  • 231. Data: 2019-05-18 09:16:57
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: ń <...@...n>

    Bardzo dużo streamingu jest we flashu, bez flasha nie obejrzysz.

    -----

  • 232. Data: 2019-05-18 15:23:52
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Filip454" <f...@g...com> napisał w
    wiadomości news:qbkoac$rhi$1@dont-email.me...

    > Flaga + R, wpisujesz "cmd", wpisujesz "systeminfo", klikasz enter i
    > masz "original installation date".
    Nie ma tam takiej pozycji. Jest tylko informacja:
    BIOS Version: Insyde F.12, 11.10.2018
    ale wydaje mi się, że to nie przesądza z jakiego momentu jest system.

    > Co do temperatur - mała porada: jeśli doskwierać Ci będzie temperatura
    > CPU to prostą metodą możesz ją zmniejszyć. W zaawansowanych
    > ustawieniach
    > zasilania (opcje zasilania), zmniejsz "Maksymalny stan procesora" w
    > "Zarządzaniu energią procesora" do 99% - zmierz temperatury i daj znać
    > co wyszło, powinny zmniejszyć się o dobre 5-10 stopni.
    Tak zrobiłam i wynik jest rewelacyjny.
    Przypomnę, że przy 100% dla McAfee wartości maksymalne były:
    Package 91C, Core#0 91C, Core#1 85C, Core#2 94C, Core#3 86C.
    Teraz przy 99% maksymalnie jest:
    Package 49C, Core#0 47C, Core#1 49C, Core#2 49C, Core#3 49C.
    Szum byl tak cichy, że wlaściwie można powiedzieć, ze go nie było.
    Nie wydaje mi się żeby skanowanie przebiegało wolniej niż poprzednio,
    niestety, ani wtedy, ani teraz nie sprawdziłam czasu. Ale będę to
    wszystko jeszcze testować.
    W tej sytuacji wstrzymam się na razie z zastosowaniem programu
    ThrottleStop.

    > Dla mnie nie ma laptopów do grania i nie do grania. Są za to słabe i
    > mocne. Mocne będą robiły hałas. Taka jest kolej rzeczy. Jakoś trzeba
    > to schłodzić.
    Twój powyższy pomysł właśnie schłodził i uciszył.
    Bardzi Ci Filipie Dziękuję. Naprawdę bardzo, bardzo.

    Będę to wszystko jeszcze przez parę dni testować żeby wykorzystać te
    2 tygodnie. Ale coraz bardziej jestem przekonana do tego żeby tego
    laptopa nie zwracać.
    Po pierwsze, powyższe wyniki.
    Po drugie, on mi się bardzo podoba.
    Po trzecie, po oddaniu musiałabym wybrać coś innego. Na pewno nie
    wybrałabym laptopa ze słabym procesorem, bo taki mam w starym laptopie
    i więcej słabego nie chcę. Natomiast przy wyborze laptopa z mocnym
    procesorem nie widzę żadnego parametru dzięki któremu miałabym
    pewność, że kolejny znowu nie będzie głośny.

    Jeszcze raz wielkie dzięki.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 233. Data: 2019-05-18 15:30:33
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Fri, 17 May 2019 21:16:01 +0200, Irokez wrote:

    > na razie się zgodzę

    > Ta, jasne..

    > Przefiltrowałem w kwocie 3k, Oprócz Della Precision M4800 w sumie nic
    > więcej.

    I taki rzeczywiście kupiłem, za 2600,-
    Z SSD samsunga 250 GB, CPU i7-4800MQ 2.7GHz (turbo 3.7GHz), GPU NV Quadro
    K1100M z pamięcią 2GB oraz 32 GB ramu (potrzebne mi do maszyn wirtualnych).
    Z gwarancją 12 m-cy, z której od razu skorzystałem, bo jeden moduł RAMu był
    uszkodzony.

    > https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Dell-Precision
    -M6800.107461.0.html

    To inny model.

    > "Podczas pracy biurowej, to jest w czasie korzystania z internetu oraz
    > podstawowej obróbki dokumentów tekstowych i zdjęć, Precision M6800 jest
    > bardzo cichy. Gdyby ten laptop miał dysk SSD, byłby bezgłośny.
    >
    > Przy średnim i maksymalnym obciążeniu podzespołów obliczeniowych poziom
    > hałasu zwiększa się dość szybko i drastycznie do 51,3 dB. To relatywnie
    > dużo. Hałas dwóch wentylatorów przypomina odgłos suszarki i na dłuższą
    > metę jest męczący. "

    I tu muszę wyjaśnić. Pisząc cisza nie miałem na myśli kompa obciążonego na
    100% podczas ciężkiej orki, wtedy wiadomo, że kilka wiatraków musi wyć.
    Miałem na myśli codzienne, zwykłe korzystanie do pracy i do www. Poprzedni
    lapek HP na fejsie zaczynał wyć (tam jest dużo ciężkiego JS), ten fejsa
    łyka bez mrugnięcia diodką ;-)
    Zatem jest RELATYWNIE cichy, a gdy obciążony to oczywiście hałasuje, bo
    duża moc generuje dużo ciepła, oczywistość.

