  • 91. Data: 2017-04-29 14:36:19
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Apr 2017 17:33:01 +0200, Piotr Dmochowski napisał(a):

    > Na kuchni gazowej gorące gazy opływają garnek, lepiej lub gorzej ciepło
    > przenika przez całą powierzchnię.
    > W indukcyjnej energia z cewki trafia do blachy garnka, izolacja z emalii
    > nie przeszkadza.
    > W "ceramicznej" mamy grzałkę schowaną za szybą, na szybie stawiamy
    > garnek. Przyleganie garnka do szyby jest takie sobie, ogrzewania przez
    > powietrze też nie ma (tak jak w gazowej). Przypuszczam że słabe
    > przewodzenie ciepła może powodować duży wzrost temperatury i z tego
    > wynikają problemy

    Moze i cos w tym jest, ale skoro grzalka za szyba, to co jej dodatkowo
    przeszkadza 0.3mm emalii.
    Bo pol mm to tam chyba nie ma :-)

    J.

  • 92. Data: 2017-04-29 14:38:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Apr 2017 22:06:59 +0200, Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    -Draht-Industrie-Buchse-Stecker/dp/B01F0T1L2Q

    > A co stoi na przeszkodzie użycia takiego?
    > http://www.tme.eu/html/PL/gniazda-i-wtyki-3-fazowe/r
    amka_7411_PL_pelny.html

    Zona :-)

    No i troche wymiary ...

    J.

  • 93. Data: 2017-04-29 14:48:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 14:12, Uzytkownik pisze:

    > Rzecz w tym, że taki sam prąd nie płynie.
    > Jak byśmy porównali 2 urządzenia zasilane 3-fazowo o takiej samej mocy
    > to w przypadku podłączenia w trójkąt, urządzenie takie będzie pracowało
    > na napięciu międzyfazowym 400V, a prąd płynący będzie niższy niż w
    > przypadku zasilania w gwiazdę, gdzie napięcie zasilające jest 230V.

    Jak urządzenia mają taką samą moc (równomiernie rozłożoną między fazy)
    to bez względu na wewnętrzny układ w kablu zasilającym płyną takie same
    prądy.
    Nie wiem jakich argumentów użyć.
    Licznik energii elektrycznej musi przecież jakoś określić moc
    dostarczoną do urządzenia widząc tylko prądy w kablu, i bez znajomości
    wewnętrznej budowy urządzenia.
    P.G.

  • 94. Data: 2017-04-29 14:56:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 14:36, J.F. pisze:

    > Moze i cos w tym jest, ale skoro grzalka za szyba, to co jej dodatkowo
    > przeszkadza 0.3mm emalii.
    > Bo pol mm to tam chyba nie ma :-)

    To nie chodzi o emalię, a o to, że garnki emaliowane nie są idealnie
    płaskie i między nagrzaną ceramiką a garnkiem pojawia się warstwa powietrza.
    Warstwa powietrza w podwójnych szybach jest stosowana w celu izolacji
    ciepła.
    P.G.

  • 95. Data: 2017-04-29 15:21:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-29 o 13:38, J.F. pisze:

    > Wiec cos mi sie widzi, ze tylko 2 plyty sa "400V" i nie sa "230V" ...
    > a i to pewnie przez pomylke.
    >

    > Jesli Marku uwazasz inaczej, to wskaz konkretna plyte na 400V.

    Nie, nie uważam inaczej. Bardziej drążę temat niż twierdzę cokolwiek
    wbrew początkowemu zasugerowaniu się, że na tabliczce znamionowej
    napisano magiczne 400V. Szczerze mówiąc nie wiem po co tą wartość podali
    skoro palniki pracują na fazach 230V a nie na międzyfazach 400V.

    Tak czy owak sądzę, że płyta jest trójfazowa. Jeśli odetniemy
    jakąkolwiek z faz - zawsze coś przestanie działać. A yo czy wykorzystuje
    ona napięcie 230V czy 400V to już inna sprawa. Jeśli głupoty gadam, to
    skomentujcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 96. Data: 2017-04-29 16:46:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Apr 2017 15:21:13 +0200, Marek S napisał(a):
    > Tak czy owak sądzę, że płyta jest trójfazowa. Jeśli odetniemy
    > jakąkolwiek z faz - zawsze coś przestanie działać.

    No ale skoro "cos przestanie", to wniosek, ze choc plyta moze i z 3
    faz zasilana, to poszczegolne pola grzewcze raczej z jednej.
    Rownie dobrze moglaby byc z 1 fazy zasilana.

    Ale dobra - z 3 faz, a nie 2 zasilana.

    > A yo czy wykorzystuje
    > ona napięcie 230V czy 400V to już inna sprawa. Jeśli głupoty gadam, to
    > skomentujcie.

    O tyle odpowiednia sprawa, ze wtedy wylaczenie jednej fazy powinno
    wylaczyc 2 razy wiecej czesci, albo jeszcze ciekawsze efekty
    spowodowac.

    J.

  • 97. Data: 2017-04-29 20:19:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Apr 2017 14:12:37 +0200, Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > na napięciu międzyfazowym 400V, a prąd płynący będzie niższy niż w
    > przypadku zasilania w gwiazdę, gdzie napięcie zasilające jest 230V.

    Wydaje ci sie :-)

    Tzn owszem - w kazdej grzalce plynie mniej, ale jedna faza z sieci
    zasila dwie grzalki ..

    J.

  • 98. Data: 2017-04-29 20:25:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 20:48:37 UTC+2 użytkownik badworm napisał:

    > Mało to estetyczne
    A kto to widzi?
    Nikt normalny przecież na widoku tego nie montuje?

  • 99. Data: 2017-04-30 09:03:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 14:48, Piotr Gałka pisze:

    > Jak urządzenia mają taką samą moc (równomiernie rozłożoną między fazy)
    > to bez względu na wewnętrzny układ w kablu zasilającym płyną takie
    > same prądy.
    > Nie wiem jakich argumentów użyć.

    Ale to piszesz o liczniku i instalacji. Oczywiście dla licznika to jeden
    ch....
    Ja natomiast mam na myśli urządzenie i prądy płynące w tym urządzeniu.
    W przypadku płyty indukcyjnej ma to ogromne znaczenie czy urządzenie
    jest zasilane z 230V czy 400V, choć szczerze mówiąc nie widziałem takiej
    płyty do celów domowych (AGD), które zasilane byłyby międzyfazowo.
    Przemysłowe i owszem.

    Ale ja z tym nie dyskutuję.

  • 100. Data: 2017-04-30 09:06:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 14:03, Piotr Gałka pisze:

    > Jak wytłumaczysz, że jak jednej fazy brakuje to w kuchence część
    > palników (czy piekarnik) działa zupełnie normalnie, a część wcale.
    > Jak wytłumaczysz, że w instrukcji jest opis jak podłączyć wszystko pod
    > jedną fazę.
    > P.G.

    Tym, że to urządzenie nie pracuje na napięciu międzyfazowym 400V lecz
    napięciu fazowym 230V.

    Cały czas z resztą o tym piszę, że sprzęt AGD robi się jako 2 x 230V a
    nie 400V.