  • 171. Data: 2019-05-17 01:15:15
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-17 o 00:49, Ewa pisze:

    > Użytkownik "Filip454" <f...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:qbkp3h$157$1@dont-email.me...
    > Zrobię to, ale już jutro. :-)
    >
    > Bardzi Ci dziękuję za to i wszystkie wcześniejsze wyjaśnienia
    > i rady.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa

    Nie ma problemu. Oczywiście porada dotyczy sytuacji obciążających CPU.

    Ograniczasz tym sposobem "dopalacz" procesora. Zmniejszasz górną granicę
    zwiększania parametrów (napięcia, taktowania, itp.) przez system,
    podczas gdy jest obciążony.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 172. Data: 2019-05-17 02:06:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-16, Ewa <> wrote:
    > Tę nową instalację zrobię gdy miną 2 tygodnie na ewentualny zwrot.

    Jak dostaję nowy sprzęt to zanim zacznę go masakrowac, robię zrzut
    obrazu całego dysku/ow. Robi się to w ten sposób, że większe partycje,
    wolne miejsca w obrębie systemu plików, zapełnia się zerami (albo
    dowolnie innym znakiem) a dalej wszystko kompresuje, co w Twoim układzie
    da obrazy pewnie o wielkości poniżej 20GB. Taki obraz trzymasz na jakimś
    dysku zewnętrznym a na delikwencie działasz nie musząc na nic czekać.
    Takie podejście ma tę zaletę, że możesz zawsze odtworzyć stan pierwotny
    (dla dowolnego powodu), a te powody to różniez upierdliwy
    gwarant/sprzedawca, który w przypadku ewentualnej reklamacji może
    stwierdzić, że nie działa bo zmasakrowałaś.

    --
    Marcin

  • 173. Data: 2019-05-17 09:06:16
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 17 May 2019 01:12:19 +0200, Filip454 wrote:

    > Nie powiem, silną hiperbolę Mateusz zastosował :) To działa na
    > wyobraźnię.

    Żadna hiperbola. Kilkanaście lat temu prowadziłem serwis komputerowy -
    sprzedaż, naprawa, akcesoria itp. Stopione plastiki wylotów dysz w
    laptopach oraz usmażone zaczepy dookoła radiatorów to nie było nic
    niecodziennego. Już wtedy istniały tzw. "gamingowe" konfiguracje,
    wysilone do granic możliwości.

    Oczywiście nie twierdzę, że u OP laptop stopi się niczym terminator w
    wannie ciekłej stali - producenci z pewnością przewidzieli sprawę i
    dobrali stosowne klasy plastyków, by żadne problemy z tego nie wynikły w
    trakcie okresu gwarancyjnego.

    Mateusz

  • 174. Data: 2019-05-17 09:10:10
    Od: ń <...@...n>

    Poszukaj po angielsku w googlach Twój model + 'temperature' to się dowiesz, czy ten
    typ tak ma i co z tym zrobić.

    -----

  • 175. Data: 2019-05-17 09:13:00
    Od: ń <...@...n>

    Do tego użytkownik takie gamingowca pierwszą rzecz jaką robi, to podkręca go ;-)

    -----

  • 176. Data: 2019-05-17 09:14:58
    Od: ń <...@...n>

    A świstak zawija, szczególnie na stronach we flashu...
    Na czystym mam throttling myszy.

    -----

  • 177. Data: 2019-05-17 09:17:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 16 May 2019 23:17:32 +0200, Ewa wrote:
    > Przy grach byloby lepiej? Nie sądze. Czy to znaczy, że jest to wadliwy
    > egzemplarz? W końcu to się dzieje przy programie otrzymanym razem z
    > laptopem.

    Nie sądzę by była to wada. Po prostu tak to producent wyliczył - komputer
    ma działać tak szybko jak to fizycznie możliwe bez dokonania samozapłonu.
    Targetem są nastoletni gracze, którzy komputer i tak wymienią po dwóch-
    trzech latach by móc grać w najnowsze hity VR.

