  • 211. Data: 2019-05-17 18:26:08
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 18:14, Ewa pisze:

    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > OK. załóżmy, że będę grała. Piszę tak, bo inaczej nie ruszymy dalej.
    > Co się wtedy zmieni???

    Teraz? Nic.

    > Procesor będzie mniej zagrożony z powodu temperatur???

    A niby czemu ma być zagrożony?

    > Bateria tak naprawdę tylko sobie siedzi w laptopie i oby nie była
    > rozładowywana i ładowana bo jej to szkodzi, a wszyscy grają
    > tylko z użyciem zasilacza???

    A niby dlaczego? Bateria na 2-3 godziny rozrywki starcza. Akurat na
    jazdę pociągiem z punktu A do B jakieś 100km z hakiem lub bez

    > Rozumiem, ze chodzi o to, że przy grach nieodłączny jest
    > ogłuszający dźwięk i wtedy nie slychać szumu. W ostateczności

    ooo.. właśnie...

    > Przypomnij sobie naszą dyskusję z 4 maja:

    No i nie zmieniło się... Wymagania i5-6440EQ lepiej i7-6820EQ lub
    lepsze (to nie są energooszczędne), 8GB RAM lepiej 16GB, a 32GB nie
    zaszkodzi, 512GB SSD a lepiej 1TB SSD bo dysk znika szybko, a grafika?..
    a takie wbudowane Intel HD wystarczy z zapasem.

    > Kupiłam tego laptopa, bo chciałam i chcę mieć laptopa z dobrym
    > procesorem.

    No i masz :)

    --
    Irokez

  • 212. Data: 2019-05-17 18:33:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 17 May 2019 17:15:34 +0200, Ewa wrote:
    > Facet w sklepie twierdził, że baterii najbardziej szkodzi ładowanie, gdy
    > już jest naładowana w 100%.

    Mogło tak być 25 lat temu, kiedy laptopy miewały akumulatory NiCD.
    Wówczas, w niektórych niemarkowych laptopach, dało się jeszcze znaleźć
    "głupie" ładowarki ładujące akumulator non-stop.

    Dziś, w dobie akumulatorów LiON, nie ma takiej opcji - z tego prostego
    powodu, iż akumulator LiON naładowany ponad miarę... wybucha.

    Każdy obecny laptop odłącza ładowanie kiedy tylko akumulator osiągnie
    99-100% naładowania, a następnie zwleka z ponownym uruchomieniem
    ładowania dopóty poziom nie zejdzie co najmniej do 95-97% (czasem mniej,
    a czasem jest to wręcz konfigurowalne). Właśnie po to, by ograniczyć
    ilość niepotrzebnych cykli ładowania.

    > Radził w związku z tym odłączać zasilacz na noc.

    A czy wspominał także o zaparkowaniu głowicy przed wyłączeniem komputera?

    Mateusz

  • 213. Data: 2019-05-17 18:59:31
    Od: "Ewa" <.@.>

    > A niby dlaczego? Bateria na 2-3 godziny rozrywki starcza. Akurat na
    > jazdę pociągiem z punktu A do B jakieś 100km z hakiem lub bez

    Bez komentarza.

    Ewa

  • 214. Data: 2019-05-17 20:20:00
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-16 o 19:00, Irokez pisze:
    > jest coś prostego darmowego, co używa akceleracji?

    Właśnie HandBrake. Tylko musisz wybrać odpowiedni kodek z akceleracją -
    H264 lub 265 w wersji NVENC.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 215. Data: 2019-05-17 20:22:18
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-17 o 09:14, ń pisze:
    > A świstak zawija, szczególnie na stronach we flashu...

    Flasha to już od bardzo dawna nie widziałem w Internecie ^^

    Chyba tylko jak jakaś archaiczna reklama się pojawi (ale i tak mam filtry).

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 216. Data: 2019-05-17 20:50:57
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 17 May 2019 18:14:22 +0200, Ewa wrote:

    > Przypomnij sobie naszą dyskusję z 4 maja:
    >
    > Kupiłam tego laptopa, bo chciałam i chcę mieć laptopa z dobrym
    > procesorem.

    Wrzucę swoje 2,5 grosza.
    Jeśli możesz odeślij tego lapka jako niesprawnego/niezgodnego/whatever i
    kup polisingowego, używanego lapka biznesowego. Będziesz mięc mocny CPU,
    wystarczający GPU, dużo ramu, solidną (nie plastikową) obudowę, ciszę i
    wydajność. Oraz wsparcie producenta jeśli chodzi o drajwery.
    Ze swej strony polecam Dell Precision, konkretny model zafiltruj już wg
    ceny na jaką Cię stać, ale to już detal.
    Kupiłem pół roku temu tego typu sprzęt, działa wyśmienicie i posłuży z 5-8
    lat na 100%.

