  • 11. Data: 2018-04-03 16:59:07
    Temat: Re: Politycznie. Europejska elektronika
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 03/04/18 12:12, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup
    et...

    > I tak to jakos jest.
    > Ja tam slyszalem, ze Japonczyk prochu nie wymysli, ale najwyrazniej
    > Chinczykow i Koreanczykow to nie dotyczy.
    >
    > Jest jeszcze kwestia amerykanskich uniwersytetow, gdzie ponoc na takich
    > kierunkach skosnookich pelno.
    > Czesc z zagranicy, czesc juz zadomowionych.
    >
    > Biali wola ekonomie i prawo - tam sie wiecej zarabia :-)

    Uniwersytety w stanach to wielki biznes. "Talentom" płaci się duuuże
    stypendia żeby studiowali u nich a reszta musi grubo za to płacić.
    Większość nowych startupów rodzi się właśnie tam - jako współpraca
    jednych z drugimi.

    c.

  • 12. Data: 2018-04-03 17:19:42
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <f...@g...com>

    użytkownik s...@g...com napisał:
    > https://www.youtube.com/watch?v=zSU5MFPn6Zk
    >
    > Zastanawiam sie na ile gostek to dobrze zanalizowal a na ile własnośc jest
    realizowana za pomocą posiadania finansowego bez otoczki brandingowej.

    > Troche kiepsko jesli jest tak jak gostek mowi...

    Misz masz, pisane z punktu widzenia przeciętnego konsumenta sklepowego.
    Chj wii jak na to odpowiedzieć, czy chodzi o zaawansowane technologie,
    czy projektowanie, czy może składanie?

    > Ze europa nie ma własnych dostawców elektroniki.

    Niemcy budują systemy z klocków. Półprzewodniki w europce?
    STM, Ifineon, Osram etc. Montownie? W PL.

    Z ryneczkiem elektroniki podobnie jak z odbiorem prądu, 1/3 dla luda,
    2/3 na przemysł. Lud nie zauważa tych 2/3, bo to zwykle duże firmy
    o których mało kto słyszał.

    Lepiej można zarobić na kompletnych systemach niż na pojedynczych klockach.
    Systemy i w PL się klepie.

    > Philips, siemens, nokia, ericsson i inni są sprzedani.

    Komu niemcy sprzedali siemensa? Komu holendrzy philipsa?

    > A reszta to pionki.

    A ja na to: upadły firmy produkujące cd-romy i telewizory kineskopowe:)

  • 13. Data: 2018-04-03 17:33:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bombardier Dąs vel Karbonylek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    >sklepowego.
    >Chj wii jak na to odpowiedzieć, czy chodzi o zaawansowane

    Za chwile zobaczysz ze fajny scalak ma PDF tylko po chinsku i skonczy
    sie projektowanie :-)

    >Niemcy budują systemy z klocków. Półprzewodniki w europce?
    >STM, Ifineon, Osram etc. Montownie? W PL.

    STM to produkuje chyba w Malezji, no ale poki co ma jeszcze jakies
    dzialy w Europie.

    Infineon ... chyba coraz mniej zaawansowane kosci produkuje.
    A Osram to juz w ogole.

    Z produkcji LED to nas chyba Japonczycy i Chinczycy wyparli ... a taki
    ambitny byl Lumileds...

> [...]
    >o których mało kto słyszał.

    >Lepiej można zarobić na kompletnych systemach niż na pojedynczych

    Potem sie okaze, ze poskladac system to i Chinczyk potrafi.
    Ba - to sie juz dawno okazalo, tylko jeszcze zalezy od dziedziny.

    A co powstalo w zamian ?

    J.

  • 14. Data: 2018-04-03 17:34:18
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <f...@g...com>

> [...]

    > robi i teraz robią to skośnoocy a my tymczasem wymyślamy inne rzeczy
    > których knowhow sprzedamy skośnym. Tyle że oni już się połapali i sami

    Po trochu tak. Jednak z opóźnieniem. To tak jak z gonieniem niemca
    przez PL.

    Zarobki:
    1990
    DE 4
    PL 1

    2000
    DE 8
    PL 2

    2010
    DE 18
    PL 4

    Tak można gonić króliczka do 2200r.

    Chińczyk zrobi to co niemiec, tylko z opóźnieniem o 10-20 lat, przez te
    20 lat niemiec zrobi automat/system który wykona samochód. Niemiec popracuje
    25-35h/tyg, a polak z chińczykiem (40h PL/60h ChRL tyg.) w tym czasie zmontują:)

    Niemcy i tak dostarczają systemy/rozwiązania do produkcji na cały świat.

  • 15. Data: 2018-04-03 17:36:52
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <f...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > A co powstalo w zamian ?
    >
    > J.

    W PL? Pendrajwy i LCD.

  • 16. Data: 2018-04-03 20:14:33
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    przepraszam, nie wypada, ale się wtrącę...

    te niemieckie rozwiązania technologiczne...

    a te niemieckie pomysły (patrz lider lotharek)...

  • 17. Data: 2018-04-03 20:43:19
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

> [...]
    > robi i teraz robią to skośnoocy a my tymczasem wymyślamy inne rzeczy
    > których knowhow sprzedamy skośnym. Tyle że oni już się połapali i sami

    eeee, kurwa temat jest ciekawy...

    pytanie do dyskusji jest takie "co zrobić, aby mimo iż ("umio" [R]) nie
    byli w stanie nic stworzyć??"

  • 18. Data: 2018-04-04 01:14:59
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-04-03 17:33, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Potem sie okaze, ze poskladac system to i Chinczyk potrafi.
    > Ba - to sie juz dawno okazalo, tylko jeszcze zalezy od dziedziny.

    Derywaty bankowe i dot.com'y, oraz, nowa kategoria spoleczna.
    http://jagiellonski24.pl/2015/07/06/prekariat-tylko-
    wycinek-problemu-potrzebujemy-podmiotowego-panstwa/

  • 19. Data: 2018-04-04 17:50:00
    Od: wuchau <a...@g...com>

    W dniu %s, użytkownik sczygiel napisał:

> [...]
    > brandingowej.
    >
    > Troche kiepsko jesli jest tak jak gostek mowi...

    My i tak nic nigdy nie produkowaliśmy,
    bym się tak z europejczykami nie identyfikował.

  • 20. Data: 2018-04-04 18:33:41
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 kwietnia 2018 10:50:03 UTC-5 użytkownik wuchau napisał:

    > My i tak nic nigdy nie produkowaliśmy,
    > bym się tak z europejczykami nie identyfikował.

    Za prl troche produkcji bylo.
    A i dzis nieco produkujemy specjalistycznych urzadzen.
    Tak czy siak mysmy sie z tego wymiksowali a reszta europy tez.

    A jakos mi sie nie chce wierzyc ze dyski, panele lcd, pamieci i procesory dzis
    wymagaja masy roboty recznej i dlatego azjaci przoduja.

    O ile montaz troche tego wymaga o tyle sama produkcja kostek i podzespolow juz nie.
    Bo automaty.

    A tu nic. AMD mialo fabryke w dreznie. Dalej ja maja?

    Na tej liscie widze ze jakies fabryki sie ostaly. Nieduzo i ilosciowo to jedna
    malezja przykrywa cala europe. A gdzie tam japonia, chiny...

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_semiconductor_
    fabrication_plants