  • 91. Data: 2018-04-24 10:12:07
    Temat: Re: Polećcie nawigację
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-23 o 20:10, Marek S pisze:

    > Pewnie już nie będzie darł się o logowanie. Sklasyfikowałbym ten
    > problem jako Twój lokalny i niebyły. Yanosika eksploatuję od lat,
    > zmieniały się systemy i telefony ale nigdy taka usterka mi nie
    > ujawniła się.

    Mam nadzieję. Choć odpowiedź na email wysłany do autorów  brzmi
    jednoznacznie - po co ten przymus logowanie i tym samym problemy dla
    użytkownika? - "po to aby ktoś nieupoważniony nie miał dostępu do
    naszego konta"... Pytanie i odpowiedź sprzed 2-3miesięcy, tak że może
    już się z tego wycofali.

    > Wiem, że na 100% ta opcja zupełnie nie sprawdza się w 3mieście. Poza
    > miastem zdarza się, że to jakoś zadziała ale zdarza się też, że
    > Yanosik skieruje w objazd braku korka :-)

    Chyba to nigdzie się nie sprawdza. Ani dla mieszkańca danego miasta (bo
    ten z reguły sam wie z doświadczenia wie gdzie jechać aby uniknąć
    korków), ani tym bardziej do kogoś przyjezdnego. Nawet sobie nie
    wyobrażam Yanosika prowadzącego mnie gdzieś w obcym mieście po bocznych
    uliczkach w celu omijania korków.

  • 92. Data: 2018-04-24 10:16:57
    Od: Iglo <I...@o...pl>

    Jakość Waze zależy od miasta. W Warszawie jakość prowadzenia na równi z google,
    przewagą jest funkcjonalność i szybkość działania samej aplikacji (Android).
    GOP całkowita porażka. Łódź tak średnio.
    Wychodzi na to,że ilość aktywnych użytkowników determinuje dokładność informacji.

  • 93. Data: 2018-04-24 16:09:43
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-04-2018 o 10:16, Iglo pisze:
> [...]
    > GOP całkowita porażka. Łódź tak średnio.
    > Wychodzi na to,że ilość aktywnych użytkowników determinuje dokładność informacji.

    Jasne że tak - moje niedobre doświadczenia były z podróży na południe
    Polski.

  • 94. Data: 2018-04-24 16:12:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 23:37, Marek S pisze:

    > Sorki, ale ja zjechałem na ten objazd po 1.5h wleczenia się (i tylko od
    > czasu do czasu bo częściej gasiłem silnik by niepotrzebnie nie pracował)
    > i dotarłem do celu sprawnie.

    Cały czas mylisz realny świat z tym, o którym wie nawigacja.
    Musisz się bardziej skupić na tym drugim, jeśli chcesz rozgryźć
    przyczynę dlaczego źle działa.

    Mi pokazuje.

  • 95. Data: 2018-04-24 16:17:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-04-2018 o 23:47, Marek S pisze:

    > Ok, ale to jest to, co sam powiedziałem i jest to prawidłowe zachowanie.
    > Trybunowi chodziło o to, że za każdym uruchomieniem tego żądał.

    No bo żądał.
    Powód był prosty - ani razu się nie zalogował.

    > Hmmm... tu też nie miewam raczej kłopotów. Owszem, są miejsca gdzie
    > praktycznie zawsze gubi GPS (wąwóz w lesie, którym codziennie jeżdżę).

    Nie chodzi o faktyczny brak gps, tylko o jakiś konflikt Yanosika z
    androidem 8.
    Albo brak uprawnień - cokolwiek.

    Inne programy w tym samym czasie mają gps, więc gdy yanosik działa w
    tle, to gps również ma.
    Ale na głównym zadaniu - często ma z tym problem.

    Obstawiam że on z gps korzysta na jakimś innym procesie, który działa w
    tle - i tutaj pojawia się problem na mojej stacji, bo po upgrade do
    Android 8 żaden z programów nie potrafi prawidłowo korzystać z gps
    działając w tle.

    Pewnie to jakiś bug w androidzie, lub w chińskim oprogramowaniu
    systemowym na stacji.

  • 96. Data: 2018-04-24 19:21:18
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Marek S" wrote in message news:pbgnmd$jnl$1@node1.news.atman.pl...

    >Ja osobiście używam go w ten sposób czasem. Jednakże jest wtedy kłopot ze
    >zgłoszeniami. Może jakoś się to da zrobić lecz nie mam czasu analizować
    >opcji prowadząc.

    To nie wiem, jaki masz problem. Klikasz w tą pływającą ikonę i pojawia się
    menu zgłoszenia.

    >Ja bym chciał tylko jednego - omijania korków na codziennej trasie.

    Niestety, to chyba nieprędko. Jeżdżę prawie codziennie z nawigacją (a czasem
    z dwiema) i dobre omijanie korków w mieście nie działa.

