  • 101. Data: 2014-11-09 19:23:24
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    > Byłem dzieckiem jak było 60 w mieście. Jak większość dzieci, nie miałem
    > opiekunki i do szkoły chodziłem sam. Nikomu nic się nie stało. Czemu teraz
    > potrzeba ograniczenia do 30 ? Moim zdaniem to jest wzięte z d...y. Jakieś
    > obiboki to wymyślają i na tym będą żerować, ot co.

    W pelni sie pod tym podpisuje.

    Czestym, nietrafionym kontrargumentem jest, ze teraz jest wiecej samochodow
    na drogach, ze jest wiekszy ruch niz kiedys - ale wlasnie wiecej samochodow
    to ruch bardziej zakorkowany, spowolniony, zwlaszcza w centrach miast.

    bart

  • 102. Data: 2014-11-09 19:25:48
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    wiadomości news:XnsA3DFDBE547B3Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Nie zrozum mnie źle - nie opowiadam się za czy przeciew 30.
    > Ale: lata 60?
    > To te czasy, w których ojciec opowiadał mi ze ul Głogowskiej w Poznaniu
    > grali w piłkę a dziś jest to wylot z Poznania na Wrocław gdzie przejezdza
    > kilkadziesiat samochodów na minute...
    > Ciekawe porównanie...

    Nie lata szescdziesiate, ale ograniczenie do 60km/h. A przeciez obowiazywalo
    ono wcale nie tak dawno...

    bart

  • 103. Data: 2014-11-09 19:38:57
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    > Ale to dowodzi jedynie, że z pełną premedytacją opisujesz durny przykład.
    > Rzekłbym, "rasowy polityk" :>

    Uchowaj Panie Boze w Niebiesiech :)

    > O ile mogę się z tym zgodzić, to w praktyce mniej różwo będzie przy
    > WIĘKSZYCH prędkościach. Czyli relacja do mniejszej prędkości się
    > pogorszy.

    Ruch rzeczywisty kiepsko sie modeluje, bo trudno przewidziec "sklad osobowy"
    ludzi za kierownica. A wystarczy pewien niewielki procent zachowan
    odbiegajacych od modelowych, by sprawa sie rypla.

    > Ale te uproszczenia są bzdurne i zupełnie niepoważny byłby ktoś,
    > kto przystałby na taką "wspólną bazę"!

    Wspolnej bazy pojeciowej :) Nie znam kolegi Liwiusza, nie wiem jaki
    reprezentuje zawod i wyksztalcenie, wolalem zaczac od przykladu
    najprostszego z mozliwych, by uniknac potem pytan w stylu: "a co to jest
    przepustowosc", "a dlaczego jest przepustowosc", itp ;)

    > "nienaturalnie większą" powiadasz? Czyli ile przy 60km/h, standardowo
    > stosowane "50+10" w miastach? 1 sekunda jazdy to ~17m a po wciśnięciu
    > hamulców odległość ciągle dalej maleje.
    > "Niemieckie" 30m (dla 60km/h) wcale nie jest takie oderwane od
    > rzeczywistości.

    Mowimy teraz o przyzwyczajeniach kierowcow, a te sa rozne nie tylko
    porownujac nas z Niemcami, ale tez np. Warszawe i Szczecin (moje miasto
    rodzinne). Bywajac czasami w stolicy widze odleglosci znacznie mniejsze od
    tych, jakie na co dzien stosuje u siebie.

    Czy sporo sie pomyle jeslli powiem, ze na naszych kursach na prawo jazdy
    niewielki nacisk kladzie sie na kwestie odleglosci miedzy samochodai?

    bart

  • 104. Data: 2014-11-09 19:58:40
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    > Ale on POTEM ma własne zdanie jak jeździć.
    > Póki jest pod presją jedzie jak każą.

    Wlasnie - tez wiem, ze tak jest, ale to pokazuje na niewydolnosc systemu
    szkolenia. Jest to pole do popisu dla wladzy, by poprawic sytuacje.

    > No to w okresie próby spora część będzie bardziej uważała
    > na policję :>

    Moze zdarzy w tym czasie nabrac wprawy i oglady drogowej?

    > W Polsce.
    > Rowerzyści vs kierujący pojazdami silnikowymi,
    > statystyka wypadków polegających na nieustąpieniu
    > pierwszeństwa.

    To nie tak. Trzeba porownywac te same kategorie uzytkownikow, o tych samych
    gabarytach, korzystajace z drogi w ten sam sposob. Np. osoby jezdzace
    samochodami bez prawa jazdy i nigdy go nie posiadajace vs posiadacze.

    > Coś 48% winnych rowerzystów, ponad połowa winnych
    > kierujących "silnikowych".

