  • 141. Data: 2013-01-28 18:47:22
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-01-28 18:39, Dawid pisze:

    > A tego porsche i tak nigdy nie kupisz :-)

    Przepraszam, może jednak kupisz
    http://otomoto.pl/porsche-924-2-sztuki-w-promocji-C2
    6654068.html
    :-)

  • 142. Data: 2013-06-08 03:45:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 20:25:32 +0100, Jacek/Jaco/Jakubowski napisał(a):

> [...]
    monografii.html)

    > Jak na razie to widzę raczej dość zaawansowane "hejterstwo" połączone
    > z poklepywaniem się na wzajem po plecach, co wygląda dość żałośnie:
    > "Ale ten SSD do dupy, prawda? My to jesteśmy kuuul i trendi bo
    > nienawidzimy tych stadnych SSD. A reszta ludków to jak te przysłowiowe
    > miliony much..." itd.

    Widzisz - niektórzy nie dostają orgazmu tylko dlatego, że mają dostęp do
    trochę nowszej technologii. Pisałem tu już nie raz - znajomi korzystający z
    laptopów, gdzie główny magazyn danych był poza tym sprzętem, przesiadkę na
    SSD sobie chwalą. Kilku osobom pracującym przy obróbce wideo czy w DTP (jak
    ja), SSD jako systemowy dysk dupy nie urwał. Samo podniecanie się tym, ile
    czasu system z hibernacji wstaje czy ile trwa pełne uruchomienie, to ciut
    mało. :)

    (ciach...)
    > Teraz widzę tu kilka osób walczących z faktami, czyli z SSD, ciekawe
    > kiedy podkulą ogony...

    Ale gdzie widzisz tą walkę z faktami? SSD to szybki dostęp do danych?
    Prawda. System postawiony na SSD wstaje szybko, oprogramowanie na nim
    zainstalowane też uruchamia się o wiele szybciej niż z talerzowca? Prawda.
    Obrabianie danych mając system i soft na SSD i dane do obróbki również na
    SSD jest przyjemne? Prawda. Ile to kosztuje? Auć.

    Pracując w DTP, gdzie do jednego katalogu rzędu 24 stron mam około 1,5-2GB
    źródłowych plików w zasadzie mógłbym sobie pozwolić na pracę na 128GB SSD.
    Ale... Jak sobie doliczę, że poza systemem, obrabianymi danymi, na tym SSD
    (żeby było szybko) ma wylądować cache miniatur _wszystkich_ źródłowych
    plików. Bo nie - nie będę kasował owego cache siadając do nowego projektu.
    Choćby dlatego, że wnim mogą być wykorzystywane starsze, już leżące w cache
    materiały. Chyba mi braknie tych 128GB. O osobach obrabiających wideo już
    nie wspominam. Nie pisz mi proszę o pracy po Gigabit Ethernet (w sensie na
    jakimś NASie są pliki źródłowe, ja pracuję linkując je po sieci) -
    próbowałem przy DTP i bardzo szybko się wyleczyłem.

    Z drugiej strony - cztery dyski po 1TB w RAID10 trochę kosztują, ale jednak
    stosunkiem miejsca na dane do ceny, to chyba żaden SSD tu nie wygra. Czy
    ktoś z zadeklarowanych zwolenników SSD wreszcie to przyzna?

    [ Demokracja to rządy brutali, temperowane przez dziennikarzy. ]
    [ (Ralph Waldo Emerson) ]

  • 143. Data: 2013-06-08 11:23:08
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 8 Jun 2013 03:45:09 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Dnia Thu, 24 Jan 2013 20:25:32 +0100, Jacek/Jaco/Jakubowski napisał(a):

    Tos odkopal tyranozaurusa rexa ;-)

    > Z drugiej strony - cztery dyski po 1TB w RAID10 trochę kosztują, ale jednak
    > stosunkiem miejsca na dane do ceny, to chyba żaden SSD tu nie wygra. Czy
    > ktoś z zadeklarowanych zwolenników SSD wreszcie to przyzna?

    Czy ktos kiedys twierdzil, ze SSD wygrywa "stosunkiem miejsca na dane do
    ceny"??? Musialby byc kretynem.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 144. Data: 2013-06-08 16:55:10
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 8 Jun 2013 11:23:08 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Tos odkopal tyranozaurusa rexa ;-)

    Mam talent. :D

    > Czy ktos kiedys twierdzil, ze SSD wygrywa "stosunkiem miejsca na dane do
    > ceny"??? Musialby byc kretynem.

    Niby nie twierdzi. Ale bardzo często radośnie się to pomija, podniecając się
    czasem uruchomienia systemu. :)

    [ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno ]
    [ łatwiej mu się żyje. (Clive Barker "Piąte dominium") ]

  • 145. Data: 2013-06-08 18:58:41
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 2013-06-08 16:55, Przemysław Ryk pisze:

    > Mam talent. :D

    > Niby nie twierdzi. Ale bardzo często radośnie się to pomija, podniecając się
    > czasem uruchomienia systemu. :)

    A jak wypadają zwykłe dyski "stosunkując" czas dostępu do ceny w
    porównaniu do SSD?

    --
    Smart PowerBank
    www.idea4tec.pl

  • 146. Data: 2013-06-09 04:18:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 08 Jun 2013 18:58:41 +0200, BQB napisał(a):

    > A jak wypadają zwykłe dyski "stosunkując" czas dostępu do ceny w
    > porównaniu do SSD?

    Gorzej. Niemniej jednak IMVHO najczęściej mówi się o kombinacji SSD na
    system i programy plus klasyczny talerzowiec na dane. Tylko rzadko widzę
    pytanie o zastosowania.

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]