  • 81. Data: 2017-04-29 13:16:21
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Apr 2017 12:52:53 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Bzdury piszesz. Urządzenia AGD nie są podłączane międzyfazowo, ale
    > fazowo, czyli na 230V.

    A gdyby nawet byly, to w trojkat czy w gwiazde - bez znaczenia w
    kwestii mocy i pradu. Taki sam plynie.

    Jedynie grzalki musza byc inne ... tez z grubszego drutu na nizsze
    napiecie to chyba trwalsze.

    Troche inaczej jest przy nierownym obciazeniu faz.

    J.

  • 82. Data: 2017-04-29 13:36:49
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu sobota, 29 kwietnia 2017 12:52:53 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Bzdury piszesz. Urządzenia AGD nie są podłączane międzyfazowo, ale fazowo, czyli na
    230V.

    Sam piszesz bzdury. O rzeczywistym sposobie podłączenia decydują połączenia
    wewnętrzne, niewidoczne dla zwykłego użytkownika/laika, a nie zaciski widoczne
    na zewnątrz. Jeżeli do silnika trójfazowego podłączony jest także przewód N,
    to nie wiadomo, czy uzwojenia zasilane są fazowo, czy międzyfazowo.

  • 83. Data: 2017-04-29 13:38:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Apr 2017 07:00:03 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
> [...]
    silania!400v.bhtml

    > Tylko czy one faktycznie z 3 faz korzystają?
    > Bo np ta amica z podanego linku druga na liście korzysta z 2faz
    > Bosch PIE631FB1E- tak samo

    115 plyt, a po zaznaczeniu dodatkowo "230V" mamy 113 wynikow.

    To pewnie plyty z mozliwoscia podlaczenia pod 1 lub 3f,
    i tak naprawde sa na 230V, a podlaczenie ich pod miedzyfazowe 400 je
    spali.

    Wiec cos mi sie widzi, ze tylko 2 plyty sa "400V" i nie sa "230V" ...
    a i to pewnie przez pomylke.

    Jesli Marku uwazasz inaczej, to wskaz konkretna plyte na 400V.

    J.

  • 84. Data: 2017-04-29 13:42:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 01:53, Marek S pisze:

    > Ok, będę czujny przy zakupie płyty. Jednakże kłopot jest w tym, na co
    > zwrócił mi uwagę któryś z kolegów. Płyta może być zasilana 400V lecz
    > może jednocześnie korzystać jedynie z 2 faz a nie z 3. Ponoć takie
    > "ułomności" są czymś typowym dla sprzętu domowego.

    > Zupełnie tego nie rozumiem. Jeśli mieszkanie/dom mają 400V to po
    > jakiego grzyba ograniczenie do 2 faz?

    Kuchnia elektryczna i piekarnik to są urządzenia o największym poborze mocy.

    Płyta dzielona jest na 2 części po 2 pola grzewcze. Jeden taki zestaw
    pobiera moc ok. 3-3,5kW co daje maksymalne obciążenie ok. 15A na każdą z
    dwóch faz.

    Pod trzecią fazę podłącza się piekarnik. Wszystko po to, żeby jak
    najbardziej równomiernie rozłożyć moce pomiędzy wszystkie fazy.

    Pomimo tego, że na płytach są napisy 400V to podłączane one są jako 2 x
    230V. Wszystko po to, żeby można ich było używać także z instalacjami
    1-fazowymi.

  • 85. Data: 2017-04-29 14:00:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 13:36, TurboPascal pisze:

> [...]
    > na zewnątrz. Jeżeli do silnika trójfazowego podłączony jest także przewód N,
    > to nie wiadomo, czy uzwojenia zasilane są fazowo, czy międzyfazowo.

    Nie pierdol tylko przeczytaj o czym jest dyskusja w tym wątku. Nikt tu
    nie dyskutuje o silnikach, ale o elektrycznej płycie indukcyjnej do
    kuchni i jej podłączeniu.

  • 86. Data: 2017-04-29 14:03:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > na zewnątrz. Jeżeli do silnika trójfazowego podłączony jest także przewód N,
    > to nie wiadomo, czy uzwojenia zasilane są fazowo, czy międzyfazowo.

