  • 181. Data: 2019-05-17 10:43:27
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 17 May 2019 10:26:55 +0200, Ewa wrote:
    > Obawiam się jednak sytuacji, że przyjęte przez producenta parametry mają
    > zapewnić działanie na czas gwarancji, a gdy ona się skończy,
    > to skończy się także laptop. Nie kupuję laptopa na 10 lat, ale na pewno
    > na więcej niż 2 lata. Dlatego chciałam żeby teraz był jaknajnowszy.

    T510, T520, T530...

    > Dlatego bardzo proszę o podanie mi nazwy (i ewentualnie adresu)
    > takiego programu. Program HWMonitor jest dobry teraz, gdy sprawę badam,
    > ewentualnie w przyszłości gdyby coś się działo.

    NOSMOKE.COM

    Mateusz

  • 182. Data: 2019-05-17 10:59:39
    Od: ń <...@...n>

    W HWInfo można wyrzucić wybraną informację (np. obroty wentylatora czy temperaturę)
    do ikonki na pasek zadań.

  • 183. Data: 2019-05-17 11:12:54
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "ń" <...@...n> napisał w wiadomości
    > W HWInfo można wyrzucić wybraną informację (np. obroty wentylatora
    > czy temperaturę) do ikonki na pasek zadań.
    Ale "cały" program chodzi w tle?
    A co najważniejsze, czy można zadać temperaturę, po przekroczeniu
    której, program będzie alarmować?

    Ewa

  • 184. Data: 2019-05-17 11:21:45
    Od: ń <...@...n>

    Systemowy MS Defender jest bardzo dobry i prawdopodobnie najmniej obciąża system
    (rozwinięcie Security Essentials, który jeszcze w
    czasach XP był najlżejszym dla systemu antywirem).
    Z tym że jeżeli chcesz włączyć dodatkową usługę sandboxa dla Edge (App & browser
    control -> Isolated browsing -> Install...), to
    będzie zajmował około 1 GB RAM na swoją pamięć wirtualną.

    -----

  • 185. Data: 2019-05-17 11:27:19
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości

    > NOSMOKE.COM

    Nie znajduję ani takiej strony, ani takiego programu, który miałby coś
    wspólnego z zadaniem, o które mi chodzi.

    Ewa

  • 186. Data: 2019-05-17 11:31:35
    Od: ń <...@...n>

    Te lapki gamingowe chyba fabrycznie miały po dwa dyski: SSD + HDD.
    Swoją droga to warto zainstalować programik producenta dysku, niech w tle trimuje wg
    harmonogramu i ewentualnie sprawdza
    uaktualnienia firmware.

    -----

  • 187. Data: 2019-05-17 11:35:03
    Od: ń <...@...n>

    HWInfo nie gryzie, ściągnij i uruchom wersję portable (bez instalacji) i popróbuj.

  • 188. Data: 2019-05-17 11:37:06
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 17 May 2019 10:26:55 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5cde704c$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Ewa" <.@.> :

    >Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał
    >w wiadomości news:9fosdel8pph82lsmonq4kv1thbrlb3uk3a@4ax.com...
    >
    >Co to znaczy "wytrzyma"?

    Znaczy to, że nie będzie BSOD/Thermal shutdown, wystarczy pół godziny o ile nie
    zacznie
    się topić obudowa.

> [...]
    >ostatnich godzin mi tutaj doradzono i napiszę jakie otrzymałam wyniki.
    >Pozwoli mi to podjąć decyzję czy tego nowego laptopa zwrócić czy nie.
    >Wolałabym nie zwracać, bo bardzo mi się podoba, a zwrot to jednak
    >jakiś kłopot i znowu problem z wyborem czegoś innego.
    >Obawiam się jednak sytuacji, że przyjęte przez producenta parametry
    >mają zapewnić działanie na czas gwarancji, a gdy ona się skończy,
    >to skończy się także laptop. Nie kupuję laptopa na 10 lat, ale na pewno
    >na więcej niż 2 lata. Dlatego chciałam żeby teraz był jaknajnowszy.

    Jeśli będą bsody i wyłączenia przy OCCT to będzie przesłanka do zwrot,można też
    zrobić
    testy innymi programami, Prime95, SuperPI mod i podobne, pół godziny powinno być
    wystarczające.

    >Nie chcę być niewolniczką śledzenia cały czas temperatury, nie temu
    >ma służyć ten laptop. Jednak chciałabym mieć zainstalowany na stałe
    >program, lekki, nie obciążający komputera, który sygnalizowałby
    >zawsze gdy procesor osiągnie zadaną temperaturę, np. 90C.
    >Teraz pozwoliłoby mi to na śledzenie efektów działań mających
    >doprowadzić do obniżenia temperatury, a jeśli nie zdecyduję się na
    >zwrot tego laptopa, pozwoliłoby mi to "spać spokojnie" i w razie gdyby
    >coś zaczęło się dziać, mogłabym skorzystać z gwarancji.

    CoreTemp, z tego co widzą, sygnalizuje kolorem ikony obok zegara, powinien być ok.

  • 189. Data: 2019-05-17 11:38:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 17 May 2019 11:27:19 +0200, Ewa wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał
    >
    > Nie znajduję ani takiej strony, ani takiego programu, który miałby coś
    > wspólnego z zadaniem, o które mi chodzi.
    >
    > Ewa

    Użytkowniczka komputera dzwoni do pomocy technicznej:
    - Z zasilacza wydobywa się dym, co robić?!
    - Trzeba wymienić zasilacz - odpowiada technik.
    - Ależ nie! Na pewno wystarczy tylko zmienić coś w plikach startowych!
    - Proszę pani, zasilacz jest uszkodzony. Musi pani go wymienić.
    - W żadnym razie! Jeden facet w internecie powiedział mi, że muszę tylko
    zmienić pliki startup! Potrzebuję tylko znać polecenie.
    - Przepraszam. Normalnie nie informujemy o tym klientów, ale faktycznie
    istnieje nieudokumentowane polecenie DOS-u, które usuwa problem.
    - Wiedziałam!!!
    - Proszę dodać linię DEVICE=NOSMOKE.COM do pliku CONFIG.SYS i wykonać
    restart.

    Kilka minut później, telefon znów dzwoni:
    - To nie działa. Mój zasilacz wciąż dymi!
    - Hm, to dziwne. Jakiej wersji DOS-u pani używa?
    - MS-DOS 6.22.
    - Ach, to tu jest problem. Ta wersja DOS-u nie zawiera drajwera NOSMOKE.
    Proszę skontaktować się z Microsoftem i poprosić o patch, który będzie
    zawierał ten plik.

    Godzinę później, kolejny telefon:
    - Potrzebuję nowego zasilacza.
    - Jak pani do tego doszła?
    - Zadzwoniłam do Microsoftu i zapytałam o NOSMOKE. Wtedy oni zaczęli mi
    zadawać pytania na temat typu mojego zasilacza.
    - I co się okazało?
    - Otóż powiedzieli mi, że mój zasilacz nie jest kompatybilny z poleceniem
    NOSMOKE.

    Mateusz

  • 190. Data: 2019-05-17 11:47:19
    Od: "Ewa" <.@.>

> [...]
    > - I co się okazało?
    > - Otóż powiedzieli mi, że mój zasilacz nie jest kompatybilny z

    ALE JESTEŚ DOWCIPNY !!!. TAKI SIĘ URODZIŁEŚ, CZY TO WYUCZONE?

    Ewa