  • 11. Data: 2018-05-22 22:15:27
    Temat: Re: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > A ja jestem za takim uciskiem.
    > Dzięki niemu jest szansa na fajny wspomagacza za grosze, albo wręcz za
    > friko.
    Jak kupuje nowe auto w salonie to nawet za dywaniki muszę zapłacić
    a Ty mówisz że coś za darmo można dostać

    Niech każda z tych rzeczy kosztuje 100 zł i wychodzi 1000 zł

  • 12. Data: 2018-05-22 22:36:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 12:15, Bolko pisze:
    > Według najnowszego projektu przygotowanego przez unijną komisję, w roku 2021 lista
    wyposażenia seryjnego fabrycznie nowych samochodów sprzedawanych na terenie UE
    miałaby się rozszerzyć o inteligentne systemy. Przykład? Po wejściu w życie zapisów
    auta bezpłatnie otrzymywałyby:

    > system autonomicznego hamowania
    > system odblokowujący zapłon po badaniu alkomatem
    > system kontrolujący uwagę kierowcy
    > system rejestrujący parametry jazdy

    Dobrze, żeby jeszcze zrobili system automatycznej kontroli prędkości,
    kontroli nie zatrzymania się przed czerwonym i pomarańczowym światłem, a
    nawet dałoby się zrobić system sprawdzania wymuszeń no i do tego
    automatyczne nakładanie mandatów i odbierania uprawnień PJ. Mogłoby to
    działać w taki sposób, że samochód zanim by odpalił, sprawdzałby czy
    dany osobnik posiada PJ lub czy też nie zostało mu ono zatrzymane. Można
    by to było zorganizować na podstawie odcisku palca, albo wszczepionego
    transpondera, albo jeszcze lepiej obydwu.
    Ponadto w samochodach powinny być zamontowane systemy diagnostyczne, a
    ich wyniki automatycznie wysyłane na centralny serwer. Jak auto zacznie
    kopcić lub nie spełniać wymagań technicznych to takie auto powinno być
    automatycznie unieruchamiane, a na miejsce powinny być wysyłane służby,
    które będą zabierały auto do złomowania oczywiście z obciążeniem
    właściciela.
    Oczywiście wszystkie auta powyżej 5 roku powinny być natychmiast
    wyzłomowane.
    Dzięki temu byłby porządek na drogach, a rząd miałby środki na 500+. Na
    szczęście orwellowska postać "Wielkiego brata" w postaci pierwszego
    sekretarza jednej, jedynie słusznej partii już się zaczyna ziszczać
    dzięki poparciu społeczeństwa.

    > system utrzymujący pojazd na pasie ruchu
    > inteligentnego asystenta prędkości
    > awaryjny sygnał ,,Stop"
    > czujniki parkowania z tyłu lub kamerę cofania.
    >
    > https://www.autofakty.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo-
    na-drogach-ue-11-systemow-bezpieczenstwa/

  • 13. Data: 2018-05-22 23:31:06
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-05-2018 o 22:09, z pisze:

    > A nie wolałbyś być wolnym człowiekiem i mieć wybór czy zapłacić za nowe
    > auto 20 tys. w wersji podstawowej czy z tymi wszystkimi systemami za 40
    > tys.?

    Na jakim świecie Ty żyjesz?
    Jak tych systemów nie będzie, to nadal zapłacisz 40 tys, tyle że za golasa.
    Nikt Ci prezentu nie zrobi, a producent skasuje tyle, ile będzie ktoś
    chciał zapłacić.
    I będzie mu wisiało, ze Ty czy ja akurat nie chcemy płacić tyle ile on
    sobie wyliczył.

  • 14. Data: 2018-05-22 23:33:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-05-2018 o 22:15, Bolko pisze:
    > Jak kupuje nowe auto w salonie to nawet za dywaniki muszę zapłacić

    Nie musisz.
    Możesz kupic gdzie indziej.
    Z dodatkowym wyposażeniem w elektronikę już tak fajnie nie jest.