    Jak wytłumaczysz, że jak jednej fazy brakuje to w kuchence część
    palników (czy piekarnik) działa zupełnie normalnie, a część wcale.
    Jak wytłumaczysz, że w instrukcji jest opis jak podłączyć wszystko pod
    jedną fazę.
    P.G.

  • 87. Data: 2017-04-29 14:07:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 22:36, Uzytkownik pisze:

    > Ale przecież nikt tego nie będzie oglądał, bo się montuje za urządzeniem
    > lub w szafce.

    Nie zmieści się za kuchenką więc nie dosuniesz jej do ściany i wszyscy
    będą oglądać :)
    P.G.

  • 88. Data: 2017-04-29 14:11:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Apr 2017 23:36:26 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
> [...]
    yTGZJZlk/view?usp=sharing

    > To ceramiczna a nie indukcyjna
    > I tu faktycznie może korzystać z 3 faz

    A na zdjeciu nawet "napiecie elementow grzejnych 230v"

    > Co do indukcji to chyba wszystkie "doomowe" z dwóch korzystają

    Podanego typu PBF4vq242ft PS-1030 znalezc nie moge,
    ale inna z serii "400V"
    https://www.amica.pl/produkty/produkt/3553-Plyta_grz
    ejna_ceramiczna--PH6220Z

    Na schemacie 3 zaciski "fazowe" i 2 "neutralne", z mozliwoscia
    podlaczenia pod 1, 2 lub 3 fazy ... i ciekaw jestem - grzalki
    trojfazowe, czy po prostu rozlozone miedzy zaciski fazowe.

    Inna plyta "400V", a tak naprawde dwufazowa
    https://www.amica.pl/produkty/produkt/7574-Plyta_grz
    ejna_ceramiczna--PH6400ZH

    J.

  • 89. Data: 2017-04-29 14:12:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 13:16, J.F. pisze:
    > A gdyby nawet byly, to w trojkat czy w gwiazde - bez znaczenia w
    > kwestii mocy i pradu. Taki sam plynie.

    Rzecz w tym, że taki sam prąd nie płynie.
    Jak byśmy porównali 2 urządzenia zasilane 3-fazowo o takiej samej mocy
    to w przypadku podłączenia w trójkąt, urządzenie takie będzie pracowało
    na napięciu międzyfazowym 400V, a prąd płynący będzie niższy niż w
    przypadku zasilania w gwiazdę, gdzie napięcie zasilające jest 230V.

    > Jedynie grzalki musza byc inne ... tez z grubszego drutu na nizsze
    > napiecie to chyba trwalsze.
    >

    > Troche inaczej jest przy nierownym obciazeniu faz.
    >
    > J.

    Ale sprzętu domowego nie robi się na napięcia międzyfazowe 400V lecz na
    napięcia fazowe 230V.

    Na napięcia międzyfazowe robi się tylko sprzęt do celów przemysłowych
    np. do wyposażenia kuchni restauracyjnych, ale tam też są moce
    wielokrotnie większe.

  • 90. Data: 2017-04-29 14:30:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Apr 2017 01:53:36 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    > "ułomności" są czymś typowym dla sprzętu domowego. Zupełnie tego nie
    > rozumiem. Jeśli mieszkanie/dom mają 400V to po jakiego grzyba

    Na trzeciej montujesz piekarnik :-)

    A czemu tak ... bede zgadywal:
    a) wola robic sprzety, ktore mozna zasilac z 1 fazy, bo to bardziej
    uniwersalne (ha, ha, a kto ma 32A ?)

    b) falownik na 325V (szczytowe z 230V) jest tanszy niz na 560V
    (szczytowe miedzyfazowe)

    c) przepisow jakis o zawartosci harmonicznych nie ma ? Niby
    miedzyfazowe nie powinny podlegac, ale moze podlegaja ?

    d) przelaczniki i regulatory 1f znacznie tansze niz 3f (dotyczy
    ceramicznych)

    e) a moze i w ceramicznych "palnikach" lepiej jak jest jedno napiecie,
    a nie 560V obok siebie

    J.