z czego chyba 128 MiB jest na coś zarezerwowane
    na samym starcie W10 -- czyżby właśnie na zintegrowaną grafikę Intela?! ;)

    Sterowniki Nvidii zajmowały dużo miejsca, dlatego ich ściąganie zajęło
    sporo czasu w porównaniu ze ściąganiem innych apgrejdów -- wszystko (poza
    zawieszaniem się odtwarzacza filmów i drobiazgami) było OK do czasu instalacji
    apgrejdu Nvidii...

    -=-

    Będąc obok sklepu z laptopami (Neonetu chyba) chciałem sprawdzić, jak
    zachowują się wyższe numerki Nvidii, ale obsługa wywaliła mnie, widząc,
    co robię... W kolejnych sklepach nikt mi nie przeszkadzał, ale kolejny
    raz powtarzanie tego samego uznałem za nudne... W Media Expert można
    nie tylko w sklepie testować laptop przed kupnem, ale nawet zabrać go
    do domu na dwa tygodnie, by wytestować w spokoju -- tak kupiłem ten,
    z którego teraz korzystam. Można nawet rozkręcać!!! (by sprawdzić
    namacalnie wolność [szybkość?] slotów RAMkowych... Natomiast w netowych
    placówkach Media Expert można obejrzeć sprzęt (lodówkę czy komputer)
    za pomocą kamerki obsługiwanej przez człowieka...

    Oba sklepy w tym samym kraju a nawet w tym samym mieście...

    Na dodatek w niektórych sklepach jest dostęp do netu via WiFi -- Neonet
    nie zaoferował mi tego, więc poświęciłem swe megabajty komórkowe Virgin
    Mobile... Tu znów ciekawostka -- tuż przed sklepem ponad 12 Mb/s, ale
    w sklepie bardzo mało, a (rzecz jasna) interesowały mnie filmy z jutuby...

    https://www.google.pl/maps/uv?hl=pl&pb=!1s0x471ffc30
    7ce3f54f:0xac125270efa7bae2!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2
    i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m
    2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4s/maps/place/neonet
    %2Bbia%25C5%2582ystok/@53.1494957,23.1556472,3a,75y,
    74.53h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211sLHs9-1o20kM
    SE-dcyonEBQ*212e0*214m2*213m1*211s0x471ffc307ce3f54f
    :0xac125270efa7bae2!5sneonet+białystok+-+Szukaj+w+Go
    ogle&imagekey=!1e2!2sLHs9-1o20kMSE-dcyonEBQ&sa=X&ved
    =0ahUKEwiLw5-gu-7VAhXsBZoKHRTzD3UQpx8IkQEwCg

    Link jakby długowaty... [co by nie napisać -- długi]

    Stąd wywalili mnie. :)
    A tutaj kupiłem 08 lutego Acera:

    https://www.google.pl/maps/uv?hl=pl&pb=!1s0x471ffdd3
    32588c39:0x9bd311b3013a819c!2m22!2m2!1i80!2i80!3m1!2
    i20!16m16!1b1!2m2!1m1!1e1!2m2!1m1!1e3!2m2!1m1!1e5!2m
    2!1m1!1e4!2m2!1m1!1e6!3m1!7e115!4shttps://picasaweb.
    google.com/lh/sredir?uname%3D111360406866563040321%2
    6id%3D6429604777321477282%26target%3DPHOTO!5s+-+Szuk
    aj+w+Google&imagekey=!1e3!2s-kK5ca3iVkMk/WTqLer5mtKI
    /AAAAAAAAFEM/ZyMArrsVBEgpHQ-zvOgOkCiUn8JiBO1PACLIB

    Obecnie W10 pracuje stabilnie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 54. Data: 2017-08-28 16:12:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" onl202$470$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > Zanim pożegnałem W10 na zawsze, zobaczyłem, że Totalny Commander odpalił
    > się z udziałem Nvidii, co mnie zdumiało a że słabo widzę -- aż użyłam

    Mając chwilę wolnego czasu ponownie apdejtowałem/apgrejdowałem sterowniki
    Nvidii (z kwietniowych do czerwcowych) softem od Acera, ale na W10 sprzed
    ostatniej aktualizacji systemu...

