  • 21. Data: 2018-04-04 21:05:38
    Temat: Re: Politycznie. Europejska elektronika
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-04 o 18:33, s...@g...com pisze:

    > Za prl troche produkcji bylo.
    > A i dzis nieco produkujemy specjalistycznych urzadzen.
    > Tak czy siak mysmy sie z tego wymiksowali a reszta europy tez.
    >
    > A jakos mi sie nie chce wierzyc ze dyski, panele lcd, pamieci i procesory dzis
    wymagaja masy roboty recznej i dlatego azjaci przoduja.

    > O ile montaz troche tego wymaga o tyle sama produkcja kostek i podzespolow juz nie.
    Bo automaty.

    Testowanie, pakowanie, transport. To też kosztuje.
    Jak wchodzi nowa technologia to buduje się nową fabrykę, też kosztuje.
    I czas: zanim w europie otrzymasz wszelkie zgody, w tym ekologiczne
    w chinach stoi już fabryka gotowa do pracy.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2018-04-04 21:28:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2018 09:33:41 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]
    >
    > A jakos mi sie nie chce wierzyc ze dyski, panele lcd, pamieci i
    > procesory dzis wymagaja masy roboty recznej i dlatego azjaci

    Moze o scieki chodzi - w Malezji nie pytaja co to i nie kaza
    utylizowac ?

    Bo chyba nie o prace na okraglo ?

    > O ile montaz troche tego wymaga o tyle sama produkcja kostek i
    > podzespolow juz nie. Bo automaty.

    Przez pewien czas moglo byc troche ludzi potrzebnych - cos mi sie
    kojarzy, ze w cemi siedzialy kobiety nad mikroskopami i "szyły"
    bonding.

    > A tu nic. AMD mialo fabryke w dreznie. Dalej ja maja?
    > Na tej liscie widze ze jakies fabryki sie ostaly.
    > Nieduzo i ilosciowo to jedna malezja przykrywa cala europe. A gdzie tam japonia,
    chiny...
    > https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_semiconductor_
    fabrication_plants

    w Dreznie 5 naliczylem.

    O ile wiem, to robia gdzies w Dreznie ogniwa sloneczne.

    J.

  • 23. Data: 2018-04-04 22:07:39
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Ilona" <i...@u...net> napisał w wiadomości
> [...]

    A może wystarczy "strategiczna rezerwa technologiczna" tak jak pewna
    kopalnia
    w RFN służąca raczej do ćwiczenia ratowników podziemnych? Albo jak
    rolnictwo w Norwegii gdzie żywność tak około 3 razy droższa niż w
    Szwecji (tam otwarte w niedziele więc Norwegowie te niedzielne wypady
    na zakupy lubią).
    Żeby ludzie nie zapomnieli pewnych rzeczy robić - w razie czego w
    kilka-kilkanaście lat się zdolności odtworzy...

    O ile wizja zakazu sprzedaży elektroniki do Europy (no dobra - podzespoły)
    przez połączone siły USA, Chin, i obu Korei (tak, tak, w północnej przy
    granicy z Chinami duże złoża metali rzadkich) jest realna.

    > Derywaty bankowe i dot.com'y, oraz, nowa kategoria spoleczna.
    > http://jagiellonski24.pl/2015/07/06/prekariat-tylko-
    wycinek-problemu-potrzebujemy-podmiotowego-panstwa/

    Już teza zawarta na początku artykułu sugerująca zgodność z założeniami
    niejakiego
    Thomasa Piketty'ego (tego od "Kapitału XXI wieku" czyli nieudolnej próby
    zaistnienia
    jako drugi Marx) jest wątpliwa. "Głównym problemem nie jest wcale
    niestabilność
    pracy, lecz zbyt silna pozycja korporacji i banków oraz rosnąca przewaga
    zysków
    kapitałowych nad pracą."
    T. Piketty twierdzi, że na przestrzeni wieków stopa zwrotu była w
    przybliżeniu stała
    w porównaniu do pracy w tym tej "innowacyjnej". I to wystarczyłoby do
    wytłumaczenia
    niektórych zjawisk opisanych przez p. Piotra. Tyle, że stopa zwrotu z
    kapitału właśnie
    malała na przestrzeni wieków... Co zostało opisane m. in. przez M.
    Adamczyka
    (NCzas 11-12/2018).
    Chyba, że kilkanaście lat temu nastąpiła jakaś rewolucja.

