  • 221. Data: 2019-05-17 21:51:36
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 21:37, Ewa pisze:
    > Czy macie doświadczenia z podstawkami chłodzącymi?
    > Czy są skuteczne? Czy są wygodne?
    > Zakładam używanie laptopa głównie cały czas na tym
    > samym stole, więc może warto to rozważyć?

    Kolejne wentylatory szumiące ;)

    Jak egzemplarz który masz jest podczas oglądania filmu czy neta gorący i
    szumi i wieje ciepłem, oddaj w diabły.
    W moim Pavilion Power 15 nic takiego nie ma miejsca. Laptop zimny, 10
    godzin przeglądania neta i tylko lekko ciepły pod prawym nadgarstkiem.

    Brat kiedyś kombinował z podkładkami w słynnej Toshibie X205-SLI z 2
    kartami graficznymi na pokładzie i nic mu to nie dało. Jak miało paść to
    padło. A padło 3 razy bo wtedy nVidia sprzedawała śmiecie które same z
    siebie się uszkadzały masowo. Sprzedaliśmy na części.

    --
    Irokez

  • 222. Data: 2019-05-17 23:11:31
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W moim Pavilion Power 15 nic takiego nie ma miejsca. Laptop zimny, 10
    > godzin przeglądania neta i tylko lekko ciepły pod prawym nadgarstkiem.

    Jak rozumiem Twój laptop to
    HP Pavilion Power i5-7300H/8GB/1TB/ Win10 GTX1050,
    natomiast mój to
    HP Pavilion Gaming i5-8300H/8GB/240+1TB/Win10 GTX 1050Ti
    o symbolu: HP Pavilion Gaming - 15-cx0049nw (wg nalepki
    na pudełku).
    Wydaje mi się, że różnice między nimi nie są tak wielkie żeby
    Twój był zawsze zimny i cichy, a mój czasem wręcz przeciwnie.
    Co prawda Twój w nazwie nie ma Gaming, ale sam twierdziłeś,
    że kupiłeś laptopa do gier, jak to wynika z cytowango newsa
    z 4 maja.
    Jaka jest przyczyna różnicy w grzaniu i hałasie?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 223. Data: 2019-05-18 01:21:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-17, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Trial dołączany no wszystkiego, czego MS dotknął, popatrzył, splunął.
    > Znienawidzony przeze mnie.

    Niektórzy operatorzy gsm dołączają go telefonów i jest nieusuwalny.
    Ciekawe, czy serio to większości osób nie przeszkadza.

    --
    Marcin

  • 224. Data: 2019-05-18 01:56:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-17, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:
    > Każdy obecny laptop odłącza ładowanie kiedy tylko akumulator osiągnie
    > 99-100% naładowania, a następnie zwleka z ponownym uruchomieniem
    > ładowania dopóty poziom nie zejdzie co najmniej do 95-97% (czasem mniej,
    > a czasem jest to wręcz konfigurowalne). Właśnie po to, by ograniczyć
    > ilość niepotrzebnych cykli ładowania.

    Myślę, że przy dobrze wykonanych akumulatorach nie ma to obecnie za
    dużego znaczenia. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, raczej nie, ale
    wszystkie laptopy, których używałem/uzywam, a które mają wbudowane aku
    nie mają problemów z tym aku przez długie lata. Laptopy u mnie z kablem
    na okrągło.

    Z drugiej strony, normalne użytkowanie laptopa bizensowego to
    wielokrotne cykle ładowania i rozładowania, nie pełnego zwykle, ale
    jednak. I też nie ma problemu. A telefony i tablety? Tam prawie pełne
    rozładowanie występuje jednak często. I też w sumie nic. Przyjmując, że
    HP nie dał jakoś drastycznie ciała, nie przejmowałbym się kwestią aku w
    ogóle.

    --
    Marcin

  • 225. Data: 2019-05-18 08:53:34
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 17 May 2019 23:56:24 +0000, Marcin Debowski wrote:
    > Myślę, że przy dobrze wykonanych akumulatorach nie ma to obecnie za
    > dużego znaczenia.

    Nie ma, jeśli zakładać czas życia akumulatora do 3 lat.

    > Z drugiej strony, normalne użytkowanie laptopa bizensowego to
    > wielokrotne cykle ładowania i rozładowania, nie pełnego zwykle, ale
    > jednak. I też nie ma problemu.

    Z moim T510 sporo podróżowałem kilka lat temu. Pierwsze aku zajeździłem w
    3 lata (tzn. straciło przez ten okres 50% pojemności). Aku wymieniłem,
    przestałem jeździć - po 5 latach nowe aku ma 87% pojemności (teraz służy
    w T520 małżonki, też bardziej jako UPS bo praca bez kabla zdarza mu się
    bardzo rzadko).

    Mateusz

  • 226. Data: 2019-05-18 09:03:27
    Od: ń <...@...n>

    Mnie akurat w HP Compaq padały aku jak muchy, już chyba ze trzy-cztery.
    Na szczęście bardzo mocno potaniały, "genuine" (no napisy i logo HP są) z Dalekiego
    Wschodu nawet poniżej 100 zł.

  • 227. Data: 2019-05-18 09:06:18
    Od: ń <...@...n>

    Zawsze jest pytanie "czy chcesz zainstalować?".
    Oczywiście trzeba się nauczyć rozróżniać pytanie o "Free instalation" od "free
    version", bo to zasadnicza różnica.

    -----

  • 228. Data: 2019-05-18 09:08:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-18, ń <...@...n> wrote:
    > Mnie akurat w HP Compaq padały aku jak muchy, już chyba ze
    > trzy-cztery. Na szczęście bardzo mocno potaniały, "genuine" (no napisy
    > i logo HP są) z Dalekiego Wschodu nawet poniżej 100 zł.

    Ale takie niewymienne?

    --
    Marcin

  • 229. Data: 2019-05-18 09:10:08
    Od: ń <...@...n>

    No i od tego bym zaczął, jeśli chodzi o ciszę.
    Ciekawe, czy w środku siedzi HDD 5400 rpm czy 7200 rpm?

    -----

  • 230. Data: 2019-05-18 09:13:49

    Moja co prawda nie szumi, ale "cyka" jakby coś w szprychach było (rozbierałem i nie
    pomogło).
    Chłodzi nieco (w lecie jednak używam, jest różnica, a obroty daję minimalne), poza
    tym nawet wyłączona zapewnia lepsza cyrkulację
    powietrza pod laptopem, natomiast zmienia wysokość i kąt klawiatury na stole.
    Czekamy gremialnie na wątek "jaka podkładka" ;-))

    -----