  • 11. Data: 2004-01-25 11:42:52
    Temat: Re: Prawda o POL-34
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 25 Jan 2004, gito wrote:
    > gdy juz wszystko bylo ustalone niemal dopiete na ostatniu guzik,
    > tpsa nagle zmienila zdanie.

    dokladnie.

    Wojtek

  • 12. Data: 2004-01-25 11:43:30
    Od: gilder <g...@i...at.pl>

    > Podobie bylo w tym przypadku, rokowania
    > jaki byly prowadzone z tpsa dotyczyly uruchomienia peeringu
    > 622mb/s (wiecej tpsa niema technicznych mozliwosci), [...]
    jak to nie ma ?? to po co TPsa ma 3x łącza zagraniczne po 2,5 Gbit każde ??
    gdbyby nie miała możliwości technicznych to by tego nie podłączała.

    Oni po prostu wiedzą, że im sie nie opłaca zestawiać szybkich łacz z
    MANami, bo to by znaczyło że SSacze będą bardziej obciążąć zarówno ten
    styk, jak i całą sieć tepsy.

  • 13. Data: 2004-01-25 11:47:02
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "gito" <g...@c...pl> napisał(a):

    > 622mb/s (wiecej tpsa niema technicznych mozliwosci),

    Oczywiscie, ze ma, a nawet woli Gigabit Ethernet od ATMu.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 14. Data: 2004-01-25 11:49:37
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    "Marek Naskrent" <m...@h...amu.edu.pl> napisał(a):

    > Nie MANy a serwery do nich podlaczone. Wiec bez problemu mozna wyciac ten
    > ruch.

    IRC to nie tylko IRCNet, a rowniez EFNet.

    [12:48] [EFNet] -!- Current global users: 118278 Max: 148325
    [12:48] [IRCNet] -!- Current global users: 117171 Max: 127692

    > poznan.irc.pl - POZMAN
    [...]

    irc.efnet.pl - ATMAN

  • 15. Data: 2004-01-25 11:56:02
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004 11:58:40 +0100, "Marek Naskrent"
    <m...@h...amu.edu.pl> wrote:

    >Użytkownik "Szymon Sokół" <s...@b...operator.from.hell.pl> napisał w
    >wiadomości news:bv09rk.3vv93hp.1@sloth.hell.pl...

    >Nie MANy a serwery do nich podlaczone. Wiec bez problemu mozna wyciac ten
    >ruch.
    >poznan.irc.pl - POZMAN
    >lublin.irc.pl - LUBMAN
    >warszawa.irc.pl - WARMAN
    >wroclaw.irc.pl - WCSS
    >krakow.irc.pl - AGH podlaczona do Cyfronetu a ten do POL34

    A nie wydaje się Wam obydwu, że uczelnie, na których te serwery stoją,
    mogą jakby mieć coś do powiedzenia w tej sprawie?
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 16. Data: 2004-01-25 12:00:36
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 25 Jan 2004, Przemyslaw Frasunek wrote:

    > Oczywiscie, ze ma, a nawet woli Gigabit Ethernet od ATMu.

    Woooow !!???
    Od kiedy TPSA woli *Ethernet ?

    Wojtek

  • 17. Data: 2004-01-25 12:03:24
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Sun, 25 Jan 2004 12:34:35 +0100, f...@i...pl wrote:

    >dlaczego wiec placic maja wszystkie trzy strony i to kilkakrotnie
    >wiecej niz w przypadku innych stykow miedzyoperatorskich czy nawet
    >uplinkow zagranicznych ?
    >(trzy strony = klient-ssacz, portal, inny operator)

    jak już to portal płaci innemu operatorowi więc pozostają dwie strony
    a co złego w tym że płacą dwie strony ???

    klient-ssacz chce mieć dostęp do zasobów więc płaci. inny operator
    chce mieć dostęp do klientów końcowych więc albo buduje do nich własną
    infrastrukture (nonsens), albo płaci temu, kto tą infrastrukture
    wybudował (TPSA).

    Przecież nikt nie broni MANom budowania własnej sieci dostępowej do
    klientów końcowych, może jakaś ciekawa oferta dla sieci osiedlowych
    (które połowe roboty już zrobiły) powstały tysiące na terenie kraju
    ???

    Ja wiem że narzekać jest znacznie łatwiej niż cokolwiek zrobić...

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 18. Data: 2004-01-25 12:03:33
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl> napisał(a):

    > Oczywiscie, ze ma, a nawet woli Gigabit Ethernet od ATMu.

    a od kiedy ? bo pamiętam wypowiedź jednego z Panów z TPSA na łamach
    czasopisma, że oni Ethernetu nie uznają. ATM i tylko ATM.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Network Administrator

  • 19. Data: 2004-01-25 12:04:31
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    f...@i...pl napisał(a):

    > Woooow !!???
    > Od kiedy TPSA woli *Ethernet ?

    Mniej wiecej od wtedy, od kiedy zaczeli go uzywac do polaczen miedzy
    routerami szkieletowymi a dostepowymi.

  • 20. Data: 2004-01-25 12:17:05
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Sun, 25 Jan 2004 12:39:58 +0100, "gito" <g...@c...pl> wrote:

    >uwazasz ze MAN`y powinny poddac sie kazdej zachciance TPSA?

    nikt nie zamusza, chcą zarabiać na klientach komercyjnych to niech
    część tej kasy oddadzą dla TPSA za to że ci klienci mają dostep do
    klientów znajdujących się w sieci dostępowej wybudowanej ZA PIENIĄDZE
    TPSA

    >Jezeli za miesiac tpsa zmieni zdanie i powie ze 10000zl za 1mb/s
    >tez sie maja zgodzic.

    jeśli po stronie MANów znajdowaliby się wyłacznie klienci edukacyjni i
    ewentualnie instytucje rządowe/samorządowe to TPSA by nie chciała doić
    tej kasy

> [...]
    >622mb/s (wiecej tpsa niema technicznych mozliwosci),
    >gdy juz wszystko bylo ustalone niemal dopiete na ostatniu guzik,

    widać poszli po rozum do głowy