  • 41. Data: 2017-08-14 15:14:21
    Temat: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Do wyboru do koloru:
    www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40&_nkw=IDE+PATA+USB&L
    H_PrefLoc=2

  • 42. Data: 2017-08-14 17:09:40
    Od: "Adam Nastula" <a...@w...pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    "Adam Nastula" napisał: w wiadomości news:omrs78$lb1$1@mx1.internetia.pl...

    >Czyli w zasadzie chyba tylko przejściówka USB --> IDE.
    >"Promocja" na Uniteka (używanego przez kolegę Akarma) na morelach jeszcze
    >trwa ;->
    >IMHO 4 dychy nie majątek, a lepiej kupić coś, co na pewno działa, niż
    >zaoszczędzić dychę czy dwie i użerać się z chińskim wynalazkiem. Bo niby
    >można wyprowadzić z budy zasilanie i kabel SATA z mostkiem za 2 dychy, ale
    >to trochę partyzantka.

    Czyli, jak rozumiem, popierasz moje rozwiązanie, tzn. dysk podłączany
    zewnętrznie, nie w obudowie czy kieszeni?

    >Tu zdania są podzielone. Ja osobiście bardziej ufałbym dyskowi, który
    >kręcił się bezawaryjnie przez kilka lat w moim komputerze, niż dyskowi za
    >ponoć 5 dych (nawet kilkukrotnie pojemniejszemu) o nieznanej historii i
    >kondycji.

    Tak właśnie jest u mnie.

    >JoteR

    Adam Nastula

  • 43. Data: 2017-08-14 18:15:35
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Adam Nastula" napisał:

    > Czyli, jak rozumiem, popierasz moje rozwiązanie, tzn. dysk podłączany
    > zewnętrznie, nie w obudowie czy kieszeni?

    Kieszeń wewnętrzna z konwerterem IDE --> SATA to raczej biały kruk. Skoro to
    akcja jednorazowa, to - gdybym znał jakiś sprawdzony mostek za 2 dychy -
    optowałbym za umieszczeniem dysku wewnątrz peceta plus wyprowadzony
    wyłącznik zasilania, lutownicę wszak ogarniasz ;-> Ostatecznie ten UNITEK
    też może służyć jako (dość ekscentryczny, za to sprawdzony w boju)
    wewnętrzny mostek, tyle że IDE --> USB 2.0. Kieszeń zewnętrzna za małe
    pieniądze też byłaby USB 2.0.
    Swoją drogą - wątek ciągnie się jak smród za wojskiem, a jeszcze nikt nie
    zaproponował *sprawdzonego* mostka IDE --> SATA. Takiego, który podłącza się
    i on po prostu działa. Dziwne...

    JoteR

  • 44. Data: 2017-08-14 19:06:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "knrdz" ompp11$4dc$...@n...news.atman.pl

    > Chyba nieco przesadzasz. 32-bitowy W10 zainstalowałem na netbooku
    > z "SSD" o pojemności 16GB, na co dzień na tym dysku jest właśnie XP SP3 ze

    Mam W10 64 bitowy -- zajmuje 41 GB i stale uaktualnia ;) się.

    Mam też WXP SP3 w wielu miejscach. Ten, z którego piszę, zajmuje
    tylko 3.4 GB, bo tu wyjątkowo poza OE, Operą i drobiazgami niczego
    nie ma -- mogę to jeszcze trochę odchudzić.

    > wszystkimi aktualizacjami i niezbędnymi programami (ten komputerek służy do
    diagnozowania problemów z sieciami LAN i WLAN) i jest
    > tam jeszcze na tyle miejsca że mógłbym tę systemową partycję na tyle zmniejszyć,
    żeby

    U mnie zbyt mocne odchudzanie dawało do tej pory złe efekty. Jeśli
    zmieściłeś WXP SP3 i W10 na 16 GB to wg mnie osiągnąłeś doskonały
    efekt, którego ja raczej ;) nie osiągnę. :) Może dlatego, że ja
    zazwyczaj instaluję masę programów -- niby co mogę wywalam poza
    partycję systemową, ale mimo tego systemowa stale puchnie.

    > utworzyć kolejną na której zmieściłby się jej skompresowany ghostem czy clonezillą
    obraz. Oryginalnie w tym komputerku był HDD
    > 80GB, zamieniłem na to "SSD" bo działa ciut szybciej, pewnie zużywa nieco mniej
    energii, a przede wszystkim niegroźne mu
    > niewielkie upadki (HDD, zwłaszcza 2.5"

    IMO 2.5" są odporniejsze od 3.5".