    To stan przeciwstawny do komputerów tzw. biznesowych (Dell, Thinkpad...),
    w których producenci nie szukają osiągów za wszelką ceną, a stawiają
    raczej na stabilność, solidność i wieloletnie działanie - taki komputer
    ma się wszak zamortyzować.

    Mateusz

  • 178. Data: 2019-05-17 09:18:33
    Od: ń <...@...n>

    Właśnie mi przypomniałeś, że muszę wywalić 20 GB obrazów zrobionych w sierpniu ub.r.
    ;-)
    Ale po co te zera?

    -----

  • 179. Data: 2019-05-17 09:34:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 17 May 2019 00:49:48 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cdde908$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Ewa" <.@.> :

> [...]
    >wiadomości news:qbkp3h$157$1@dont-email.me...
    >Zrobię to, ale już jutro. :-)
    >
    >Bardzi Ci dziękuję za to i wszystkie wcześniejsze wyjaśnienia

    Nie jestem pewien, czy to ten:
    https://www.purepc.pl/notebooki/test_hp_pavilion_gam
    ing_15_2018_laptop_z_zielonym_charakterem?page=0,28
    W linku procedura undervoltingu, może warto spróbować, bo temperatury osiąga znaczne,
    moim zdaniem zbyt wielkie.

    Do testów dobry jest OCCT i Coretemp.
    OCCT http://www.ocbase.com/
    CoreTemp https://www.alcpu.com/CoreTemp/
    Speedfan też jest dobry do monitorowania http://www.almico.com/speedfan.php

    Generalnie, jak wytrzyma OCCT tak ze trzydzieści minut, to będzie sukces.

  • 180. Data: 2019-05-17 10:26:55
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał
    w wiadomości news:9fosdel8pph82lsmonq4kv1thbrlb3uk3a@4ax.com...
    > Generalnie, jak wytrzyma OCCT tak ze trzydzieści minut, to będzie
    > sukces.

    Co to znaczy "wytrzyma"?

    Generalnie zabieram się do wykonania tego wszystkiego, co w ciągu
    ostatnich godzin mi tutaj doradzono i napiszę jakie otrzymałam wyniki.
    Pozwoli mi to podjąć decyzję czy tego nowego laptopa zwrócić czy nie.
    Wolałabym nie zwracać, bo bardzo mi się podoba, a zwrot to jednak
    jakiś kłopot i znowu problem z wyborem czegoś innego.
    Obawiam się jednak sytuacji, że przyjęte przez producenta parametry
    mają zapewnić działanie na czas gwarancji, a gdy ona się skończy,
    to skończy się także laptop. Nie kupuję laptopa na 10 lat, ale na pewno
    na więcej niż 2 lata. Dlatego chciałam żeby teraz był jaknajnowszy.

    Nie chcę być niewolniczką śledzenia cały czas temperatury, nie temu
    ma służyć ten laptop. Jednak chciałabym mieć zainstalowany na stałe
    program, lekki, nie obciążający komputera, który sygnalizowałby
    zawsze gdy procesor osiągnie zadaną temperaturę, np. 90C.
    Teraz pozwoliłoby mi to na śledzenie efektów działań mających
    doprowadzić do obniżenia temperatury, a jeśli nie zdecyduję się na
    zwrot tego laptopa, pozwoliłoby mi to "spać spokojnie" i w razie gdyby
    coś zaczęło się dziać, mogłabym skorzystać z gwarancji.

    Dlatego bardzo proszę o podanie mi nazwy (i ewentualnie adresu)
    takiego programu. Program HWMonitor jest dobry teraz, gdy sprawę
    badam, ewentualnie w przyszłości gdyby coś się działo. Docelowo do
    śledzenia w tle się (chyba) nie nadaje.

    Pozdrawiam
    Ewa