  • 11. Data: 2019-08-13 09:47:14
    Temat: Re: Pomiar pasma przenoszenia toru audio
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Ciekawe jak te zmiany, a konkretnie ubytki, skompensować przy robieniu
    > audiogramu?

    Ale po co kompensować?
    Żeby ładniejszy wykres wyszedł i lepiej się poczuć? Przecież równie
    dobrze można stanąć przed lustrem i wmówić sobie "jestem cacy", a jak
    masz dobrą wyobraźnię, to i lustra nie trzeba. ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2019-08-13 14:32:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-08-13 o 08:40, Irek.N. pisze:

    > No nie jestem pewien.
    > Z wiekiem zmiany się pojawiają, ale się do nich przyzwyczajasz, więc
    > niejako - kompensujesz.
    Irek, niczego nie skompensujesz bo tego nie słyszysz, uwierz mi, jak
    czegoś nie ma to nie ma, ja np: słabo słyszę >4khz i efekt jet taki że
    np nie słyszę termometru, mówią mi że pika a ja nie słyszę go, i żadna
    kompensacja Ci tu nie pomoże.
    Koniec kropka.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2019-08-13 19:13:02
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Irek.N.* napisał(-a):

> [...]
    > dobrze można stanąć przed lustrem i wmówić sobie "jestem cacy", a jak
    > masz dobrą wyobraźnię, to i lustra nie trzeba. ;)

    Nie po to żeby był ładniejszy, tylko dlatego że np. taki jest potrzebny.
    I żadne Twoje wmawianie sobie że jest inaczej - lepiej, tego nie zmieni.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 14. Data: 2019-08-13 22:48:08
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    > Byś się zdziwił jakie spustoszenie w charakterystyce słyszenia potrafi
    > zrobić wiek. Mnie już korektora nie starcza:)

    Zamierzam przełączki "kontur" przerobić na wyłącznik korektora, choć to
    chyba bardziej regulator barwy (dwa potencjometry), ale najpierw muszę
    charakterystyki pozdejmować by wiedzieć jaki to to ma wzmocnienie.
    Co do wieku, słuszny już jest, ale ciągle mnie wnerwia LEDowa oprawna na
    suficie, którą słyszę jako jedyny w rodzinie....

    --
    AWa

  • 15. Data: 2019-08-13 23:01:19
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > czegoś nie ma to nie ma, ja np: słabo słyszę >4khz i efekt jet taki że
    > np nie słyszę termometru, mówią mi że pika a ja nie słyszę go, i żadna

    Kurcze, nie mam doświadczenia w tej materii, ale wyobrażam sobie, że
    jest możliwa utrata słuchu częściowa, czyli słyszysz, ale znacznie
    słabiej. W takim przypadku elektronika pomoże.
    A gdyby okazało się, że coś jest nie tak z uchem, to zawsze można
    posiłkować się przewodnictwem kostnym. Są na rynku słuchawki
    wykorzystujące ten efekt i nie takie "ortopedyczne", tylko zwyczajne,
    dla rowerzystów przykładowo - użytkowe. Działają świetnie. W życiu bym
    nie powiedział że tyle można przekazać z za ucha. No może lekko
    łaskoczą... czasami... :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. myślałem, że już odpoczywasz

  • 16. Data: 2019-08-13 23:04:13
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > Co do wieku, słuszny już jest, ale ciągle mnie wnerwia LEDowa oprawna na
    > suficie, którą słyszę jako jedyny w rodzinie....

    Wiesz co, nie wiem jaki efekt chcesz uzyskać, ale jak dążysz do płaskiej
    ch-ki, to nie ma sensu mierzenie tego co masz, bo i tak to odłączysz.
    Chyba, że chcesz się doktoryzować jak można zepsuć tor, tylko czy nie
    szkoda czasu?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2019-08-13 23:06:52
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie po to żeby był ładniejszy, tylko dlatego że np. taki jest potrzebny.
    > I żadne Twoje wmawianie sobie że jest inaczej - lepiej, tego nie zmieni.

    Rozumiem. Nie ma rady, jedynie zaprzyjaźniona "mordka" może pomóc. :(
    Tylko czy może się zdarzyć tak, że stanie się to niebezpieczne dla kogoś?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2019-08-14 09:29:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Andrzej W.* napisał(-a):

    > Co do wieku, słuszny już jest, ale ciągle mnie wnerwia LEDowa oprawna
    > na suficie, którą słyszę jako jedyny w rodzinie....

    Za młodu wchodząc do kogoś do domu od razu wiedziałem, że jest w nim
    włączony telewizor, wtedy jeszcze w znakomitej większości cz-b.
    Oczywiście nie widząc go, ani nie słysząc fonii. Jakąś przetwornicę
    słyszałem?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2019-08-14 09:41:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Aug 2019 09:29:30 +0200, Big Jack napisał(a):

    > Jakąś przetwornicę
    > słyszałem?

    Trafo odchylania poziomego, jakieś 16 kHz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 20. Data: 2019-08-14 09:48:18
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-08-13 o 14:32, Janusz pisze:

> [...]
    mówią mi że pika a ja nie słyszę go, i żadna kompensacja Ci tu nie pomoże.

    Nie martw się, wrabiają cię. Termometru się nie słyszy. Telewizor się słyszy, albo
    budzik.