    > są bardzo wrażliwe na jakiekolwiek drgania, do tego stopnia że zbyt bliskie
    twardego dysku umieszczenie głośnika może powodować
    > nieprawidłową pracę komputera, a nawet jego zawieszanie się -
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Acer_Aspire_One#AOA150
    _speaker_vibration_and_other_issues ).

    Mój Acer nie zawiesza się. Czasami zamraża. ;)
    Zwłaszcza apdejty i apgrejdy mrożą...
    Filmy oglądam raczej chętnie, muzyki słucham też chętnie...

    -=-

    44 GB przeznaczyłem na WXP (z którego teraz korzystam) w 4 partycjach
    (3 jako zapasowe) pod VBoxem, ale mam tu i DBXy (ponad 8 GB) i SWAP...
    Do tego mam wspólną partycję (~pół TB) gospodarza.

    BTW zapasów -- nie korzystam z nich zbyt często (prawie
    nigdy nie korzystam) ale czuję się spokojniej, gdy je mam...

    W razie problemów naprawiam rejestr lub reinstaluję kłopotliwy
    program, ale jednak wolę mieć takie kopie na wszelki wypadek.

    Ogólnie NTFS używam z kompresją systemową.

  • 45. Data: 2017-08-14 19:18:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    Mam też WXP SP3 w wielu miejscach. Ten, z którego piszę, zajmuje
    tylko 3.4 GB, bo tu wyjątkowo poza OE, Operą i drobiazgami niczego
    nie ma -- mogę to jeszcze trochę odchudzić. Kopie tego WXP liczą
    sobie o 200 MB mniej... (choć niczego nie instaluję, partycja
    stale puchnie)

> [...]

    Mój Acer nie zawiesza się. Czasami zamraża. ;)
    Zwłaszcza apdejty i apgrejdy mrożą...
    Filmy oglądam raczej chętnie, muzyki słucham też chętnie...

    44 GB (właśnie sprawdziłem) przeznaczyłem na WXP (z którego teraz
    korzystam) w 4 partycjach (3 jako zapasowe) pod VBoxem, ale mam
    tu i DBXy (ponad 8 GB) i SWAP... Do tego mam wspólną partycję
    (~pół TB) gospodarza. (ani SWAPu nie mogę mieć na dysku
    gospodarza, ani DBXów; pod VMware mogę mieć DBXy na dysku
    gospodarza; pod starszymi VBoxami -- także; na FS do tych
    samych DBXów mam dostęp i spod WXP gospodarza, i spod WXP
    gościa, co rzecz jasna może dać (; fajne ;) efekty)

  • 46. Data: 2017-08-15 01:19:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" omsm1h$ubi$...@n...news.atman.pl

    > Mam też WXP SP3 w wielu miejscach. Ten, z którego piszę,
    > zajmuje tylko 3.4 GB, bo tu wyjątkowo poza OE, Operą
    > i drobiazgami niczego nie ma -- mogę to jeszcze trochę
    > odchudzić.

    Na netbooku mam VBoxa z WXP jako gościem zajmującym
    2.7 GB -- jest to wielkość po odchudzeniu. Pamiętam,
    że nie potrafiłem WXP SP3 zmieścić na 1 GB.

    WXP jest prof. i nie tylko prof...
    Zapewne prof. nie zajmuje tyle samo co inne.
    Ponadto chyba są WXP32 i WXP64 -- ja mam tylko WXP32.

  • 47. Data: 2017-08-15 12:43:54
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 14.08.2017 o 19:06, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Mam W10 64 bitowy -- zajmuje 41 GB i stale uaktualnia ;) się.

    Na pewno nie sam Windows - na komputerze z którego nadaję mam 64-bitowy
    W10 na partycji o wielkości 32GB i ok. 12GB wolnego miejsca. Też się
    uaktualnia.

> [...]
    > zazwyczaj instaluję masę programów -- niby co mogę wywalam poza
    > partycję systemową, ale mimo tego systemowa stale puchnie.

    Nie "i" - w miejsce tego wxp wgrałem pod koniec programu Windows Insider
    w10, żeby zobaczyć jak sobie poradzi na Atomie i 1.5GB RAM. Działało w
    miarę OK, ale wróciłem do XP, do tego do czego ten komputer służy, jest
    i będzie wystarczający.

    > IMO 2.5" są odporniejsze od 3.5".

    Wszystko jest mniejsze, wiec delikatniejsze, do tego to co w dysku 3.5"
    zmieści się na 1 talerzu na 2.5" wymaga co najmniej dwóch, więc 2 razy
    więcej mechanicznych elementów które przy wstrząsach mogą się uszkodzić.

    twardego dysku umieszczenie głośnika może powodować
    _speaker_vibration_and_other_issues ).

