  • 281. Data: 2019-05-20 17:31:21
    Temat: Re: Procek i5 ... FINAŁ
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > reprezentuje. Dla mnie to kuriozum mieć 1050ti w laptopie jeśli nie jest
    > się graczem ani w warunkach polowych nie planuje korzystania ze
    > sprzetowego hvec Nvidii.

    Kup Pan w obecnych czasach laptopa z tylko silnym i7-7700HQ lub i7-8750H
    bez graficznego "dopalacza"

    > połowę komentrzy. Mój wybór XPS został zresztą oceniony przez niektórych

    ale nie wydając na to 12k PLN tylko 1/3 kwoty.

    --
    Irokez

  • 282. Data: 2019-05-20 17:39:48
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 20 May 2019 17:16:09 +0200, Ewa wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał
    > Skąd ten wniosek? Dlaczego ograniczony do połowy możliwości?

    Bo z wyłączonym Turbo Boost ("99%"). Bo bez tego szumi, jak tylko jest
    większa robota do zrobienia, a koleżanka lubi ciszę i chłodny wydech.

    > Przecież udowodniłam, że tak nie jest.

    Widocznie nie doczytałem.

    > Po co ta zośliwość i ironia?

    Zarówno czujnik złośliwości, jak i ten od ironii, koleżance szwankuje.
    Zalecam wymienić zasilacz.

    > Miał rację Filip, że mi po prostu zazdościcie.

    I tu faktycznie zostałem (ja, oraz wredni koledzy) rozgryziony. Mogę
    tylko liczyć na to, że tato kupi mi fajnego laptopa na przyszłą gwiazdkę,
    jeśli przyniosę dobrą cenzurkę ze szkoły.

    > Kilku z Was wychodziło ze skóry żeby mnie przekonać do zwrotu tego
    > laptopa, no i najlepiej do kupna poleasingowca (u któregoś z Was?).

    Koleżanka ma, zdaje się, pewne tendencje do konfabulacji.

    > On mi się coraz bardziej podoba.

    I to w zasadzie najważniejsze. Stąd też moje zdziwienie, że koleżanka w
    dalszym ciągu drąży temat i szuka nowych "testów" do wykonywania.

    Mateusz

  • 283. Data: 2019-05-21 00:31:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-20, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Kup Pan w obecnych czasach laptopa z tylko silnym i7-7700HQ lub i7-8750H
    > bez graficznego "dopalacza"

    A po kiego kija ten ekstra silny cpu? To kolejne kuriozum (z moje p.
    widzenia oczywiście). Moje wymagania na wtedy to była podświetlana
    klawiatura, FHD, ca 12-13", min 8GB RAM, preferowany kaby-lake, brak
    wyraźnych przeciwskazań do instalacji Linuksa, budzet do 5k5. Jedynie 3
    laptopy to spełniały. Jeden był modelem 2 letnim, inny nie podobał mi
    się wizualnie. Kupiłem z najsłabszym oferowanym cpu (i5-7200U).

    > ale nie wydając na to 12k PLN tylko 1/3 kwoty.

    Ca 5k kosztował. ale nie bardzo wiem, dlaczego mam się w swoich zakupach
    kierowac czyimś budzetam.

    --
    Marcin

  • 284. Data: 2019-05-21 09:51:52
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    > Skąd ten wniosek? Dlaczego ograniczony do połowy możliwości?
    Sama pisałaś, cytuję:

    "przy maksymalnym stanie procesora 100% było:
    Clocks Core#0 - Core #3 Min 3888 MHz, Max 3994 MHz
    czasami jest głośny

    przy maksymalnym stanie procesora 99 % było:
    Clocks Core#0 - Core #3 Min 2192 MHz, Max 2197 MHz
    jest cichutki, właściwie w ogóle go nie słychać.

    Czyli miałeś rację, ale"

    2200 vs 4000 to mniej więcej połowa. Myślisz, że te herce nie mają nic
    wspólnego z wydajnością obliczeniową?

    > Przecież udowodniłam, że tak nie jest.
    > Po co ta zośliwość i ironia?
    > Miał rację Filip, że mi po prostu zazdościcie.

    Hehe, dobre! :-)

    > Kilku z Was wychodziło
    > ze skóry żeby mnie przekonać do zwrotu tego laptopa, no i najlepiej
    > do kupna poleasingowca (u któregoś z Was?).

    Ja o tym pisałem, ale nie nazwałbym tego wychodzeniem ze skóry, czyli
    projektujesz jakąś własną wersję rzeczywistości. A doradzałem, bo sam
    używam i się to sprawdziło. Skąd pomysł, że handluję takim sprzętem?
    Naprawdę myślisz, że grupa dyskusyjna to gruby target dla biznesu i warto w
    nim trwonić czas?
    Powinnaś troszkę nie ufać swoim osądom, bo są z dupy mówiąc kolokwialnie.