    > A gdzie tam :>
    > (sprawdzić nagrania "jechał na czerwonym")

    A to juz inna para kaloszy, co nie zmienia faktu, ze sygnalizacja swietlna
    ma sens o wiele wiekszy od sztucznego narzucanialimitow predkosci.

    > Ale ja NIE CHCĘ zajmować zdania co do (nie)słuszności
    > konkretnej regulacji :>, lecz co do zupełnie od czapy
    > tłumaczenia.

    Nieslusznie. Ta konkretna regulacja jest przykladem kladacym na lopatki
    "legalistow". Pokazuje im, ze ich wysilki w literalnym przestrzeganiu
    przepisow sa bezcelowe z punktu widzenia praktyki. Oraz ze prawo stanowione
    nie moze wylaczac samodzielnosci myslenia.

    > 5km/h też.

    Nie tak samo latwo - pisalem o tym wczesniej.

    > Ktoś tu pisał, żeby nie dawać prawa jazdy byle komu ;)

    A jak Ty bys sobie poradzil?

    > Zapewniam Cię, że parę milionów ludzi w Polsce NIE umiera z powodu
    > braku samochodu. Zawsze musisz znaleźć argument od czapy? :]

    Dlaczego wyciales usmieszek na koncu mojej wypowiedzi? - on wiele wyjasnia!

    > Nazwiska nie kojarzę, możliwe.
    > Tam chodziło o 30km/h z pustą drogą?

    tak

    > Hm... mogli tabliczkę T-20 dostawić, obowiązywałby na jezdni ;)

    > Zakaz biegania! Iść po prawdzie 8km/h się da, ale to dość
    > rzadki i męczący przypadek :)

    W kazdym razie nie bylo to miejsce przyjazne dla chodziarzy ;)

    > Zgadza się.
    > Dlatego o ile sam zakaz 5km/h uważam za bzdurny, to z tłumaczeniem
    > że "licznik nie pokazuje" zgodzić się nie mogę.

    Co prawda nie zgadzam sie z tym, ale "licznik nie pokazuje" nie bylo
    przytoczone jako tlumaczenie, tylko jako pytanie uswiadamiajace bezsens
    5km/h.

    > No w tym, w którym "licznik nie pokazuje" ma być powodem czegokolwiek :)

    A widzisz, zdazylem to juz wyjasnic wczesniej :)

    bart

  • 105. Data: 2014-11-09 20:11:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 19:17, bartosz pisze:
    > Kolego - pobudka, bo piszesz rzeczy z kosmosu! Mnie zadna predkosc nie
    > przeszkadza w ustepowaniu pierwszenstw

    No tak, i właśnie dla takich jak Ty powstały ograniczenia prędkości.

    --
    Liwiusz

  • 106. Data: 2014-11-09 20:28:25
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    > Nijak. Widocznie nigdy nie próbowałeś hamować.

    Chyba mnie nie rozumiesz: po prostu lubie stosowac odleglosci "wieksze" niz
    "mniejsze". Majac odstep X przy 50km/h zachowuje go tez (+/-) przy 30.

    > Takie fizyczne, na drodze.

    To juz lepiej nie remontowac drog - bedzie taniej, a efekt ten sam...

    > Przestrzeganie ograniczenia.
    > Ba, wyjątkowa nadgorliwość w przestrzeganiu.
    >
    > Zauważ: napisałem *WYMUSZENIE*.
    >
    > Możesz sprawdzić, ile razy akcentowałem że przepis oznacza
    > "powinien" (i że w przeciwnym razie nie byłby potrzebny, bo
    > jak ktoś coś MUSI, to nie ma możliwości popełnienia przestępstwa,
    > z definicji przestępstwa).

    Erystyka? ;);)

> [...]
    > z betonową ścianą) implikuje koszty większe niż zysk
    > z nieobchodzenia wymuszenia.
    > Działania nieopłacalne nie cieszą się estymą ;)
    >
    > I rzeczony "brak immunitetów" (politycy i inni macherzy takoż
    > "proszą" o środki przy których mandaty nie mają sensu, bo
    > po prostu nie ma chętnych).

    > NIE.
    > I pisząc "wymuszenie" nijak nie mogłem mieć na myśli maszynki
    > do losowania ;)

    > No właśnie widzę - jest próg "30", tzw. "wszyscy" jadą "10"
    > :P
    > ("wszyscy": matematycznie "prawie wszyscy ze zbioru

    Tak to jest, niestety....
    Ale progow (na szczescie) nie zamontujesz wszedzie :)

    > I progi się tego boją? ;)

    Nie robie tego dla przestraszenia kogo- i czegokolwiek, tylko dla wlasnej
    obrony i z przeswiadczenia, ze skoro "waadza" robi mnie konia, to dlaczego
    mam sie temu poddawac?

    > Dlatego wyżej napisałem co napisałem.

    > No i dobrz.
    > A najbardziej chory jest układ, w którym policja NIE POZWALA na
    > prowadzenie kontroli prędkości (takim organom jak straż miejska)
    > w niektórych miejscach, tym samym przyznając publicznie, że
    > uznaje obowiązujące tam ograniczenie za durne, ale jednocześnie
    > NIKT nic nie robi aby je znieść.
    > Przecież to jest wzorcowa "choroba państwa".

    Choroba - owszem. Glosno bylo kiedys o weryfikacji oznakowania, cos tam
    nawet poprawiono, ale chyba poza miastami.

    > ...co jest powodem, że jakoś przełknąłem te 100m z kapelusza :>
    > (idzie mi o Twoją "wspólną platformę" czy jak tam to było,
    > usiłującą iść w zawody z przepisami).

    Ech, no nie odczepi sie, no nie odczepi ;);););););)
    Juz przeca sie wytlumaczylem z tego wczesniej :)

    > ...bo tak samo śmiało wjedziesz przed jadącego 30 i 50.

    Raczej tak samo ostroznie :)

    > Przyjąłem.

    Niczego nie nadalem :).

    > Najtrudniej wytłumaczyć, że niekoniecznie.
    > Potrzebny jest eksperyment :>

    Za eksperyment dziekuje :). Pamietaj, ze ograniczenie predkosci jest
    obligatoryjne, a pozostawienie kierowcy wolnego wyboru w tym wzgledzie nie
    oznacza, ze bedzie on jechal z jakas duza predkoscia.

    > Ale tego się NIE DA.
    > Osobowości nie zmienisz.

    Osobowosci szkolacych czy szkolanych? Tych pierwszych mozna przeciez dobrac,
    a tych drugich nie dopuszczac do uprawnien, jesli faktycznie sie do tego nie
    nadaja.
    Ale trzeba to zrobic tak, by ich samych o tym przekonac :).

    > Trzeźwi.
    > A kto ma być jeszcze w "pozostałych"?

    Zmeczeni, chorzy, itp, czylo ogolnie rozkojarzeni i nieprzygotowani do
    jazdy. Wiem, ze takich statystyk sie nie prowadzi. Ale to byloby ciekawe.
    Ile naprawde kierowcow gotowych do jazdy z kazdego punktu widzenia powoduje
    wypadki z ofiarami.

    > Ale jedynym czynnikiem motywującym jest zdanie egzaminu!
    > Kursant grzecznie pokiwa na KAŻDE żądanie tudzież wzorcowo pojedzie
    > póki jest pod kontrolą. A potem... potem zależy, czy WIE że ryzyko
    > dostania punktów za zajechanie drogi jest śladowo nikłe :>

    No tak, ale tu piszesz o kims, kto z wyrachowaniem bedzie powodowal takie
    przypadki. Tylko dlaczego przyjmujesz, ze kierowcy dzialaja w takich
    sytuacjach z wyrachowaniem?

    > Przed chwilą w poście obok - wymuszenia pierwszeństwa (zakończone
    > kolizją) rowerzysta - kierujący pojazdem silnikowym.
    > Moja prywatna statystyka wskazuje na ZNACZNĄ "ciemną liczbę"
    > kolizji spowodowanych przez kierowców :>

    > No tośmy sobie pogadali :)

    No widzisz! :)

    > Owszem, uważam "bezwzględność" wymogów mimo braku śladów oddziaływania
    > innego niż "gołe" złamanie przepisu za szkodliwe.
    > Najbardziej zaś szkodliwe jest *zrównanie* kary, do czego cennik mandatów
    > doskonale się przykłada.

    To prawda. Kazdy "lapacz" ma tez furtke w postaci pouczenia, ale za jego
    udzielenie nie otrzyma premii od komendanta....

    bart

  • 107. Data: 2014-11-09 20:33:29
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    > No tak, i właśnie dla takich jak Ty powstały ograniczenia prędkości.

    Gdzie tu sens i logika w powyzszej wypowiedzi?
    Czy Ty masz jakies swoje ulubone predkosci, ktore przeszkadzaja Ci w
    ustepowaniu pierwszenstw?

    bart

  • 108. Data: 2014-11-09 20:41:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-09 20:33, bartosz pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie tu sens i logika w powyzszej wypowiedzi?

    Nie szukaj. Po prostu stosuj się do przepisów. Po to one powstały ;)

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2014-11-09 20:43:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No tak, i właśnie dla takich jak Ty powstały ograniczenia prędkości.

    I zimą albo w deszczu zaostrzają je ? A może nocą ? Nie ? No to chyba jednak
    dla tych co z wlepiania kar żyją.

  • 110. Data: 2014-11-09 20:47:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Nie szukaj. Po prostu stosuj się do przepisów. Po to one powstały ;)

    nie umiesz jeździć bez przepisów?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?