  • 21. Data: 2019-01-09 00:12:10
    Temat: Re: Prysznic z chin /elektryka/
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-09 00:10, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > gnizadka bez arrrrrrrrrsiiiiiiiiiidiiiiiiiiii. Akurat uruchamiam
    > przetwornice zasilane z sieci, będzie jak znalazł.

    > Maksymalny prąd zwarciowy w jakimś tam odcinku czasu.

    > Pcha też miernik i dostaje 100uA w porywach. Odpowiem Szwejkiem:
    >
    > "W ogóle dużo jest na świecie takich rzeczy, których robić nie wolno,
    > ale można. Najważniejsze to żeby spróbować, czy zakazanej rzeczy zrobić
    > nie można."
    >
    > Choć trudno mi się do tego przyznać, wierzyć będę jednak miernikowi
    > i nawet takie badziewie poprawnie zamontowane okazuje się być zupełnie

    Zgoda, dokąd jest sprawne.

    Jakie szanse ma 'petent' w sytuacji uszkodzenia?

  • 22. Data: 2019-01-09 00:16:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ilona wrote:

    > Zgoda, to juz jest celowe stwarzanie zagrożenia.

    Dlatego nigdy nie potrafiłem dojść na drodze czystego rozumu,
    co za doktor Paj-Chi-Wo napisał ten fragment normy. W kingsajzie
    wysokość 2+epsilon metrów nie robi szczególnego wrażenia i zostaje
    tylko liczyć na rozsądek elektryka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2019-01-09 00:22:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Ilona wrote:

    > Jakie szanse ma 'petent' w sytuacji uszkodzenia?

    To też przetestował, 1,5mA w oddaleniu i 24mA przy
    samej końcówce prysznica. Widać więc, że całkiem wysokie,
    ale mam prośbę: nie każ mi tego szaleńczego wynalazku dłużej bronić. ;)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2019-01-09 00:46:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 00:10:44 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Ta o wybiciu bezpiecznika i następna o podłączeniu się do
    > gnizadka bez arrrrrrrrrsiiiiiiiiiidiiiiiiiiii. Akurat uruchamiam
    > przetwornice zasilane z sieci, będzie jak znalazł.

    Ale fonetycznie jak w oryginale czy znaczeniowo ?

    Co on sie sie staral powiedziec "its invoked my breaker tripped" ?

    > Maksymalny prąd zwarciowy w jakimś tam odcinku czasu.

    Ambitnie wyglada.

    > Pcha też miernik i dostaje 100uA w porywach. Odpowiem Szwejkiem:

    Ale jak myslisz - najpierw wepchal miernik, czy najpierw wepchal łapę?
    :-)

    > Choć trudno mi się do tego przyznać, wierzyć będę jednak miernikowi
    > i nawet takie badziewie poprawnie zamontowane okazuje się być zupełnie
    > bezpieczne.

    Ja bym tam jednak wolal, zeby Chinczycy to uzywali :-)

    J.

  • 25. Data: 2019-01-09 00:49:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Jan 2019 00:08:41 +0100, Ilona napisał(a):

    > Rzecz w tym, że 'stały montaż', wiąże się z zastosowaniem
    > niedemontowalnego połaczenia wyrównawczego.

    W jakim sensie niedemontowalego - wystarczy kostka zaciskowa z 6
    srubkami, czy zespawac trzeba ?

    J.

  • 26. Data: 2019-01-09 01:05:09
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale fonetycznie jak w oryginale czy znaczeniowo ?

    Wyłącznie fonetycznie. Jak słynny forfiter. :-]

    > Co on sie sie staral powiedziec "its invoked my breaker tripped" ?

    "It seems like my breaker tripped".

    > Ja bym tam jednak wolal, zeby Chinczycy to uzywali :-)

    Jak sobie przewiniesz do końca, to zobaczysz, że w Ameryce
    Południowej urządzenie cieszy się powszechnym uznaniem. I kij
    tam z uziemieniem, przecież różnicówkę wybija!

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2019-01-09 12:04:41
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > To też przetestował, 1,5mA w oddaleniu i 24mA przy
    > samej końcówce prysznica. Widać więc, że całkiem wysokie,

    Mógłby jeszcze przetestować napięcie na wyjściu względem ziemi bez
    uziemienia (bo prąd uziemienia zmierzył) :)

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 28. Data: 2019-01-09 12:06:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    > Litości, gdzie ten gość się uczył angielskiego? Tego się nie da oglądać.

    Mi się ten akcent bardzo podoba. Taki rosyjski trochę. Ale nie przebija
    tego:

    https://www.youtube.com/watch?v=QdDD9ViRZz4

    "This is a spoken word version of the Wikipedia article Bhutanese
    passport."

    --
    http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 29. Data: 2019-01-09 14:20:35
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Witam
    To że spirale grzejne w przepływowym ogrzewaczu są bezpośrednio w wodzie
    nie jest jakimś ewenementem. Nie wiem czy jest regułą. Różnicówkom też
    to zwykle bardzo nie przeszkadza.

    https://www.youtube.com/watch?v=1IvVA0perIY
    EdiM

  • 30. Data: 2019-01-09 16:02:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EM" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wodzie nie jest jakimś ewenementem. Nie wiem czy jest regułą.
    >Różnicówkom też to zwykle bardzo nie przeszkadza.

    Ale widziales - ta chinska puszcza 170mA do uziemienia.
    Roznicowka musi wywalic.

    Wiec jak dziala ta niemiecka ?
    -drut izolowany, choc troche ?
    -trzy fazy by pomogly, ale tu jest jedna,
    -instalacja bez roznicowki ?
    -dlugie rurki doprowadzajace i odprowadzajace, wiec duzy opor w wodzie
    ?

    J.