  • 11. Data: 2019-04-06 15:05:51
    Temat: Re: Potrzebne niedrogie i dobre akumulatorki AA
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Saturday, April 6, 2019, 2:09:38 PM, you wrote:

    > Nie, nie muszą. Tak jak napisałem: nie mam doświadczeń zbyt rozległych w
    > niższych modelach. Stosowałem i stosuję nadal białe Eneloopy lecz zdały
    > egzamin wyłącznie przy oświetleniu szafek i w pilotach.
    > W młynkach, po rozładowaniu się mniej więcej o 30%, nie były w stanie
    > uciągnąć silników. Podobnie w lampach błyskowych - to ostatnie dodaję
    > jako wynik obserwacji, bo nie o takim zastosowaniu piszemy.

    Dziwne, bo jak ich używałem w lampach błyskowych to ilość błysków
    odpowiadała temu, co deklarował producent lampy w przypadku
    akumulatorów NiMH.

    Odświeżałem niedawno zapasowe Pro - na 3 komplety po 4 w dwóch
    kompletach były łącznie 3 zgniłe jajca. Ale po dwukrotnym rozładowaniu
    i naładowaniu doszły do siebie. To się zdarza, jeśli akumulatory nie
    są często ładowane i rozładowywane.

    > JF to Jarek?

    Od zawsze.

    > W zasadzie upewniłem się jedynie w temacie. Wiadomo, że technologia
    > idzie naprzód więc mogła pojawić się tańsza konkurencja. Jest to o tyle
    > istotne, że mnóstwo mam poutykanych akumulatorków w sprzętach więc robi
    > to już klika stówek. Fakt, że na lata starczy.

    Przelicz to na zwykłe baterie i szybko stwierdzisz, że to taniocha.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2019-04-06 17:00:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 13:42:45 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    eneloop-pro-r6-aa-4bl-6402964534

    > A muszą być pro? Wręcz w domowych zastosowaniach niewskazane.
    > Myślę, że Jarek miał na myśli AAA:
    > https://www.hurt.com.pl/4-x-akumulatorki-panasonic-e
    neloop-r03-aaa-800mah-bk-4mcce-4be-blister-p13120.ht
    ml

    Nie - R6/AA.
    Co widac chocby powyzej.

    Czy nie jakis bubel - nie gwarantuje.
    W przeszlosci kupowalem po podobnej cenie.

    J.

  • 13. Data: 2019-04-06 20:58:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Bez przesady - używałem w aparatach fotograficznych i lampach
    > błyskowych - bez problemu.

    I nie zauważyłeś, że po iluś tam błyskach znacznie wolniej lampy wstają.
    Do tego, gdy akumulatory rozgrzeją się do parzącej temperatury, to już
    zupełnie wymiękają z czasami ładowania.

    > Normalne Eneloop ale bez wciskania, że mają 2000 mAh.

    Białe ściemę mają? W Pro, pojemność jest realna i stabilna. Mierzyłem
    przy prądzie rozładowania 500mA. W jakich warunkach mierzyłeś?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 14. Data: 2019-04-06 21:14:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Dziwne, bo jak ich używałem w lampach błyskowych to ilość błysków
    > odpowiadała temu, co deklarował producent lampy w przypadku
    > akumulatorów NiMH.

    Ale ja nie mówię o liczbie błysków lecz o wydajności prądowej - czyli
    szybkości ładowania lampy błyskowej. Np. mam kilka lamp TT685. Czas
    ładowania z pełnego rozładowania to jakieś 2.5s. Na białych Eneloopach
    tylko kilka pierwszych błysków gwarantowały taką wydajność. Szczególnie
    wkurzające to było gdy w kilku lampach były Pro a w jednej białe,
    rezerwowe. Przy sesji zdjęciowej zdarzało się, że ta z białymi nie
    wypalała czasem bo nie zdążyła się naładować, niszcząc ujęcie. Ratowałem
    się włączając w tej jednej buzzer by słyszeć kiedy mogę kolejne ujęcie
    zrobić.

    A na Pro wciskam guzik i nie myślę.

    > Przelicz to na zwykłe baterie i szybko stwierdzisz, że to taniocha.

    To już skrajny przypadek. Zwykłych w ogóle nie rozważałbym.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2019-04-06 21:18:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Saturday, April 6, 2019, 8:58:02 PM, you wrote:

    > I nie zauważyłeś, że po iluś tam błyskach znacznie wolniej lampy wstają.
    > Do tego, gdy akumulatory rozgrzeją się do parzącej temperatury, to już
    > zupełnie wymiękają z czasami ładowania.

    W takiej sytuacji trzeba sprawdzić, czy któreś z ogniw zestawu nie
    pada. To się zdarza nawet Eneloopom.

    > Białe ściemę mają? W Pro, pojemność jest realna i stabilna. Mierzyłem
    > przy prądzie rozładowania 500mA. W jakich warunkach mierzyłeś?

    350 mA - BC-700 więcej nie pozwala. Po jakimś czasie używania
    pojemność spada trochę poniżej 2000 mAh stąd dupochron Panasłonika.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2019-04-06 21:23:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Saturday, April 6, 2019, 9:14:57 PM, you wrote:

> [...]
    > wypalała czasem bo nie zdążyła się naładować, niszcząc ujęcie. Ratowałem
    > się włączając w tej jednej buzzer by słyszeć kiedy mogę kolejne ujęcie

    Ty naprawdę zapomniałeś, jak działały akumulatorki przez Eneloopami.
    Przypomnij sobie świeżo po ładowaniu 1-2 błyski i koniec. Przed
    Eneloopami woziłem ZAWSZE baterie alkaliczne jako rezerwę. Teraz wożę
    drugi komplet Eneloopów (teraz już Pro).

    > A na Pro wciskam guzik i nie myślę.

    Przede wszystkim nowe lampy też oszczędzają akumulatory.

    > To już skrajny przypadek. Zwykłych w ogóle nie rozważałbym.

    A jeszcze niedawno się używało. Przed Eneloopami właśnie. Bo
    akumulatorki były nieprzewidywalne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2019-04-06 22:08:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Apr 2019 21:23:49 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Marek,

    > Ty naprawdę zapomniałeś, jak działały akumulatorki przez Eneloopami.
    > Przypomnij sobie świeżo po ładowaniu 1-2 błyski i koniec.

    No nie. mialem jeszcze NiCd, 500 czy 600mAh, i lampa na nich troche
    blyskala.

    > Przede wszystkim nowe lampy też oszczędzają akumulatory.

    Ale w stosunku do ktorych ?
    Bo automatyka blysku to juz dosc stary pomysl.

    Tak mi sie jeszcze skojarzylo - stary telefon siemens, jeszcze na
    NiMH. Po paru latach ... akumulator nie wydala.
    Napiecie ma, pojemnosc ma, a telefon sie wylacza przy starcie.

    Wiadomo - rosnie im opor wewnetrzny ... ale 11 A pradu zwarcia i za
    malo ?

    J.

  • 18. Data: 2019-04-07 00:40:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > W takiej sytuacji trzeba sprawdzić, czy któreś z ogniw zestawu nie
    > pada. To się zdarza nawet Eneloopom.

    Na bieżąco to robię. Podczas testów stosuję prąd ładowania 1A i
    rozładowania 0.5A. Gdy któreś z ogniw zaczyna wykazywać o 15% niższą
    pojemność od deklarowanej - wyrzucam. Póki co wyrzuciłem mnóstwo GP i
    Varty Ready4Use a Fujitsu Black i Eneloopy Pro - jeszcze się nie
    zdarzyło pomimo 2 letniego czasu eksploatacji ze 30 sztuk.

    > 350 mA - BC-700 więcej nie pozwala. Po jakimś czasie używania
    > pojemność spada trochę poniżej 2000 mAh stąd dupochron Panasłonika.

    Ja mam MH-C9000. W niej ustawiam co chcę. Przy mniejszym prądzie,
    zazwyczaj pojemność pomierzona jest większa. Jeśli piszesz, że "trochę"
    spada, to wszystko jest w jak najlepszym porządku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2019-04-07 00:50:16
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > Eneloopami woziłem ZAWSZE baterie alkaliczne jako rezerwę. Teraz wożę
    > drugi komplet Eneloopów (teraz już Pro).

    Czemu mam relatywizować problem do dawnych czasów? Dla mnie odniesieniem
    są Eneloopy Pro/Fujitsu Black (to to samo jakościowo a ciut tańsze).
    Jeśli względem nich inna seria zachowuje się gorzej, to wyrażam opinię.
    Co w tym niewłaściwego?

    > Przede wszystkim nowe lampy też oszczędzają akumulatory.

    Nie wiem, czy moje lampy kwalifikują się do "nowych". Jak dla mnie,
    lampy powinny katować akumulatory bo dla mnie istotny jest czas powrotu
    do gotowości. Akumulatory powinny to wytrzymać. Nie mogę powiedzieć
    klientowi: wiesz, mam nowe lampy zgodne z zaleceniami biurw z UE, więc
    musimy napić się kawy między kolejnymi zdjęciami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2019-04-07 01:02:24

    Thu, 4 Apr 2019 23:12:06 +0200, w <q85rva$55m$1@node1.news.atman.pl>, Marek S

    > Czy da się kupić coś na rynku, co będzie w miarę trwałe i w wydajności
    > prądowej i w niezbyt drastycznym starzeniu się?

    everActive Professional (coś jak Eneloopy Pro)
    są też normalne everActive (jak zwykłe Eneloopy).

    Póki co dają radę w latarkach.

    W sieci jest test - wrzuć "akumulatorki everActive, Eneloop, pociąg LEGO".