    > Skoro nie "posłuchałam", to trzeba mi teraz tego laptopa obrzydzić.
    > Nie uda się. On mi się coraz bardziej podoba. I jak widać może być
    > równocześnie wydajny i cichy. I to wbrew Waszym, "panowie
    > fachowcy i dżentelmeni", super teoriom.

    Bardzo sobie tymi słowami zaskarbiłaś sympatię grupy, naprawdę pijar masz
    najwyższych lotów.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 285. Data: 2019-05-21 10:31:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 21 May 2019 09:51:52 +0200, Roman Tyczka wrote:
    > 2200 vs 4000 to mniej więcej połowa. Myślisz, że te herce nie mają nic
    > wspólnego z wydajnością obliczeniową?

    Powiedzmy, że nie ufamy tym megahercom (bo są złośliwe) i opieramy się
    wyłącznie na pomiarze wykonanej pracy. Nieco wcześniej koleżanka pisała:

    > Na nowym laptopie z Win 10 i programem Freemake Video Converter w
    > najnowszej wersji trwało to 15 minut (...)
    > Przy maksymalnym stanie procesora wynoszącym 99% przetwarzanie
    > trwało 24 min, czyli i tak o połowę mniej niż na starym laptopie.

    Tutaj wątpliwości już być nie może.

    Reasumując, koleżanka kupiła nowy laptop, który jest 4x szybszy od
    poprzednika, ale ogranicza go do połowy mocy aby mieć ciszę.
    No i git - co prawda nie jest to ani racjonalne, ani ekonomiczne, ani
    ekologiczne, ale ważne że użytkownik zadowolony.

    > A doradzałem, bo sam używam i się to sprawdziło.

    U mnie sytuacja podobna. No ale koleżanka pisała w którymś momencie, że z
    zasady nie kupuje używanych rzeczy - kompleks jakiś widocznie. Ja mam
    dokładnie odwrotnie: kupuję nowe rzeczy wyłącznie jeśli naprawdę nie mam
    innej opcji. A tymczasem w oceanie delfiny duszą się naszymi plastikami...

    > Bardzo sobie tymi słowami zaskarbiłaś sympatię grupy, naprawdę pijar
    > masz najwyższych lotów.

    Oj tam, Roman... Trochę tolerancji. Może przechodzi przez "te dni" po
    prostu, albo inne zachwianie hormonalne? U tej płci to częsta usterka,
    można tylko współczuć.

    Mateusz

  • 286. Data: 2019-05-21 11:10:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-21, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:
> [...]
    > innej opcji. A tymczasem w oceanie delfiny duszą się naszymi plastikami...

    Właśnie tydzień temu wyszykowałem synowi Optiplexa gx680, do kursów
    online. Pendium D z 2006r. Tylko dałem nowszą kartę graficzną, aby mógł
    wykorzystać nowoczesniejszy monitor Philipsa (też polizingowy, FHD, ca
    150zł). Hula aż miło.

    > Oj tam, Roman... Trochę tolerancji. Może przechodzi przez "te dni" po
    > prostu, albo inne zachwianie hormonalne? U tej płci to częsta usterka,
    > można tylko współczuć.

    Myślę, że próbuje się przekonac, że dokonała właściwego wyboru, a my,
    tzn. Wy jej w tym przeszkadzacie. Nie da się ukryć, że to może być
    irytujące.

    Ale ja w sumie zazdroszczę, choć głownie klasy problemów.

    --
    Marcin

  • 287. Data: 2019-05-21 20:44:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A po kiego kija ten ekstra silny cpu? To kolejne kuriozum (z moje p.
    > widzenia oczywiście). Moje wymagania na wtedy to była podświetlana
    > klawiatura, FHD, ca 12-13", min 8GB RAM, preferowany kaby-lake, brak

    A po kija podświetlana klawiatura?

> [...]
    > się wizualnie. Kupiłem z najsłabszym oferowanym cpu (i5-7200U).

    > Ca 5k kosztował. ale nie bardzo wiem, dlaczego mam się w swoich zakupach

    No właśnie, tak samo nie kierowałem się czyjąś preferencją posiadania 12
    cali z ultra nisko napięciowym procesorem.

    --
    Irokez

  • 288. Data: 2019-05-22 00:57:21
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Ty ZCW jesteś
    > gejmingowiec więc Ci po drodze do filozofii, którą Ewy laptop
    > reprezentuje.

