  • 21. Data: 2018-11-03 18:52:19
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie moje obliczenia tylko od zawsze znane jednostkowe zuzycie paliwa silnika
    spalinowego zaczynajace sie od 160g/KM na godzine. W samochodach osobowych wynosi ono
    w zaleznosci od pojemnosci od 220-300g/KM na godzine. Nie musisz wierzyc ale
    sprawdzic mozesz.

  • 22. Data: 2018-11-04 15:53:15
    Od: p...@g...com

    Z vmax 150 km/h nie da się jeździć bezpiecznie po niemieckich autostradach ;-) więc
    tego golfa to będą chyba pchać na export

  • 23. Data: 2018-11-04 16:59:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 06:53:15 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):

    > Z vmax 150 km/h nie da się jeździć bezpiecznie po niemieckich autostradach ;-) więc
    tego golfa to będą chyba pchać na export

    Spokojnie - to nie jest samochod na autostrady z powodu zasiegu, a jak
    trzeba bedzie kawalek podjechac ... pod miastami korki i 150 wystarczy
    :-)

    J.,

  • 24. Data: 2018-11-05 19:37:45
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 02.11.2018 o 07:58, j...@g...com pisze:
    > https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/
    news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydan
    iu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

    > Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej
    od wersji spalinowej). Vmax = 150 km/h. A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że
    spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica w Vmax dla samochodów
    z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na
    poziomym odcinku ok 210 km/h.

    Tu jest trochę na ten temat wyjaśnione (jednak z pewnymi błędami
    wytkniętymi w komentarzach): https://www.youtube.com/watch?v=hurtEx4JlG8

    --
    Czarek