    --
    Axel

  • 97. Data: 2018-04-24 19:54:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 23:34, J.F. pisze:

    > Przeciez tak doskonale opanowales googla ...
    > u gory w menu "3 kropki" jest "dodaj przystanek".

    Którą z opcji wybrać?
    https://drive.google.com/file/d/1i-TXIGRDE9nHHxX2rlm
    zf7qQ_JeBYUbj/view?usp=sharing

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 98. Data: 2018-04-24 20:07:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 23:15, Cavallino pisze:

    > W starej mapie czerwona linia oznacza wolną jazdę, a nie totalny korek.
    > O to chodzi?

    Dokładnie o to. Może ludzie chodzili zbyt szybko wokół swoich aut w tym
    korku więc Yanosik uznał, że coś jednak drgnęło :-D

    > Ale kiedy rysowały, dzień później?
    > Czy w momencie zdarzenia, gdy tam jechałeś?

    Pytasz się o jakieś oczywistości. Nawigacji używam tylko wtedy gdy jadę
    przecież. Interesuje mnie najbardziej okolica, w której obecnie
    przebywam. Jak Google miałby pokazywać dane historyczne? Patrząc na mapę
    nie wyznaczam przecież daty, z której chcę mieć widok! :-/

    > A jeśli w momencie zdarzenia - czy wytyczyły Ci trasę przez ten korek,
    > mimo że zaznaczyły odcinek jak nieprzejezdny?

    Właśnie tak - podobnie jak Yanosik. Tzn z tą tylko różnicą, że Yanosik
    pokazał na czerwono, choć było tam czarno i to bardzo czarno.

    Ale... jest światełko w tunelu. Zainstalowałem triala Naviexperta - ktoś
    stąd mi doradził. Być może przedwczesne są moje obserwacje a korek dziś
    był średni. W każdym razie pierwszy raz widziałem jak nawigacja każe mi
    objechać skrzyżowanie i wrócić na trasę na następnym. Tak też uczyniłem
    no i autobus, za którym jechałem znalazł się kilkanaście aut za mną. W
    sumie dwa takie przeskoki zaproponował na odcinku ok 3km. Jeśli tak to
    ma działać, to jestem pod wrażeniem. Ale zobaczymy...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 99. Data: 2018-04-24 20:13:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 23:27, Poldek pisze:

    > O takim, że to była (dajmy na to) środa. We wcześniejsze środy w tym
    > miejscu w tych godzinach nie było aż tylu wypadków, żeby statystycznie
    > założyć, że będzie też w tą środę. Kiedy klikałeś "wyznacz trasę" pewnie
    > jeszcze nie było informacji o tym wypadku.

    Zgodnie z wiadomościami jakie w internecie wyczytałem, korek (wypadek)
    powstał ok 14:40. Ja wracałem tamtędy ok 16-16:30. Wydaje mi się, że to
    sporo czasu na aktualizację.

    Po drugie... nawigacja nie działa w oparciu o dane rzeczywiste z
    pracujących aplikacji lecz statystyczne? Skąd masz takie informacje? Czy
    da się zatem pokazać w Yanosiku jaki ruch będzie za miesiąc?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 100. Data: 2018-04-24 20:26:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-23 o 11:22, r...@k...pl pisze:

    > Daj sobie spokój z Yanosikiem czy Google Maps -- obie są beznadziejne.
    >
    > W Polsce dobry (najlepszy jaki możesz mieć) traffic ma tylko Naviexpert.
    > (Porównania masz dostępne w sieci, pogooglaj na hasła typu "Google Maps vs
    > Automapa vs Naviexpert).

    Właśnie dziś wypróbowałem Naviexpert za Twoją namową i ... jestem pod
    wrażeniem! Co prawda był to pierwszy dzień testów i średnie korki ale
    mimo to zrobił coś czego nigdy nie widziałem w Yanosiku czy Google. No
    może w Google widziałem, ale sporadycznie, mimo iż Google widzą
    alternatywne drogi jako szybsze i prezentują je prawidłowo. Naviexpert
    kazał mi zjechać z lekko przyblokowanego skrzyżowania gdzieś w bok i
    wrócić na trasę na następnym skrzyżowaniu. To był krótki odcinek, max
    500m a mimo to byłem kilkanaście pojazdów do przodu :-) Może to kilka
    minut do przodu zaledwie, ale ... do przodu.

    Jeszcze nie chwalę dnia przed zachodem słońca, ale jestem optymistycznie
    nastawiony. Zobaczymy jak będzie w przypadku prawdziwych korków. Ciekawe
    skąd ta nawigacja "wie" jak zaoszczędzić czas lepiej niż inne? Wydaje
    się iż ludzie rzadziej jej używają, bo jest płatna, więc powinna
    gromadzić mniej precyzyjne informacje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek