  • 21. Data: 2019-04-07 01:02:41
    Temat: Re: Potrzebne niedrogie i dobre akumulatorki AA
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, April 6, 2019, 10:08:04 PM, you wrote:

    > No nie. mialem jeszcze NiCd, 500 czy 600mAh, i lampa na nich troche
    > blyskala.

    Nawet mi nie przypominaj...

    > Ale w stosunku do ktorych ?
    > Bo automatyka blysku to juz dosc stary pomysl.

    Ale dawno temu była to automatyka na neonówce owiniętej folią, która
    wyzwolona przez fototyrystor z transformatorkiem zwierała palnik i
    wygaszała go, marnując przy tym mnóstwo energii.
    Obecnie jest pomiar TTL i odłączanie palnika szeregowym IGBT. W
    efekcie z jednego naładowania bez uzupełniania energii da się strzelić
    kilka razy.

    > Tak mi sie jeszcze skojarzylo - stary telefon siemens, jeszcze na
    > NiMH. Po paru latach ... akumulator nie wydala.
    > Napiecie ma, pojemnosc ma, a telefon sie wylacza przy starcie.
    > Wiadomo - rosnie im opor wewnetrzny ... ale 11 A pradu zwarcia i za
    > malo ?

    Będę musiał wykopać moją Flarę sprzed 22 lat :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2019-04-07 08:34:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Apr 2019 01:02:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nawet mi nie przypominaj...

    Akurat badzo dobrze blyskala.

    > Ale dawno temu była to automatyka na neonówce owiniętej folią, która

    Xenonowce ?

    > wyzwolona przez fototyrystor z transformatorkiem zwierała palnik i
    > wygaszała go, marnując przy tym mnóstwo energii.

    To jakies badzo stare czasy.
    Nawiasem mowiac - tyrystory tez sie tak wylaczalo, ale przez
    kondensator, wiec strata nie byla duza.

    > Obecnie jest pomiar TTL i odłączanie palnika szeregowym IGBT. W
    > efekcie z jednego naładowania bez uzupełniania energii da się strzelić
    > kilka razy.

    Mialem lampe kupiona chyba jeszcze przed 1990, i tez tak bylo.
    Tzn nie wiem co w srodku, ale z bliskiej odleglosci to mozna bylo
    blyskac i blyskac,

    Ale skad takie NiCd obecnie :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-04-07 09:41:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 23:12:11 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Czy da się kupić coś na rynku, co będzie w miarę trwałe i w wydajności
    > prądowej i w niezbyt drastycznym starzeniu się? Zależy mi na
    > optymalizacji cena/jakość.

    Tronic z Lidla

  • 24. Data: 2019-04-07 14:06:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Sunday, April 7, 2019, 1:02:24 AM, you wrote:

    > everActive Professional (coś jak Eneloopy Pro)
    > są też normalne everActive (jak zwykłe Eneloopy).

    Wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że w rzeczywistości są
    to brandowane Eneloopy.

    > Póki co dają radę w latarkach.
    > W sieci jest test - wrzuć "akumulatorki everActive, Eneloop, pociąg LEGO".

    Dałbyś bezpośredni link lepiej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2019-04-07 16:26:42
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Trochę off topic.

    Czytam ten i inne wątki i czasem zaskakują mnie twierdzenia iż Eneloopy
    Pro są beee.

    Właśnie kontrolnie sprawdziłem zestaw 4-rech katowanych w lampach
    błyskowych akumulatorków. Zwykle stawały się aż parzące po sesji
    zdjęciowej. Po roku czasu dostałem takie odczyty pojemności (prąd
    rozładowania 500mA):

    https://drive.google.com/file/d/1lXgwvOZixJxyY8gguFX
    QhF9FHd6b5mHQ/view?usp=sharing

    Zero utraty pojemności. Identyczne odczyty dla wszystkich. Na co tu
    narzekać? Nie wiem...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2019-04-07 22:48:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Sunday, April 7, 2019, 4:26:42 PM, you wrote:

    > Trochę off topic.
    > Czytam ten i inne wątki i czasem zaskakują mnie twierdzenia iż Eneloopy
    > Pro są beee.

    Absolutnie nie - nie są be, sam ich używam. Mają trochę wyższe
    samorozładowanie i częściej trafiają się ogniwa wymagające
    wyrównywania. Ale ponieważ zawsze ładuje w ładowarce z osobnymi
    kanałami, to poza konstatacją faktu nie widzę w tym problemu.

> [...]
    QhF9FHd6b5mHQ/view?usp=sharing
    > Zero utraty pojemności. Identyczne odczyty dla wszystkich. Na co tu

    Pogratulować - mi na 3 komplety tylko jeden osiągnął za pierwszym
    razem idealne wyrównaniu. W dwóch pozostałych łącznie 3 ogniwa
    wymagały wyrównania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2019-04-08 01:14:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 7 Apr 2019 14:06:20 +0200, w <7787694768$20190407140622@squadack.com>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > Wcale bym się nie zdziwił, gdyby się okazało, że w rzeczywistości są
    > to brandowane Eneloopy.

    > Dałbyś bezpośredni link lepiej.

    https://www.pcworld.pl/news/Najlepsze-akumulatory-AA
    -test-redakcji-PC-World,407971.html

  • 28. Data: 2019-04-08 01:14:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 7 Apr 2019 00:41:34 -0700 (PDT), w
    <0...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Tronic z Lidla

    :)

  • 29. Data: 2019-04-08 12:13:18
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > I proponujesz mi bubla? Wiesz o tym, że wydajność prądową może będą
    > miały do 1/3 pojemności a potem nie pociągną silnika w młynku?
    > Do pilotów, lampek doskonałe, ale nie do urządzeń prądowych.

    Bo do urządzeń prądowych są pro...

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 30. Data: 2019-04-08 22:10:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Radekp,

    Monday, April 8, 2019, 1:14:43 AM, you wrote:

    [...]

> [...]

    Po artykule jestem prawie pewny...

    > https://www.pcworld.pl/news/Najlepsze-akumulatory-AA
    -test-redakcji-PC-World,407971.html

    Dzięki. Fajne i zaskakujące. Przy okazji potwierdzenie istnienia
    akumulatorków na jeden błysk :)

    --
    Best regards,
    RoMan