  • 21. Data: 2019-08-14 10:05:25
    Temat: Re: Pomiar pasma przenoszenia toru audio
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Big,

    Wednesday, August 14, 2019, 9:29:30 AM, you wrote:

    > Za młodu wchodząc do kogoś do domu od razu wiedziałem, że jest w nim
    > włączony telewizor, wtedy jeszcze w znakomitej większości cz-b.
    > Oczywiście nie widząc go, ani nie słysząc fonii. Jakąś przetwornicę
    > słyszałem?

    Odchylanie poziome - 15625 Hz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2019-08-14 13:44:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Big,

    >Odchylanie poziome - 15625 Hz.

    Ale to chyba byl jakis nadzwyczajnie czuły, bo wiekszosc ludzi raczej
    nie narzekala na pisk z telewizora.
    Widac dobrze zrobili to trafo i cewki odchylania.

    Gdzies pozniejszym okresie dochodzil jeszcze zasilacz sieciowy, mogl
    byc synchroniczny lub osobny.

    J.

  • 23. Data: 2019-08-14 17:06:45
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Ale po co kompensować?
    > Żeby ładniejszy wykres wyszedł i lepiej się poczuć?
    Irku, ucho (jako cały zespół "części") ma swoją charakterystykę, tak jak
    mikrofon, głośnik, wzmacniacz. O ile 15 latek słyszy tak samo 20Hz, jak
    20kHz, to taki 55 latek 20kHz raczej nie usłyszy, a jego "pasmo" to tak
    powiedzmy do 10kHz może jest jeszcze w miarę równe. Zrób sobie badania
    audiometryczne - zdziwisz się. Choć Ty to młody jesteś:-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2019-08-14 17:28:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 17:06, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > 20kHz, to taki 55 latek 20kHz raczej nie usłyszy, a jego "pasmo" to tak
    > powiedzmy do 10kHz może jest jeszcze w miarę równe.
    Jest nawet gorzej, ja mam 59lat i miałem badanie i powyżej 4khz mam
    spadek -40db,
    to wystarczy żeby już nic nie słyszeć.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2019-08-14 17:59:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2019 17:28:13 +0200, Janusz napisał(a):

    > Jest nawet gorzej, ja mam 59lat i miałem badanie i powyżej 4khz mam
    > spadek -40db,
    > to wystarczy żeby już nic nie słyszeć.

    Ja mam 74 lata i -40 db to mam już na 2-3 kHz. Gdzieś na 6-7 kHz to mam
    już ponad -60. Przestałem się śmiać z obrazków na których dziadek na
    wózku słucha przez trąbkę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2019-08-14 19:41:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Wednesday, August 14, 2019, 5:06:45 PM, you wrote:

> [...]
    > powiedzmy do 10kHz może jest jeszcze w miarę równe. Zrób sobie badania
    > audiometryczne - zdziwisz się. Choć Ty to młody jesteś:-)

    W wieku 55 lat miałem stratę ponad 40 dB na 5 kHz :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2019-08-14 20:43:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale to chyba byl jakis nadzwyczajnie czuły, bo wiekszosc ludzi raczej
    > nie narzekala na pisk z telewizora.

    Ja w dzieciństwie miałem problemy z oglądaniem telewizji, bo mnie ten
    nieznośny pisk odstraszał od telewizora.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 28. Data: 2019-08-14 20:58:15
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Irku, ucho (jako cały zespół "części") ma swoją charakterystykę,.....

    Pewnie że tak. Już dogadaliśmy temat i wiadomo po co badanie.

    Jak dalej czytam, to przerażony jestem, bo sądziłem, że słyszę jeszcze
    znośnie i powinienem bez problemu odchylanie poziome zaliczyć, a tu
    straszą wartościami na poziomie 1/5. Masakra, ja tego ubytku
    spowodowanego wiekiem zupełnie nie czuję :(

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. no i po co było żreć tą kapustę na okrągło... no po co? ;)

  • 29. Data: 2019-08-14 21:14:52
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.chmurka.net
    *Janusz* napisał(-a):

    > Jest nawet gorzej, ja mam 59lat i miałem badanie i powyżej 4khz mam
    > spadek -40db,

    Szczęściarz
    http://oi63.tinypic.com/15p0i7t.jpg

    > to wystarczy żeby już nic nie słyszeć.

    Bez przesady, choć rzeczywiście nie jest dobrze. A pamiętam jak
    słyszałem cykanie zegarka ręcznego schowanego do szuflady w szafce
    nocnej.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 30. Data: 2019-08-14 21:50:48
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Szczęściarz
    > http://oi63.tinypic.com/15p0i7t.jpg

    No to jestem wystraszony.
    Jak wygląda takie badanie? Coś się naciska jak się usłyszy, czy już
    automatycznie wykrywają, tylko jak?

    Miłego.
    Irek.N.