  • 221. Data: 2018-05-08 23:46:55
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 08-05-2018 o 22:59, Marek S pisze:

    Yanosik jest
    > jak wyuczona krowa - wie jak do domu wrócić i ma gdzieś co na jej drodze
    > się dzieje - poza krótkimi momentami olśnienia. W dodatku krótkowzroczna
    > krowa, która z kilku-kilometrowego korka dostrzega jego 200m i zwykle
    > przy dojazdach do głównej drogi.

    W tym tygodniu, w zakorkowanym przez remonty głównych dróg Poznaniu,
    doświadczyłem właśnie takiego przypadku.
    Yanosik nie pokazał całego korka, a tylko jego końcówkę, a co za tym
    idzie źle wyznaczał trasy.
    Można powiedzieć że robił to dokładnie odwrotnie niż trzeba było.
    Straciłem przez niego po 10 minut dziś i wczoraj.

    Jutro chyba sobie odpalę targeo przed wyjściem z domu i podejrzę jak
    każe jechać, bo jak widziałem po przyjściu do pracy, informacje o
    korkach miał prawidłowe, trasy też wyznaczał inaczej niż yanosik.

  • 222. Data: 2018-05-09 21:43:27
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Marek S" wrote in message news:pct341$kmo$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > po tygodniu używania NE mogę już stwierdzić, że radzi sobie o dwie klasy
    > lepiej niż Yanosik, o klasę lepiej niż Google. Yanosik jest jak wyuczona
    > krowa - wie jak do domu wrócić i ma gdzieś co na jej drodze się dzieje -
    > poza krótkimi momentami olśnienia. W dodatku krótkowzroczna krowa, która z
    > kilku-kilometrowego korka dostrzega jego 200m i zwykle przy dojazdach do
    > głównej drogi.

    > NE prawie zawsze oferuje mi ten objazd jako szybszy. Bardzo lokalnie
    > sprawdza się. Nigdy nie doświadczyłem jego działania na dłuższej trasie.

    Codziennie wspomagam się nawigacją w drodze z pracy do domu. Zwykle 'moja'
    trasa jest szybsza od wskazywanych przez nawigacje.

    --
    Axel

  • 223. Data: 2018-05-09 22:38:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-09 o 21:43, Axel pisze:

    > Codziennie wspomagam się nawigacją w drodze z pracy do domu. Zwykle
    > 'moja' trasa jest szybsza od wskazywanych przez nawigacje.

    O tym też kiedyś pisałem pokazując ja można sporo czasu zaoszczędzić
    jadąc przez Sopot w porze korków. I to bez nawigacji. Jednakże to w
    szczególnej topologii miasta ma zastosowanie jedynie. Np. na "mojej"
    trasie nigdy nie wiem, który jej wariant będzie szybszy zanim nie
    wpakuję się w któryś z nich. W sumie jest ich aż 4. Nawigacja NE póki co
    tylko raz dała plamę.

    Dla mnie to istotne bo typowa oszczędność to ok 15 minut, a nierzadko
    nawet 2x tyle. W porze bez korków trasa zajmuje 35 minut więc to
    relatywnie spora oszczędność.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 224. Data: 2018-05-09 23:29:37
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 9 maja 2018 14:43:30 UTC-5 użytkownik Axel napisał:

    > Codziennie wspomagam się nawigacją w drodze z pracy do domu. Zwykle 'moja'
    > trasa jest szybsza od wskazywanych przez nawigacje.

    Ale jak jedziesz tak jak nawigacja prowadzi to przyjezdzasz tak jak inicjalnie
    wskazywala czy jednak wczesniej?

    Bo wiesz, one maja wpisane albo szacuja srednia predkosc. I moja tez tak robi ale jak
    jade tak jak prowadzi to przyjezdzam pi*oko 5-10% szybciej niz inicjalnie sugerowala.

  • 225. Data: 2018-05-10 12:58:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup

    >Codziennie wspomagam się nawigacją w drodze z pracy do domu. Zwykle
    >'moja' trasa jest szybsza od wskazywanych przez nawigacje.