    > Mój Acer nie zawiesza się. Czasami zamraża. ;)

    To nie jest mit, mój netbook to właśnie ten Acer i zawieszał się nawet
    przy dźwięku "tradycyjnego" dzwonka Skype (przy dużej głośności
    ustawionej na wewnętrznych głośnikach, na słuchawkach czy zewnętrznych
    nigdy). Nie sądzę żeby jakikolwiek dysk 3,5" był aż tak wrażliwy na drgania.

  • 48. Data: 2017-08-15 16:13:53
    Od: "Adam Nastula" <a...@w...pl>

    Zamówiłem Unitek Y-1031 :-) W czwartek ma być :-) Zobaczymy :-)

    Adam Nastula

  • 49. Data: 2017-08-15 16:36:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "knrdz" omuj9b$pci$...@n...news.atman.pl

    > Na pewno nie sam Windows - na komputerze z którego nadaję
    > mam 64-bitowy W10 na partycji o wielkości 32GB i ok. 12GB
    > wolnego miejsca. Też się uaktualnia.

    Wywalam to, co mogę poza systemową.
    Obecnie systemowa ma 58 GB z czego zajętych jest 47 GB -- stale
    coś uaktualnia się. Po tygodniu tymczasowe pliki znikną, ale na
    20 GB nie zmieszczę się. Mogę ręcznie odchudzać -- ale za 5 lat
    okaże się, że czegoś mi potrzeba z tego, co wywaliłem...

> [...]
    > Atomie i 1.5GB RAM. Działało w miarę OK, ale wróciłem do
    > XP, do tego do czego ten komputer służy, jest i będzie

    1.5 GB to dobre dla WXP, ale dla mnie 2 GB do WXP to mało.
    Chcę wstawić tam 4 GB.

    Inna sprawa, że atomowy (N450) netbook ma 1 GB, W7S,
    VBoxa z WXP i pod tym WXP śmigał aż miło ;) CS5. ;)

    Na 5 minut wszystko można.
    Obrabiałem tym PSem fotki (; bezproblemowo. ;)
    Jednak po jakimś czasie odinstalowałem, ale
    może dlatego tylko, że był za mały ekran. ;)

> [...]
    > to co w dysku 3.5" zmieści się na 1 talerzu na 2.5"
    > wymaga co najmniej dwóch, więc 2 razy więcej
    > mechanicznych elementów które przy wstrząsach

    Mniejsze, więc lżejsze, więc mniej energii potrzeba do wyhamowania.
    Łatwiej uszkodzić zwykłą szpilkę zrzuconą ze stołu czy kilogramowy
    jej odpowiednik? Owszem -- kształt też jest ważny. Można wydrążyć
    w kilogramowej szpilce otwór. ;) Można dać ożebrowania itd...

    Nie chcę zabierać głosu [aby nie wprowadzać wibracji?] i jeśli
    twierdzisz, że Twój tak zawiesza się -- to pewnie tak jest.

    Teraz zamraża się -- po uaktualnia.
    I zawiesza się, ale VBox na tym
    Acerze -- po ostatniej aktualizacji do 5.1.26.
    Muszę uważać? -- Toż właśnie teraz z tego VBoxa korzystam. ;)

> [...]
    > głośności ustawionej na wewnętrznych głośnikach, na słuchawkach
    > czy zewnętrznych nigdy). Nie sądzę żeby jakikolwiek dysk 3,5" był

    Mój nie zawiesza się. **CHYBA** raz zawiesił się, ale już nie pamiętam,
    czy naprawdę tak było, czy tylko mi wydaje się... FS zawieszał się, gdy
    oglądałem filmy -- gdy był zawalony kesz przeglądarki. Czyszczenie tych
    keszy dawało dobre efekty.

    FS zawieszał się też w wyniku przegrzania -- dlatego często (parę razy
    w tygodniu) go odkurzałem.

    Parę razy problemy stworzyła grafika.

    Ogólnie FS był problematyczny, ale dla mnie nadal był bardzo dobry
    do tego stopnia, że chcę go naprawić.

    Acer nie zawiesza się -- a filmy oglądam.
    Głośniki nieźle dają -- FS jest bardzo cichy.

  • 50. Data: 2017-08-16 01:46:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" omv0t2$u0g$...@n...news.atman.pl

    > Obecnie systemowa ma 58 GB z czego zajętych jest 47 GB -- stale

    Już nie. :) Już zajętych 49.1 GB -- po kolejnej (1703) aktualizacji...

    -=-

    Widzę, że muszę od nowa ustawić masę rzeczy...
    Po tej aktualizacji W10 muli aż płakać się chce...