  • 11. Data: 2015-08-30 20:04:54
    Temat: Re: Problem z odczytem licznika en. el.
    Od: jacek <j...@w...pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > No to zrozumiałe, jak ten licznik testowy wykrył, że jest sam na
    > magistrali i odpowiedział na sekwencję bez id? Czyżbym trafił na
    > nietypowy model (producent JM Tronik), który pracuje tylko w konfiguracji 1-1?

    Nie wiem jak teraz ale kiedyś jmtronik miał własny protokół.
    Jp

  • 12. Data: 2015-08-31 07:41:04
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2015-08-30 15:45, Marek pisze:

    > A czy standard niedopuszcza, że jeśli master (czytnik) wysyła sekwencje
    > bez id to wie co robi i oznacza to, że pytanie jest do jedynego slave'a
    > jakim jest ten licznik? Analogicznie do skip rom w 1wire.

    Już dawno nie miałem tego tekstu owego standardu przed swymi oczami. I
    tak, jeden z ważniejszych wniosków z jego lektury był taki, że w celu
    pozyskania konkretnych danych z konkretnego licznika jest i tak
    potrzebna dokumentacja tego konkretnego licznika. Owy standard jest
    baaardzo ogólnym zbiorem wytycznych jak taka komunikacja ma wyglądać.

    Nie odpowiem Ci na Twoje pytanie jednoznacznie co standard dopuszcza a
    czego nie bez możliwości starannego przestudiowania tekstu standardu pod
    danym kątem.
    Jeśli mógłbym obstawiać to obstawiam, że standard milczy na ten temat,
    więc w sumie producent mógł sobie zrobić taki "feature" o którym wyżej
    piszesz jako swego rodzaju rozszerzenie. Ale wiem też, że całkiem sporo
    liczników wspomnianą sekwencję, jako rozpoczęcie komunikacji, zignoruje
    (co, obstawiam, też będzie całkowicie zgodne ze standardem).

    pzdr
    mk

  • 13. Data: 2015-09-01 09:30:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 31 Aug 2015 07:41:04 +0200, mk <reverse_lp.pw@myzskm> wrote:
> [...]
    zignoruje
    > (co, obstawiam, też będzie całkowicie zgodne ze standardem).

    Okazało sie ze ten "problematyczny" licznik też odpowiada na /?! bez
    id. To że wcześniej mi nie odpowiadał wynikało z tego, że po prostu
    ignoruje co kilka prób string inicjujacy połączenie. Gdy np. w petli
    zaczne go odpytywac co 2 sekundy stringiem /?! to odpowiada
    kompletnie niedetermistycznie, co drugi raz, co 5, co 7, czasami dwa
    razy pod rząd. Dokumentacja jego protokołu nie wspomina o
    ograniczeniu częstości zapytań wręcz mówi że "the time between 2
    succeeding signs should be lower than 1.5s" (co jest trochę dziwne,
    albo co innego rozumiemy przez "signs").
    Pierwsze podejrzenia miałem takie, że może to problem z magistralą,
    może przy przełączaniu nadawanie/odbiór robi się glitch, który
    zakłóca komunikację i licznik odbiera przekłamany string i ignoruje
    go. Dodałem rezystory 680 podciągające magistralę do Vcc/GND jak to
    niektórzy sugerują ale to nic zupełnie nie zmieniło....
    Drugie podejrzenie to takie, że być może standard wymaga
    "wylogowania" się po ówczesnym "zalogowaniu" stąd ignoruje
    wielokrotne /?! w trakcie aktywnej sesji. Ale dokumentacja wspomina
    tylko o zamykaniu sesji programowania przez SOH B0 ETX BCC.
    Z producentem na razie chyba nie ma sensu gadać, bo jak powiem że
    nieodpowiada za każdym razem to mam problem z magistralą i skieruje
    mnie na drzewo.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-09-13 01:18:06
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > ograniczeniu częstości zapytań wręcz mówi że "the time between 2
    > succeeding signs should be lower than 1.5s" (co jest trochę dziwne,
    > albo co innego rozumiemy przez "signs").

    Moze maja na mysli znaki (characters). Moze gdy czas miedzy znakami
    przekroczy 1.5s, to bufor sie zeruje albo cos.

    Moze za maly czas miedzy znakami tez powoduje problemy, spotkalem sie z
    tym w innym urzadzeniu.

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 15. Data: 2015-09-14 09:14:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Sep 2015 23:18:06 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Gof)
    wrote:
> [...]
    > przekroczy 1.5s, to bufor sie zeruje albo cos.
    > Moze za maly czas miedzy znakami tez powoduje problemy, spotkalem

    Od producenta wypożyczyłem identyczny model do testów i zachowuje się
    normalnie. Także to jakaś osobnicza cecha tego konkretnego licznika.
    Być może to kwestia softu, dziwnie zachowujący się ma v9.32 a ten
    wypożyczony 9.36. Co ciekawe support producenta na moje oko nie ma
    bladego pojęcia* skąd takie dziwne zachowanie, jedyne co był w stanie
    zaproponować to żebym wymienił w szafie ten "dźwiny" na ten
    wypożyczony.

    * - może dlatego, że soft licznika i dokumentacja ma sygnatury ABB, a
    oni tylko to składają...

    --
    Marek