    > a Ty mówisz że coś za darmo można dostać

    Za darmo nie, ale za realny koszt, a nie kosmiczne ceny wszystkich opcji
    dodatkowych.

    > Niech każda z tych rzeczy kosztuje 100 zł i wychodzi 1000 zł

    Biorę w ciemno.
    Nawet część z tych systemów bym zamówił, gdyby każdy z nich kosztował
    1000 zł.
    Ale oni chcą jeszcze więcej.

  • 15. Data: 2018-05-23 04:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Nawet mi nie mów po masterach.
    > Moja pierwsza robota to była opieka nad flotą samochodów + jakieś
    > pierdoły. A że akurat trzem masterom skonczyla sie gwarancja to moim
    > obowiązkiem było dyskusja serwisem który master (z trzech) jutro
    > będzie jeździł. A starsze renówki jeżdziły bez problemów:)

    Ale ze co? Ze Mastery awaryjne?To chyba coś ześcieprzy nich zle
    majstrowali....
    Mam porównanie master ducato uzytkowane przez kilkadzisiat osób i master
    wypada bardzo bardzo dobrze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 16. Data: 2018-05-23 04:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > A nie wolałbyś być wolnym człowiekiem i mieć wybór czy zapłacić za
    > nowe auto 20 tys. w wersji podstawowej czy z tymi wszystkimi
    > systemami za 40 tys.?

    Zgoda.
    To ktore mozna teraz kupic za 20 tysiecy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 17. Data: 2018-05-23 07:47:27
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 23:31, Cavallino pisze:

> [...]
    > chciał zapłacić.
    > I będzie mu wisiało, ze Ty czy ja akurat nie chcemy płacić tyle ile on

    I tak po prostu się z tym godzisz? A niewidzialna ręka rynku? A
    regulacje unijne zabepieczające konsumentów przed zmowami cenowymi?
    Po co nam to wszystko skoro to nie działa.

    Na kogo głosowałeś w wyborach? ;-)

  • 18. Data: 2018-05-23 07:49:37
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 04:59, Budzik pisze:
    > Zgoda.
    > To ktore mozna teraz kupic za 20 tysiecy?

    Trzeba mieć jaja i pogonić bandę biurokratów to się będzie opłacało
    zrobić normalny samochód za 20 tys.

    Na kogo głosowałeś w wyborach? :-)

  • 19. Data: 2018-05-23 07:56:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 22:36, Uzytkownik pisze:

    > Dobrze, żeby jeszcze zrobili system automatycznej kontroli prędkości,
    > kontroli nie zatrzymania się przed czerwonym i pomarańczowym światłem, a
    > nawet dałoby się zrobić system sprawdzania wymuszeń

    ciach

    To jest ślepa uliczka. Te systemy nic nie dają.

    Realną poprawą bezpieczeństwa byłoby uczynienie wszystkich pojazdów
    autonomicznymi. (powiązanymi w sieć)
    Jeśli gdzieś tu się będzie ciągle pałętać czynnik ludzki zawsze będzie
    sprawiał zagrożenie dla życia.

    Pytanie tylko czy chcielibyśmy być tacy "bezpieczni"
    Pewnie NIE

    Dlatego półśrodki w postaci obecnych "systemów" służą tylko nabijaniu
    kasy i tworzeniu kolejnych stanowisk dla biurokratów.
    A lemingi łykające reklamy sobie poprawiają humor że są bezpieczniejsi.
    Przedszkole normalnie.

    To jest OKRADANIE nas obywateli i łamanie podstawowych wolności
    (modne słowo ;-) )

  • 20. Data: 2018-05-23 08:45:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23-05-2018 o 07:56, z pisze:

    > ciach
    >
    > To jest ślepa uliczka. Te systemy nic nie dają.

    Jeździłeś autem z aktywnym tempomatem?
    Już zwykły daje bardzo dużo, więc nie gadaj głupot.