    A jezdzisz na przemian roznymi trasami ?

    Moze po prostu nawigacja nie zaklada, ze bedziesz po miescie jechal
    99km/h i wszystkie trasy wydluza :-)

    J.

  • 226. Data: 2018-05-13 20:30:51
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    wrote in message
    ps.com...

> [...]
    > robi ale jak jade tak jak prowadzi to
    > przyjezdzam pi*oko 5-10% szybciej niz inicjalnie sugerowala.

    W trasie - tak, jestem wcześniej. Dziś na starcie NE pokazywał 59 minut
    (60km), dojechałem w 35 (jadąc dopuszczalna+dopuszczalny błąd kierowcy ;-P )
    W drodze z pracy do domu, po Warszawie w godzinach szczytu - jadąc według
    nawigacji zwykle jestem co najmniej kilka minut później, niż początkowo
    pokazuje nawigacja. Patrząc na obłożenie drogi w nawigacjach (dwóch) i
    wybierając 'dobre z doświadczenia' objazdy - jestem szybciej. Jadę np. taką
    ulicą, którą obie nawigacje pokazują jako zakorkowaną, a w 9 przypadkach na
    10 jest zupełnie luźna. A obie nawigacje próbują ją objeżdżać, wpadając w
    zdecydowanie większe korki...

    --
    Axel

  • 227. Data: 2018-05-13 20:34:48
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 13:30:54 UTC-5 użytkownik Axel napisał:
> [...]
    > 10 jest zupełnie luźna. A obie nawigacje próbują ją objeżdżać, wpadając w

    No to rzeczywiscie jakies lewe te nawigacje masz.

    U mnie w map factor navigator moge wpisac ile srednia predkosc wynosi.
    Mam powpisywane na czuja i zazwyczaj przyjezdzam te 10% wczesniej.

    I to mi pasuje bo reszta podroznikow widzi godzine i sie razniej zbieraja a ja wiem
    ze mam jeszce margines zapasu.

    Ale korkow generalnie staram sie unikac i jak wbije sie w nieoczekiwany to nie ma
    zmiluj, trza postac...

  • 228. Data: 2018-05-13 20:37:24
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "J.F." wrote in message news:5af425dd$0$31361$65785112@news.neostrada.pl...

    > A jezdzisz na przemian roznymi trasami ?

    Tak, zmieniam trasę w zależności od obłożenia wskazywanego przez nawigacje
    (dwie ;-P)

    > Moze po prostu nawigacja nie zaklada, ze bedziesz po miescie jechal 99km/h
    > i wszystkie trasy wydluza :-)

    Na mojej trasie do domu raczej nie ma szans na osiągnięcie takiej
    prędkości... no chyba, że jest 4 maja, jest pusto i mogę pojechać Trasą
    Łazienkowską, gdzie jest dopuszczalna 80km/h ;-P (I wtedy zajmuje mi to
    mniej niż 15 minut ;-P )

    --
    Axel

  • 229. Data: 2018-05-13 21:16:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-05-2018 o 20:30, Axel pisze:

    > W trasie - tak, jestem wcześniej. Dziś na starcie NE pokazywał 59 minut
    > (60km), dojechałem w 35 (jadąc dopuszczalna+dopuszczalny błąd kierowcy
    > ;-P )

    Czyli badziew.
    A propos NE - od kilku dni testuję Ryśka.
    I niestety - toto jest jeszcze gorsze niż yanosik.
    Nie ma tylu zgłoszeń suszarek co yanosik, więc zupełnie traci sens,
    zwłaszcza że nie ma też nawigacji, a tylko gołą mapę.

  • 230. Data: 2018-05-14 11:17:18

    Sun, 13 May 2018 20:30:51 +0200, w <pda08s$iqd$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

> [...]
    > W drodze z pracy do domu, po Warszawie w godzinach szczytu - jadąc według
    > nawigacji zwykle jestem co najmniej kilka minut później, niż początkowo

    To daje średnią pow. 100km/h. Coś to się ociera o fantazję :)