    Nie jestem żadnym gejmingowcem. Nie wiem skąd te przypuszczenia. Gdybym
    był gejmingowcem, siedziałbym przy gierkach tyle co w Internecie, czyli
    średnio dużo ^^

    Po prostu mając jasno określony budżet (+- 3 kafle), warto (moim
    osobistym zdaniem) wybrać najsilniejszą sprzętowo konfigurację. Nic
    więcej. Nie przypinałbym do tego jakiejś filozofii gracza/nie gracza, bo
    moim zdaniem to akurat do gier są konsole/komputery stacjonarne pod to
    złożone (dla mnie np. ze względu na hałas - sam nie lubię renderować na
    laptopie w tym samym pokoju, w którym śpię, jeśli nie muszę).

    Wybór był dość prosty, przede wszystkim rynek go na ludziach wymusza,
    nie oszukujmy się. W dzisiejszych czasach jest to wszystko dość
    specyficznie ukształtowane. Dlatego, jak już ktoś wcześniej pisał,
    poważny profesorek, czy tam adiunkt kupuje sobie laptop z dopiskiem
    "gaming" - często tylko dlatego, że taki jest sprzętowo najlepszy do
    tych 3000, czy 4000 zł.

    Gaming, nie gaming - właśnie to jest filozofia marketingowców i cały ten
    wymyślny podział. To tylko nazwy mające skłonić graczy do kupna modelu
    tak nazwanego. Uwagę "gimbusa" lepiej przyciągnie laptop z dedykacją
    "gaming" i walącym po oczach, zielonym podświetleniem, a nie w miarę
    stonowany wygląd Della, czy tam ThinkPada, czy HP Ewy (bo tak naprawdę,
    gdyby nie miał napisu "gaming" w nazwie modelu, to nikt by nie mówił, że
    to laptop do gier - on wygląda wcale nie oczoj. jak na laptop z takim
    napisem w nazwie - istnieją zdecydowanie gorzej "oszpecone" gamingowo
    sprzęty: zobacz na laptopy MSI, ASUS ROG, czy inne).

    Ja po prostu patrzę na ogólne możliwości laptopa i moc obliczeniową, a w
    tej cenie (za nówkę) był to akurat rozsądny wybór, jeśli mówimy stricte
    o dobrym wydajnościowo sprzęcie. On ma pracować cicho podczas surfowania
    po sieci i wykonywania lżejszych zadań, a dobrze chłodzić rozgrzane
    komponenty podczas dużego obciążenia.

    Z zazdrością chodzi mi o to, że wiele ludzi reaguje taką jakby agresją,
    która jest z kolei wywołana zazdrością, że nie mogli kupić sobie nówki i
    teraz wyżywają się na każdym, kto kupił sobie nowego laptopa albo woli
    po prostu nowy sprzęt ze sklepu. Nie pisałem bezpośrednio o nikim.

    Mnie akurat wcale boli Twój wybór - ważne, że Ty jesteś zadowolony bo Ty
    używasz tego laptopa, a nie np. Ewa, czy ja, czy ktokolwiek inny. Ja np.
    rozumiem wybieranie lekkiego laptopa, którym głównym przeznaczeniem jest
    buszowanie w Internecie. Każdy wybiera lapka skrojonego dla siebie,
    dlatego moim zdaniem, warto mieć oprócz laptopa stacjonarkę - laptop to
    taka trochę prywatna maskotka, coś, co masz stosunkowo często blisko
    Ciebie. Na przykład: nie każdy chce mieć dwa komputery (stacjonarny i
    laptop) bo nie każdy tego potrzebuje, tak jak nie każdego na to też
    stać. Poza tym nie każdy chce wydawać pieniądze na komputer stacjonarny,
    którego rzadko by używał. Kwestia indywidualnych preferencji.

    Ewa chciała najsilniejszego sprzętowo, nowego laptopa za podane
    pieniądze, więc taki jej poleciłem - chodzi o dobry wybór w kategorii
    moc obliczeniowa/cena. Ciężko byłoby kupić nawet używkę biznesówki w tak
    wydajnej konfiguracji bo one mają dość specyficzne zestawy bebechów i
    biznesowe używki są raczej wiekowe (w tej cenie). No chyba, że po prostu
    poszukałaby używki tej samej konfiguracji zwykłego laptopa - wtedy
    zapłaciła by po prostu mniej, ale to nadal używany sprzęt.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 289. Data: 2019-05-22 00:57:58
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-22 o 00:57, Filip454 pisze:
    > Mnie akurat wcale boli Twój wybór

    Miało być "wcale nie boli" ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 290. Data: 2019-05-22 22:03:43
    Od: Animka <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Oj tam, Roman... Trochę tolerancji. Może przechodzi przez "te dni" po
    > prostu, albo inne zachwianie hormonalne? U tej płci to częsta usterka,

    Pomyśl sobie jakie dni miewacie Wy-mężczyźni.
    Dobrze, że kobiety prostaty nie mają :D

    --
    animka