    > Sam też nie potwierdzam, bo mam różne sprzęty i fizyki przy tego typu
    > procesorach, gdzie trzeba 47W odprowadzić nie oszukasz.

    Yep.

    > Ewa właśnie już ma nowszy i z gwarancją odpowiednik tego Precisiona i
    > musi teraz zdecydować, cisza z umiarkowaną do codziennych celów
    > wydajnością, czy wydajność która jak trzeba jest ale z hałasem.

    Bardzo nie sądzę, że ten gamingowy HP to odpowiednik mojego Precisiona,
    jednak nie ta klasa, to sprzęty z innej półki. Delle tego sortu co mój
    kosztują jako nowe od 8k w górę.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 234. Data: 2019-05-18 16:50:45
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-18 o 09:16, ń pisze:
    > Bardzo dużo streamingu jest we flashu, bez flasha nie obejrzysz.
    >

    > -----

    Chyba jakieś brzydkie streamy, z brzydkimi filmami ^^

    Akurat streamy (np. YouTube) są w HTML5, z użyciem technologii DASH.

    Flash odszedł dawno do lamusa. MSE go wyprze.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 235. Data: 2019-05-18 16:53:23
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-18 o 15:23, Ewa pisze:
> [...]
    > procesorem nie widzę żadnego parametru dzięki któremu miałabym
    > pewność, że kolejny znowu nie będzie głośny.

    Miło, że mogłem pomóc ^^

    Filip454
    [f...@g...com]

  • 236. Data: 2019-05-18 17:01:35
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-18 o 15:30, Roman Tyczka pisze:
> [...]
    > Z gwarancją 12 m-cy, z której od razu skorzystałem, bo jeden moduł RAMu był

    Jeśli chodzi o wydajność bebechów, to akurat poza RAMem, laptop Ewy jest
    znacznie wydajniejszy - procesor uzyskuje jakieś 1000+ pkt więcej w
    Passmarku, natomiast GPU to już totalna przepaść (nawet nie ma co
    porównywać Keplera z Pascalem). Ma po prostu większą moc obliczeniową.

    Kilku lat przerwy niestety nie przeskoczysz.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 237. Data: 2019-05-18 21:15:40
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Ale takie niewymienne?

    Ale niby jak nie wymienne? Fakt, nie są na zewnątrz ale nadal to 2-3
    śrubki, wtyczka i aku w Twoich rękach.

    --
    Irokez

  • 238. Data: 2019-05-18 21:17:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-18 o 09:06, ń pisze:
    > Zawsze jest pytanie "czy chcesz zainstalować?".

    Chyba nigdy nie kupowałeś nowego laptopa...

    --
    Irokez

  • 239. Data: 2019-05-18 21:48:42
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Ewa" <.@.> napisał w wiadomości
> [...]
    > pliku .mp4 wielkości 320 MB do .avi z tymi samymi parametrami.
    > Na nowym laptopie z Win 10 i programem Freemake Video Converter
    > w najnowszej wersji trwało to 15 minut, cały czas był słyszalny
    > wyraźny
    > szum.
    > Na starym laptopie z Win XP i dużo starszą wersją programu trwało
    > to 48 minut, a szumu w ogóle nie było słychać. Można było
    > przypuszczać,
    > że komputer jest w ogóle wyłączony. Natomiast powietrze wychodzące
    > z wiatraków na obu laptopach było właściwie tak samo mocno ciepłe.

    Powtórzyłam konwersję tego samego pliku, z tymi samymi parametrami.
    Przy maksymalnym stanie procesora wynoszącym 99% przetwarzanie
    trwało 24 min, czyli i tak o połowę mniej niż na starym laptopie.
    Szumu w ogóle nie było słychać. Maksymalna temperatura na rdzeniach
    nie przekroczała 54C.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 240. Data: 2019-05-18 22:40:52
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 18 May 2019 17:01:35 +0200, Filip454 wrote:

> [...]
    > porównywać Keplera z Pascalem). Ma po prostu większą moc obliczeniową.
    >
    > Kilku lat przerwy niestety nie przeskoczysz.

    Jasne, to oczywiste. Parametry wydajności ma lepsze. Tylko:
    a) ona nie potrzebuje tej mocy GPU
    b) oba lapki różni poziom wykonania - jakość (mój jest wyżej)
    c) moc mojego w zupełności by ją zadowoliła
    d) 4000 pln vs 2600 pln - różnica ogromna

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka