    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Polećcie nawigację
    Date: Fri, 20 Apr 2018 19:10:49 +0200

    Witam Was,

    Wczoraj szlag mnie trafił gdy prowadzony Yanosikiem wracałem z pracy do
    domu 2.5h. Bez korków drogę 35km pokonuję w ok 40 minut. Z zazdrością
    patrzyłem na ulicę równoległą do obwodnicy trójmiejskiej, po której auta
    śmigały, że aż miło, a ja prowadzony Yanosikiem stałem i stałem.
    Pierwsze 10km pokonałem w 1.5h!!! Chyba czas skończyć z darmowymi
    aplikacjami. Napiszę jakie mam obserwacje, przynajmniej te negatywne i
    czego chciałbym uniknąć.

    1. Yanosik.
    Po niedawnej dyskusji ma jego temat odkryłem dzięki Wam, że posiada on
    możliwość uruchomienia starych map, dużo lepszych funkcjonalnie od
    aktualnych. Pokazują one natężenie ruchu w odróżnieniu od nowych. Ale
    jak się okazało - nie załatwia to sprawy. Okazało się bowiem, że to g...
    zupełnie nie radzi sobie z korkami. Wygląda na to, że proponuje objazdy
    ale tylko takie, które są w bliskiej okolicy. Zaoszczędzony czas na
    dłuższych objazdach nie jest brany pod uwagę, w szczególności gdy trzeba
    zawrócić by dostać się na ten objazd.

    Offtopic - musicie to zobaczyć na obrazkach jaki badziew jest z
    Yanosika, bo uwierzyć nie mogłem jaki numer wywinął.

    https://www.google.pl/maps/@54.392117,18.4977945,14z

    Jechałem drogą 472 (Słowackiego) od strony Gdańska. Obwodnica stała z
    powodu wypadku aż do Gdyni Wielki Kack, przed zjazdem na Gdynię Karwiny.
    Mimo to Yanosik skierował mnie na obwodnicę mimo, że widział, ze nawet
    zjazd na nią jest zatkany. Tymczasem Radarowa / Galaktyczna była
    kompletnie pusta. Gdybym nią jechał, to połowę korka bym zaoszczędził.
    Przypuszczam, że godzinę. W końcu dotarłem do węzła z ulicą Wodnika (nad
    obwodnicą) i wbiłem się w objazd aż do Osowej i dalej, do Karwin. Tam
    obwodnica była pusta. Zaledwie parę aut na krzyż wyprzedziłem do jej
    końca. Gdybym od początku tak jechał, to podróż zajęłaby ok 1h.

    Druga sprawa, to mega wielka dysfunkcjonalność: po wyznaczeniu trasy nie
    pokazuje natężenia ruchu na przyległych ulicach. Nie można zatem ocenić
    czy ruch na nich jest szybszy. Nawigacja MUSI pokazywać ruch w okolicy.

    Trzecia sprawa - w trybie bez wyznaczonej trasy w ogóle, nawet w
    maksymalnym powiększeniu, nie pokazuje natężenia ruchu na zoomowanej
    drodze. To też eliminuje aplikację / urządzenie.

    2. Mapy Google.
    Stojąc i nudząc się w kompletnym zatorze uruchomiłem Ruch Google by
    dowiedzieć się jaki ruch panuje w okolicy w celu zmiany trasy. No i
    dowiedziałem się, że 50m ode mnie jest prawie pusta na całej długości
    ulica. Patrząc na zajętość ulic wyznaczyłem trasę objazdu. Gdyby nie to,
    to chyba nocowałbym na obwodnicy.

    Obie nawigacje nie potrafiły poprawnie wyznaczyć objazdu. Dzięki Googlom
    ręcznie to uczyniłem. Nawigacja musi pozwalać na planowanie trasy.

    Obie nawigacje nie sprawdzają się w mieście. Powtarzalna sytuacja: Sopot
    zawsze jest najbardziej zakorkowanym w godzinach szczytu odcinkiem na
    trasie Gdańsk - Gdynia. Światła wydają się być niezsynchronizowane albo
    nie dostosowują się do warunków na drodze. Większość czasu stania w
    korku tam upływa. Tymczasem są na trasie piękne objazdy i żadna z
    nawigacji (z wyznaczoną trasą) ich nie oferuje.

    Przykładowo:
    https://www.google.pl/maps/@54.4272772,18.5687678,16
    Aleja Niepodległości stoi. Wzdłuż niej wiedzie Rzemieślnicza. Tam chyba
    nigdy nie ma korków i zawsze z niej korzystam. 660m można zaoszczędzić.
    Jeśli wypuścimy się dolnym Sopotem, to mimo remontu (układanie rur)
    przed Gdynią i ruchu wahadłowego, jest nieporównywalnie szybciej.

    Na odcinku zaledwie 30 paru km można zaoszczędzić (ok godziny 16) czasem
    godzinę lub więcej, gdy sami trasę wyznaczamy. Chciałbym mieć nawgację,
    która takie rzeczy potrafi. Nie chcę analizować ruchu we własnym
    zakresie by trasę ustalać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek