  • 11. Data: 2019-06-14 11:47:38
    Temat: Re: Pradu zabraklo
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 14 Jun 2019 01:52:18 -0700 (PDT), w
    <b...@g...c
    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

    > https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/455088,
    polska-importuje-prad-zagraniczna-energia-tansza-od-
    krajowej.html

    Cóż, w socjaliźmie tak bywa :)

  • 12. Data: 2019-06-14 11:47:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 13 Jun 2019 23:39:48 -0700 (PDT), p...@g...com

    > co za problem zamowic panel z Chin ? nawet jak doloza Vat bedziesz do przodu

    W zasadzie żaden. Tylko jeszcze potem to trzeba zamontować. No a który
    instalator przyjdzie zamontować na nieswoim sprzęcie, skoro na tym sprzęcie
    właśnie najwięcej przycina?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-06-14 11:56:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 21:28, J.F. pisze:
    > My/ja tu mowimy, ze nie ma problemu,
    > a tymczasem bijemy rekordy zuzycia pradu - 24GW.
    >
    > Te klimatyzatory jednak sporo pradu ciagna :-)
    >
    > Co prawda to chyba rekord letni, bo zimą wiecej sie nam zdarzalo, ale
    > media juz strasza:
    > jesli przydarzy sie jakas awaria, lub susza spowoduje brak wody do
    > chlodzenia,
    > trzeba bedzie ograniczac zuzycie.
    >
    > Ale klimatyzatory swietnie pasuja do fotowoltaiki ... tylko trzeba w nia
    > zainwestowac..
    >
    > J.

    Z tego co wiem, to rekordy zużycia energii są bite latem, a nie zimą.
    Są do nabycia panele na samochody - sztywne lub elastyczne. Ale klima
    bierze sporo prądu...
    T.

  • 14. Data: 2019-06-14 12:06:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Jun 2019 11:56:10 +0200, T.

    > Ale klima bierze sporo prądu...

    Wcale nie bierze *sporo* prądu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2019-06-14 12:20:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jestes w stanie wytlumaczyc o co chodzi z socjalizmem?

  • 16. Data: 2019-06-14 12:59:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jestes w stanie wytlumaczyc o co chodzi z socjalizmem?

    a) ze krajowa produkcja jest dziwnie droga ... choc akurat w naszym
    socjalizmie zagraniczna wymaga dewiz, a dewiz nie bylo :-)

    b) Niemcy dotowali swoje ogniwa sloneczne, a teraz nam tanio prad z
    nich sprzedaja :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-06-14 13:12:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >BEZEDURA
    >Tylko nowoczesne elektrownie atomowe pozwolą nam przeżyć ocieplenie
    >klimatu ;-)

    Francuskie maja problem jak sie robi goraco - chlodzic nie ma jak.

    J.

  • 18. Data: 2019-06-14 13:13:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Fotowoltaika na samochodzie?
    >Jesteś wyjątkowo mocno pierdolnięty!

    A czemu nie ? 2m^2 dachu.
    Akurat tyle, zeby wentylowac auto na parkingu :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-06-14 13:53:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Jun 2019 12:59:55 +0200, J.F.

    > a) ze krajowa produkcja jest dziwnie droga ... choc akurat w naszym
    > socjalizmie zagraniczna wymaga dewiz, a dewiz nie bylo :-)

    Szerzycie jakieś absurdalne teorie. :P

    > b) Niemcy dotowali swoje ogniwa sloneczne, a teraz nam tanio prad z
    > nich sprzedaja :-)

    Ale sami też korzystają -- a że mają nadprodukcję jak takie piekło się z
    nieba leje, to opychają to co by normalnie przetracili.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2019-06-14 14:19:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za papuge robisz? Nie Ciebie pytalem. Gostek dal linka z ktorego wynika ze i owszem
    cena wytworzenia u niemieckich nazistow jest dwa grosze nizsza niz u nas ale
    niemiecki nazistowski klient placi dwa razy wiecej niz Polak. Nastepny inteligentny
    inaczej miesza do tego socjalizm. Jak chcesz robic za ich adwokata do daj linka do
    pelnomocnictw i gadamy.