    Arek

  • 24. Data: 2018-04-05 00:45:18
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-04-04 22:07, Arek wrote:
> [...]
    > Adamczyka
    > (NCzas 11-12/2018).
    > Chyba, że kilkanaście lat temu nastąpiła jakaś rewolucja.

    Malala poniewaz dwie, (2000 i 2008), powazne banki spekulacyjne pekly i
    ostroznosc inwestorow wzrosla.

    Nie czytalem tego co pisal Adamczyk, ale, mam wrazenie, ze odnosil sie
    do globalnego PKB. Gdyby spojrzec, na poszczegolne kontynenty, to widac
    by bylo, ze prawie caly wzrost i dochody z wytworczosci, przeniosly sie
    do Azji Poludniowo-Wschodniej.

  • 25. Data: 2018-04-05 01:18:04
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-04-04 21:28, J.F. wrote:
> [...]
    fabrication_plants

    > w Dreznie 5 naliczylem.
    >
    > O ile wiem, to robia gdzies w Dreznie ogniwa sloneczne.

    Siedzialy i szyly w latach 60-dziesiatych
    https://www.youtube.com/watch?v=MOcBfzIwfYE

    bo w 80-dziesiatych juz nie siedzialy, (staly przy CNC).
    https://www.youtube.com/watch?v=oozjc4z_hks&feature=
    youtu.be&t=310

    Teraz mroweczki siadza w Chinach i Indiach.
    https://www.youtube.com/watch?v=OgIQz68Lo8Q&feature=
    youtu.be&t=360
    https://www.youtube.com/watch?v=MZMhnpU9wvU

  • 26. Data: 2018-04-05 07:37:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Apr 2018 01:18:04 +0200, Ilona napisał(a):

    > Siedzialy i szyly w latach 60-dziesiatych
    > https://www.youtube.com/watch?v=MOcBfzIwfYE
    >
    > bo w 80-dziesiatych juz nie siedzialy, (staly przy CNC).
> [...]

    Poczekaj do 5:50 - nadal "szyly", tylko ze tylna plyte komputerow

    Ale nie to mialem na mysli,
    https://www.youtube.com/watch?v=6eWwPNspDy0

    sam poczatek - sporo ludzi, a co robi ta dziewczyna nad mikroskopem,
    testuje ?

    a potem przejdz do 3:30 - takie szycie mialem na mysli.
    Automat ?

    Cz. 1
    https://youtu.be/L0kyJEMfOcM?t=200

    Moze po prostu produkcja wyjechala do Azji w tamtych czasach ?
    A potem produkcje automatyzowano ?

    > Teraz mroweczki siadza w Chinach i Indiach.
    > https://www.youtube.com/watch?v=OgIQz68Lo8Q&feature=
    youtu.be&t=360
    > https://www.youtube.com/watch?v=MZMhnpU9wvU

    Automaty, automaty, a Foxconn 400 tys ludzi zatrudnia w jednej fabryce
    :-)

    J.

  • 27. Data: 2018-04-05 18:55:55
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Thu, 5 Apr 2018 07:37:07 +0200, J.F. napisał(a):

    > a potem przejdz do 3:30 - takie szycie mialem na mysli.
    > Automat ?

    Po prostu długa dźwignia.
    W 3:51 widać rękę, która nią steruje.

    --
    Yakhub

  • 28. Data: 2018-04-05 23:21:21
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 07:18:27 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    realizowana za pomocą posiadania finansowego bez otoczki brandingowej.

    > Troche kiepsko jesli jest tak jak gostek mowi...

    Kiedyś zakupiłem kilka sztuk 7812 w TME. Po podłączeniu do DC=15V jeden po drugim
    wylatywał w powietrze. Siemens - Made in Germany. TME zachowało się bardzo OK!! Nawet
    nie chcieli odsyłki tego szmelcu!! Wysłali mi za darmola 7812-Made in China. No
    problem !! Działają bez pudła!! Dalej.. Display LCD. Cholera, dawno to było, mogę się
    ciuta mylić. Chodzi o taki dwuwierszowy w standardzie chyba Hitachi_(coś tam). And
    again, Made in Germany - wydupcyć do hasioka!!