  • 121. Data: 2019-05-16 10:04:45
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: ń <...@...n>

    Pro.

    -----
    > Win 10 Home na stałe, jak przypuszczam.

  • 122. Data: 2019-05-16 10:08:58
    Od: ń <...@...n>

    Z Win 10 nigdy nie wiesz, czy np. nie robi jakiejś aktualizacji w tle.
    Zwykle możesz podejrzeć procesy w Task Managerze.
    Sprawdź też przez Task Manager, co masz w autostarcie.
    Poza tym masz dysk HDD, który może być bardzo głośny.

    -----

  • 123. Data: 2019-05-16 10:17:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 16 May 2019 08:07:33 +0200, Ewa wrote:
> [...]
    > programem "McAfee LiveSafe" jest zdecydowanie głośne i powoduje wylot
    > zdecydowanie gorącego powietrza, a "Dokładne skanowanie" programem "AVG
    > Free" jest cichutkie i z wychodzącym zaledwie letnim powietrzem ?
    > Nie odinstalowałam jeszcze programu McAfee,
    > więc AVG Free działa w trybie pasywnym, ale nie sądzę, żeby to miało
    > wpływ. Skanowanie w obu przypadkach trwało mniej więcej tak samo długo.
    >
    > Jak znaleźć obiektywną odpowiedź na pytanie czy nowy laptop jest głośny
    > i grzeje się czy nie?
    > Czy ktoś to badał i może polecic wiarygodną metodę?

    To laptop gamingowy, więc musi być (trochę) głośny - po prostu dlatego,
    że ma wydajne, niekoniecznie energo-optymalne CPU. W takim sprzęcie
    producenci stawiają z reguły na moc obliczeniową jednostek CPU/GPU, bo
    tego gracze wymagają. To wiąże się z łatwym nagrzewaniem całości, a że w
    laptopie mało miejsca to trzeba uruchamiać (głośne) wiatraczki do
    chłodzenia. Inny sprzęt mógłby być dużo cichszy, ale np. skanowanie AV
    mogłoby trwać 1.5x dłużej.

    Przy czym nie ma czegoś takiego jak "obiektywna odpowiedź" na głośność -
    może co najwyżej porównywać między jednym komputerem a drugim.

    Prosty test: wykonać transcoding wideo jakiegoś krótkiego filmu na obu
    komputerach, zmierzyć czas i subiektywną głośność. Porównać wyniki.

    Mateusz

  • 124. Data: 2019-05-16 10:25:07
    Od: ń <...@...n>

    Trzeba by zacząć od tego, jaka to karta graficzna i czy przy małym zapotrzebowaniu
    przełącza na grafikę z płyty głównej, czy jakiś
    podobny system jak Optimus u nVidii.

    -----

  • 125. Data: 2019-05-16 11:13:42
    Od: ń <...@...n>

    Czasem nalepka może być gdzieś w środku, np. pod dolną pokrywą lub pod baterią.

    -----

  • 126. Data: 2019-05-16 11:16:07
    Od: ń <...@...n>

    Chodzi Tobie Intel PROset pod Win 10?
    Dostawałem komunikat, że nie pasują do siebie (pod Win 7 chodził).

    -----

  • 127. Data: 2019-05-16 11:17:32
    Od: ń <...@...n>

    Idź spać, już po pierwszej w nocy.

    -----

  • 128. Data: 2019-05-16 11:20:11
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

> [...]
    > laptopie mało miejsca to trzeba uruchamiać (głośne) wiatraczki do
    > chłodzenia. Inny sprzęt mógłby być dużo cichszy, ale np. skanowanie AV

    Wszystko rozumiem, ale dlaczego jest taka ogromna różnica
    co do grzania się i hałasu przy skanowaniu 2 programami
    antywirusowymi, które robią to samo?

> [...]
    >
    > Prosty test: wykonać transcoding wideo jakiegoś krótkiego filmu na obu
    > komputerach, zmierzyć czas i subiektywną głośność. Porównać wyniki.

    To dobry pomysł, tylko muszę pod Win 10 zainstalować ten sam program
    do transcodingu który mam pod Win XP, czyli Freemake Video Converter.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 129. Data: 2019-05-16 11:51:17
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-15 o 18:06, Ewa pisze:

    > Użytkownik "ń" <...@...n> napisał w wiadomości
    >
    > Jak?
    >
    > Kiedyś, jeszcze na starym laptopie, na innym dysku, instalowałam
    > na 30 dni Win 10 Pro i wtedy mogłam wpisać nieistniejący adres.
    > Dzisiaj nie.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    Pobierz sobie oficjalny program Microsoftu do tworzenia obrazu
    instalacyjnego.

    https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/wi
    ndows10

    Potrzebujesz jedynie pamięci flash o pojemności co najmniej 8 GB. Klucz
    masz przecież zaszyty w BIOSie i instalacja sama go odczyta. Ty
    wybierasz tylko odpowiednią wersję systemu.

    Zrób format partycji C: i postaw system na nowo z tego obrazu ISO, bez
    syfu. Nie ruszaj partycji RECOVERY (D:) bo się przyda na gwarancję np.
    (żeby się potem nie czepiali).

    Po tym wszystkim laptop powinien znacznie przyspieszyć. Zakładam, że
    obecna instalacja jest sprzed grudnia. Gdzieś w grudniu MS coś poprawił
    w kwestii wydajności i po grudniowym okresie, świeże instalacje działają
    lepiej.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 130. Data: 2019-05-16 12:03:14
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Filip454" <f...@g...com> napisał w
    wiadomości news:qbjbqn$9gv$1@dont-email.me...

> [...]
    > Klucz masz przecież zaszyty w BIOSie i instalacja sama go odczyta. Ty
    > wybierasz tylko odpowiednią wersję systemu.
    Czy teraz każdy nowy komputer ma PK zapisany w BIOSie?

    > Zrób format partycji C: i postaw system na nowo z tego obrazu ISO, bez
    > syfu. Nie ruszaj partycji RECOVERY (D:) bo się przyda na gwarancję np.
    > (żeby się potem nie czepiali).
    Też myślałam żeby na razie nie ruszać partycji recovery. Zajmuje tak
    mało miejsca.

> [...]
    > obecna instalacja jest sprzed grudnia. Gdzieś w grudniu MS coś
    > poprawił w kwestii wydajności i po grudniowym okresie, świeże
    Jak można sprawdzić czy obecna instalacja jest sprzed grudnia czy nie?

    Tę nową instalację zrobię gdy miną 2 tygodnie na ewentualny zwrot.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Ewa