    ps. a i video by zrenderował bez problemu, bo jest moc

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 217. Data: 2019-05-17 20:58:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 18:59, Ewa pisze:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    >

    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bez komentarza.
    >
    > Ewa

    Chyba nie rozumiesz albo ja Ciebie.
    To czy będziesz miała podłączonego laptopa 24h/24h czy nie, nie gra
    roli. Wręcz śmiem twierdzić że stale podłączony do zasilacza jest
    gorszym rozwiązaniem, ponieważ po naładowaniu laptop czeka aż bateria
    spadnie do jakichś 95% i znowu ładuje, a sterownik w baterii liczy
    cykle. No i ciągle się grzeje bateria przy tym. A trzymanie naładowanego
    akumulatora na maxa w podwyższonej temperaturze i co chwilę dobijanie go
    nie służy mu dobrze.

    Dlatego używaj normalnie tak aby Tobie było wygodnie a nie laptopowi i
    się nie przejmuj niepotrzebnie takimi pierdołami bo na tą chwilę są
    zupełnie nie istotne.

    Na tą chwilę przetestuj tego laptopa czy zaakceptujesz minus w postaci
    szumu pod obciążeniem czy nie i oddaj lub nie puki masz możliwość. Kto
    po kupnie laptopa oprócz testerów bawi się w odczyty temperatur,
    liczenie cykli ładowania baterii i inne pierdoły?

    Postaw na stole, odpal ulubione
    filmy/Simsy/CandyCrushSagę/Photoshopa/Excela/Youtube
    /Facebooka/cotamużywasznajczęściej/,
    sprawdź czy wszystko śmiga tak jak tego oczekujesz, przy tym czy
    akceptujesz jasność ekranu, widzenie pod kątem, wygodę pisania z
    klawiatury, wagę, szum chłodzenia i ciepło jak będziesz go trzymała
    wieczorem w łóżku na kolanach i decyduj...
    Wiem że każda osobna ma inne preferencje, ostatnio kupowałem 3 laptopy i
    jeden miał być biały, drugi lekki i mieścić w torebce przez ramię a na
    trzecim chodzić płynnie Simsy, ale każda z nich skupiła się tylko na tym
    i jest zadowolona.

    Teraz masz wybrany (zdalnie niestety z plusami i minusami takich
    zakupów) sprzęt i ruch należy do Ciebie... decyduj na podstawie
    najważniejszych dla Ciebie właściwości.

    Irokez

  • 218. Data: 2019-05-17 21:00:56
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 18:04, ń pisze:
    > Trial dołączany do HP.

    Trial dołączany no wszystkiego, czego MS dotknął, popatrzył, splunął.
    Znienawidzony przeze mnie.

    --
    Irokez

  • 219. Data: 2019-05-17 21:16:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 20:50, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    > kup polisingowego, używanego lapka biznesowego. Będziesz mięc mocny CPU,
    > wystarczający GPU, dużo ramu, solidną (nie plastikową) obudowę,

    na razie się zgodzę

    > ciszę ...

    Ta, jasne..

    > Ze swej strony polecam Dell Precision,

    Przefiltrowałem w kwocie 3k, Oprócz Della Precision M4800 w sumie nic
    więcej.

    https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Dell-Precision
    -M6800.107461.0.html

    "Podczas pracy biurowej, to jest w czasie korzystania z internetu oraz
    podstawowej obróbki dokumentów tekstowych i zdjęć, Precision M6800 jest
    bardzo cichy. Gdyby ten laptop miał dysk SSD, byłby bezgłośny.

    Przy średnim i maksymalnym obciążeniu podzespołów obliczeniowych poziom
    hałasu zwiększa się dość szybko i drastycznie do 51,3 dB. To relatywnie
    dużo. Hałas dwóch wentylatorów przypomina odgłos suszarki i na dłuższą
    metę jest męczący. "

    Sam też nie potwierdzam, bo mam różne sprzęty i fizyki przy tego typu
    procesorach, gdzie trzeba 47W odprowadzić nie oszukasz.

    Siemens za 26kPLN na i7-6820EQ którego używam dodatkowo przy każdym
    wyłączaniu uruchamia wentylatory na maxa aby wychłodzić szybko wnętrze
    (pewnie przed schowaniem do torby po pracy).

    Więc to co piszesz to nie taka oczywista oczywistość.
    Ewa właśnie już ma nowszy i z gwarancją odpowiednik tego Precisiona i
    musi teraz zdecydować, cisza z umiarkowaną do codziennych celów
    wydajnością, czy wydajność która jak trzeba jest ale z hałasem.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 220. Data: 2019-05-17 21:37:11
    Od: "Ewa" <.@.>

    Czy macie doświadczenia z podstawkami chłodzącymi?
    Czy są skuteczne? Czy są wygodne?
    Zakładam używanie laptopa głównie cały czas na tym
    samym stole, więc może warto to rozważyć?

    Pozdrawiam
    Ewa