  • 11. Data: 2013-01-13 17:28:30
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 13 Jan 2013 17:08:33 +0100, Marek napisał(a):

    > O, dzięki! :-)
    > Jaki to kontroler? Patrzę na strony gral.pl, balta.pl lecz nie ma tam
    > kontrolerów SATA3 Intela :-( A boje się kupić szajs klasy mojego.

    Kontroler jest na plycie glownej. Jaka masz plyte? Moze wystarczy przepiac
    dysk w inny port? Chyba, ze masz stara plyte bez intelowskiego SATA III.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2013-01-13 19:23:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-13 16:50, Marek pisze:
> [...]
    No to ja mam również podobne doświadczenia z OCZ z serii 3 - z
    niektórymi płytami (a dokładnie z czipsetem intela H67) padają jak muchy
    - po prostu przestają być wykrywane. Z ~10szt agility/vertex3 które
    zamontowałem z takim czipsetem - padły 7, z czego niektóre na zasadzie
    wymiany (padł, wstawiony nowy, następny padł, wstawiony następny itd).
    Problem jest ponoć nas styku kontrolera Sandforce i interfejsu sata w
    czipsecie intela, ale rozwiązania brak.
    Problem znikł po zastosowaniu w tym samym miejscu SSD intela z serii
    320/520.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2013-01-13 21:27:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-13 19:23, BartekK pisze:

    > No to ja mam również podobne doświadczenia z OCZ z serii 3 - z
    > niektórymi płytami (a dokładnie z czipsetem intela H67) padają jak muchy
    > - po prostu przestają być wykrywane.

    U mnie Bios widzał dysk ale instalator Windows deklarował dysk jako
    zablokowany...
    Szczerze mówiąc ja właśnie mam chipset Intela, co prawda P55.

    > Z ~10szt agility/vertex3 które
    > zamontowałem z takim czipsetem - padły 7, z czego niektóre na zasadzie
    > wymiany (padł, wstawiony nowy, następny padł, wstawiony następny itd).

    Po jakim okresie padały?

    > Problem jest ponoć nas styku kontrolera Sandforce i interfejsu sata w
    > czipsecie intela, ale rozwiązania brak.

    Kontroler Marvell. Zastanawiam się nad zmianą kontrolera, jak Remek
    zasugerował.

    > Problem znikł po zastosowaniu w tym samym miejscu SSD intela z serii
    > 320/520.

    Teraz mam Intela 330. Jednakże muszę przyspieszyć go wspomnianą wymianą
    kontrolera bo demonem prędkości w tej chwili nie jest. Boje się jazd w
    postaci padliwości hurtowej SSD, jaką doświadczyłeś.

    Marek

  • 14. Data: 2013-01-13 21:29:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > kontrolera Sandforce i interfejsu sata w czipsecie intela, ale rozwiązania

    To potwierdza moje słowa, że SSD się nie nadaje do domowego użytku.

  • 15. Data: 2013-01-13 21:30:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-13 17:28, R.e.m.e.K pisze:

    > Kontroler jest na plycie glownej. Jaka masz plyte? Moze wystarczy przepiac
    > dysk w inny port? Chyba, ze masz stara plyte bez intelowskiego SATA III.

    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-p55a-ud3r
    _10

    Sata III obsługuje Marvell :-(

    Marek

  • 16. Data: 2013-01-13 22:14:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 13 Jan 2013 21:29:32 +0100, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    >
    > To potwierdza moje słowa, że SSD się nie nadaje do domowego użytku.

    Zaraz Ci Remek i RS wytłumaczą, że nie wiesz, o czym mówisz. ;D

    [ Najlepszym sposobem na czystość sumienia jest jego staranne odłożenie na ]
    [ półkę i konsekwentne nieużywanie. (Janusz "Kali" Kaliszczak) ]

  • 17. Data: 2013-01-13 22:29:27
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Marek" <p...@s...com> ...

    > Kiedyś poruszałem wątek niezawodności SSD.

    Wlasnie jeden SSD padl u klienta.
    1 z 5 w macierzy raid.
    Wszystkie w serwerze od lipca 2009r.
    IMHO calkiem niezle.

    > Kupiłem więc taki dysk i ... nacieszyłem się nim 2 miesiące zanim padł. Był
    > nim OCZ Agility 3

    AFAIR bylo pisane duzo zlego o OCZ.

    > jednak ten producent / model

    Swego czasu Chris podawal statystyki awaryjnosci.

    > Druga sprawa to wydajność pod W8 Pro. Piszą, że ma 500/525. W życiu tyle nie
    > miał. Nie pamiętam dokładnie ale jak miał 60% tego co napisali, to dużo.

    Podlacz pod _NATYWNY_ kontroler Sata3 Intela (np. B75, Z68)

    > Tym razem Intel 330

    Bedzie ci sluzyl dlugo.
    Choc szybszy jest 520.

    --
    T.F.

  • 18. Data: 2013-01-13 23:19:23
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 13 Jan 2013 22:14:32 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Zaraz Ci Remek i RS wytłumaczą, że nie wiesz, o czym mówisz. ;D

    No tak, nie nadaja sie apesolutnie :-)
    Ale z koniami kopac sie juz nie bede. Bede za to nadal czerpal radosc z
    responsywnosci systemu, szybszego wczytywania plikow i niewrazliwosci dysku
    na liczbe jednoczesnie czytajacych/piszacych po dysku aplikacji. Jak to
    pisales? Ja truskawki wole cukrem? ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 19. Data: 2013-01-13 23:20:12
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 13 Jan 2013 21:30:23 +0100, Marek napisał(a):

    > http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-p55a-ud3r
    _10

    > Sata III obsługuje Marvell :-(

    No wlasnie. U mnie skonczylo sie na wymianie plyty, ale i tak w zasadzie to
    planowalem, wiec byl to dodatkowy powod.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 20. Data: 2013-01-13 23:45:49
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-13 15:30, Marek pisze:

> [...]
    > stłumione. Podobno miały być niezawodne. Kupiłem więc taki dysk i ...
    > nacieszyłem się nim 2 miesiące zanim padł. Był nim OCZ Agility 3, 120GB,

    Robiłeś rozpoznanie ...i kupiłeś najgorsze co można było kupić :O
    Agility3 to SF2281 z pamięciami asynchronicznymi (które zwłaszcza na
    sandforce ssą strasznie jeśli chodzi o wydajność), dwa że Agility3
    właśnie słyną z tego, że padają jak muchy - AFAIK najbardziej awaryjne
    SSD dostępne obecnie w handlu.
    Do tego wydajności nie poprawia wspomniany kontroler Marvella,
    teoretycznie SATA 6.0 GB/s, ale on potrafi komunikować się max na
    PCI-E x1 - już tu TEORETYCZNA wydajność linku to 5 GB/s, w praktyce
    oczywiście jeszcze mniej.

    --
    /MB