  • 11. Data: 2015-09-02 22:00:18
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (przełącznik antenowy)
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > janusz_k:

    > Przy 1MHz (jednak nie chcę niżej schodzić, tzn. do niższych częstotliwości
    > raczej zrobię kiedyś osobną antenę i odbiornik) wychodzi reaktancja prawie
    > 3 kohm... myślisz, żeby dać większe dławiki, nawet 1 mH albo więcej?
    Tak, 3k to trochę mało.

    > A może pójść jeszcze dalej i podpiąć do bramki T2 dwie diody do zasilania,
    > tak jak zabezpieczane są układy scalone? Tak jak np. tu:
    >
    > http://pierrick.calvet.free.fr/Tips_files/IC_Input.j
    pg
    Znam to ale na obwody wejściowe diody się średnio nadają, trzeba szukać
    niskoszumnych i o małej pojemności, styk np: kontaktrona lub dobrego
    sygnałowego przekaźnika wg mnie będzie lepszy.

    > Ok, tak zrobię.
    >
    > P03:

    > W sumie jak tak patrzę, to racja - tylko pytanie, czemu w oryginalnym
    > MiniWhip są właśnie takie wartości i ten wzmacniacz działa...

    Bo będzie działał, tylko że niepotrzebnie duży prąd płynie przez
    tranzystor T1 i opornik R3, dla małej amplitudy sygnału można znacznie
    obniżyć nap na emiterze i zmniejszyć straty na oporniku i szum tranzystora.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 12. Data: 2015-09-02 22:14:53
    Od: sp6stz <s...@w...pl>

    W dniu 09/02/15 11:52, Gof pisze:
    > In pl.misc.elektronika P03 <p...@b...invalid.org> wrote:
    >
    > Hej,
    >
    > Zajrzałem po małej przerwie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Chyba bez sensu
    > byłoby odpowiadać każdemu osobno, więc odpowiem w jednym poście :)
    >
    > sp6stz:

    > W czym duplekser będzie lepszy, niż takie przełączanie anten? Mam wrażenie
    > (może mylne), że duplekser wprowadzi mi więcej tłumienia, niż przekaźniki.

    Trzeba by sprawdzić ile tłumienia wprowadza taki duplekser, dobrze
    wykonany nie powinien za dużo nabruździć. Jest po prostu wygodniejszy w
    obsłudze od przełącznika.

    --
    VY 73! SP6STZ

  • 13. Data: 2015-09-03 00:49:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sp6stz pisze:
    [..]
    > Trzeba by sprawdzić ile tłumienia wprowadza taki duplekser, dobrze
    > wykonany nie powinien za dużo nabruździć. Jest po prostu wygodniejszy w
    > obsłudze od przełącznika.

    0.8 - 3dB

    --
    AlexY