    Najpierw odpaliłem apdejt/apgrejd Nvidii, później (niejako z konieczności)
    apdejt/apgrejd grafiki Intela. W tle zmniejszałem inną kopię W10, dlatego
    nie mogłem przebootować tuż po zainstalowaniu sterowników Nvidii i zdecydowałem
    się na apgrejd/apdejt sterowników grafiki Intela -- by nie marnować czasu...
    (stąd niejakość, o której napisałem nieco wcześniej)

    Mam teraz czerwcowe sterowniki Nvidii i W10 sprzed aktualizacji -- Totalny
    Commander nie odpala się na Nvidii, ale przeglądarki itp. programy pracują
    na Nvidii.

    [czyli nie zyskałem nic na tych uaktualnieniach [poza stratą ;) czasu]

    Próbowałem też uaktualnić W10, ale... M$ twierdzi, że nie ma nic do
    aktualizaowania...

    Pamiętam, że zaktualizowany W10 wyglądał zupełnie inaczej niż obecny,
    więc wiem na pewno, że nie mam aktualizacji, która miałem na systemie,
    z którym pożegnałem się przed tygodniem...

    BTW -- jednoczesne: uaktualnianie sterowników grafik, zmniejszanie
    partycji, oglądanie filmów, korzystanie z usług przeglądarek netowych
    (w tym co najmniej dwa okienka z jutubą) i z kilku Totalnych Commanderów
    (każdy z wieloma zakładkami) nie jest ;) niemożliwe, ale i nie jest też
    zbyt ;) komfortowe... W tle (rzecz jasna) także ,,pracował'' VBox z OE
    na pokładzie...

    Aktualizacja grafik nie przebiegała bezproblemowo...

    [może właśnie dlatego, że w tle było to i owo?...]

    Być może po aktualizacji W10 będę miał znów TC na NVidii G940MX.
    Fajnie by było, gdyby zintegrowana grafika Intela HDG620 zupełnie
    ustąpiła miejsca dedykowanej grafice Nvidii G940MX. Na razie na
    Nvidii odpalam tylko: CC, przeglądarki (FF, Operę, Edge, IE,
    Chromą i Ułomną) netowe, DVB-T z dongla USB, ściągaczkę filmów
    i ściągnięte filmy... [może coś pominąłem...]

    Nie wiem też tego do jakiego stopnia ww. programy wykorzystują
    [prze?]różne CUDA ;) Nvidii... Wiem, jak obciążają jej RAMkę
    (DDR5) itp...

    -=-

    BTW OE pod W10... Zainstalowałem, obejrzałem i... Wywaliłem...
    Może kiedyś doń powrócę, ale na razie nie jest (IMO) obsługiwalny...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 55. Data: 2017-09-03 18:11:29
    Od: romil <r...@g...com>

    Fajna dyskusja zacietrzewionych ludzi. Ale tak właściwie bezcelowa bo każdy ma swoją
    rację.
    Jednak zajrzałem na Allegro i jak widzę przenośny dysk USB 40 GB można dostać za 55
    zł, 80 GB za 60 zł, a 500 GB za 108 zł.
    Myślę, że naprawdę nie trzeba namawiać młodego człowieka który się na tym nie zna tak
    bardzo, że nie wie czego szukać w sklepie na przejściówki za 30 zł i obudowy za 60
    zł.
    Starą 60 GB SSD włożyłem w obudowę bo działa jak szybki dysk na USB3 i bez zasilacza.
    Pozostałe kilka 3,5 calowych leży odłogiem bo nie warto w nie inwestować. Ani mnie,
    ani autorowi tego wątku.