  • 31. Data: 2019-08-14 22:12:50
    Temat: Re: Pomiar pasma przenoszenia toru audio
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    Wednesday, August 14, 2019, 9:50:48 PM, you wrote:

    > No to jestem wystraszony.
    > Jak wygląda takie badanie? Coś się naciska jak się usłyszy, czy już
    > automatycznie wykrywają, tylko jak?

    Się naciska. Automagicznie w badaniach przesiewowych dla niemowląt
    tylko.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2019-08-14 22:18:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Się naciska. Automagicznie w badaniach przesiewowych dla niemowląt
    > tylko.

    Kilkulatki też mają wariant automagiczny, badanie przeprowadza się
    podczas snu i rejestruje potencjały mózgu elektrodą przyklejoną do
    czoła. Córka miała.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 33. Data: 2019-08-14 22:21:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > To rozwiązanie (z piłą) mi się wydaje OK poda warunkiem że oscyloskop ma
    > funkcję zapamiętywania śladu plamki na ekranie, ponieważ z uwagi na
    > dolną f wynoszącą powiedzmy 20 Hz powinieneś zastosować o rząd mniejszą
    > f przemiatania. Bez funkcji zapamiętywania śladu zobaczysz tylko wolno
    > wędrującą plamkę. I niestety, nie dostaniesz wykresu gdzie f się zmienia
    > logarytmicznie. Będzie liniowo a tak nie jest przyjęte. Ale do celu jaki
    > podałeś wydaje się to wystarczające. No, chyba że generator umie
    > zmieniać f logarytmicznie, dzisiejsze sprzęty potrafią zaskoczyć
> [...]

    Generator to spokojnie potrafi (m.in. mój Siglent), a oscyloskop potrafi
    logarytmować. Tylko przetworniki na wejściu ma słabe, 8--10-bitowe, to
    taki logarytm wiele wart nie jest. No i FFT też oscyloskop policzy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2019-08-15 01:47:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 20:58, Irek.N. pisze:
    > ja tego ubytku spowodowanego wiekiem zupełnie nie czuję :(

    No bo zwykle się nie czuje czegoś, co postępuje powoli, szczególnie jak
    w codziennym życiu nie przeszkadza.
    Też nie miałem pojęcia, że się słuch pogorszył, a wyszło na badaniach
    lotniczych. Wsadzaja człeka do dźwiękoszczelnej kabiny, dają słuchawki i
    naciskasz, jak coś usłyszysz. Potem dodają szum i przez ten szum trzeba
    usłyszeć. Mi na szczęście ten spadek wyższych f wyszedł minimalny, ale
    płasko to już nie jest. Żeby było śmieszniej, kandydaci na operatorów
    dronów przechodzą takie samo badanie, zachodzę w głowę po kiego.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 35. Data: 2019-08-15 09:32:23
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ioe.org
    *Piotr Wyderski* napisał(-a):

    > Kilkulatki też mają wariant automagiczny, badanie przeprowadza się
    > podczas snu i rejestruje potencjały mózgu elektrodą przyklejoną do
    > czoła. Córka miała.

    Kiedyś po zrobieniu audiogramu laryngolog myślał, że ściemniam. To
    zrobił dodatkowe badanie. Założono mi na głowę jakieś urządzenie, które
    emitowało jakieś wibracje. Badanie odbywało się bez interakcji z mojej
    strony. Ale czy to było na tej samej zasadzie co robi się noworodkom,
    czy nawet kilkulatkom, tego już nie wiem. Ale rozmiar ustrojstwa raczej
    na to nie wskazywał.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 36. Data: 2019-08-15 22:35:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ja mam 74 lata i -40 db to mam już na 2-3 kHz. Gdzieś na 6-7 kHz to mam
    > już ponad -60. Przestałem się śmiać z obrazków na których dziadek na
    > wózku słucha przez trąbkę :)

    Pewnie w Twoim wieku będę miał podobnie :(
    Dla mnie problemem nie są wysokie których nie słyszę np: muzyka w radiu
    a zrozumienie mowy, brak wyższych tonów powoduje że mowa jest mniej
    zrozumiała i często muszę prosić o powtórzenie bo nie rozumiem co się do
    mnie mówi.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2019-08-18 22:47:20
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    > Pewnie że tak. Już dogadaliśmy temat i wiadomo po co badanie.
    >
    > Jak dalej czytam, to przerażony jestem, bo sądziłem, że słyszę jeszcze
    > znośnie i powinienem bez problemu odchylanie poziome zaliczyć, a tu
    > straszą wartościami na poziomie 1/5. Masakra, ja tego ubytku
    > spowodowanego wiekiem zupełnie nie czuję :(

    to sprawdź :-)
    https://www.e-audiologia.pl/

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 38. Data: 2019-08-19 12:58:17
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-08-14 o 21:14, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    ews.chmurka.net

    > Szczęściarz
    > http://oi63.tinypic.com/15p0i7t.jpg

    Zaczynam rozumieć podejście do audiofilstwa na tej grupie. :)

  • 39. Data: 2019-08-19 13:11:42
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    powinienem bez problemu odchylanie poziome zaliczyć, a tu straszą wartościami na
    poziomie 1/5. Masakra, ja tego ubytku spowodowanego wiekiem zupełnie nie czuję :(

    > Miłego.
    > Irek.N.
    > ps. no i po co było żreć tą kapustę na okrągło... no po co? ;)

    Lapsze basy. Wiadomo.

  • 40. Data: 2019-08-19 13:27:42
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > a zrozumienie mowy, brak wyższych tonów powoduje że mowa jest mniej
    > zrozumiała i często muszę prosić o powtórzenie bo nie rozumiem co się do

    To się tak od wieku robi i nie ma na to rady, czy nie oszczędzaliście
    słuchu przez całe życie?

    Problem jest taki, że zmian postępujących powoli się nie zauważa. Znam
    historię osoby, która zorientowała się, że coś jest nie tak, dopiero gdy
    wszyscy w domu usłyszeli dzwonek do drzwi, a ona nie.