    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Przedłużacz wewnętrznej...
    Date: Thu, 15 Nov 2018 02:16:40 +0100

    "Trybun" 5bec58ac$0$498$6...@n...neostrada.pl

    > Jak to "przedłużyłeś", chcesz powiedzieć że rozszerzyłeś na pomocą microSD "pamięć
    wewnętrzną" telefonu? O ile nie jest to jakaś
    > karkołomna operacja to mógłbyś zdradzić jej szczegóły?

    Może wytrzeźwiej, zanim przeczytasz?... :)
    (pytałeś o to wielokrotnie)

    Karkołomne to nie jest -- ale od jakiegoś czasu producenci
    blokują tę Androidową możliwość. Asus niby blokuje, ale
    daje możliwość przedłużenie. Trzeba:

    - włączyć ,,tryb programisty'' (czy jakoś podobnie nazwany)
    w smartfonie (w Asusie trzeba klepnąć kilka (chyba 7) razy
    w numerek, aby odblokować stosowny suwaczek -- zanim będzie
    koniec klepani, Asus uprzejmie poinformuje o zbliżaniu ;) się
    do ,,programisty'')

    - ściągnąć do PeCeta (i zainstalować) ADB

    - podpiąć przewodem USB smartfon do PeCeta

    - odpalić ADB spod Administratora (przykładowo prawym myszy
    na lewy dolny róg W10 -- tam, gdzie jest wyłączanie itp.)

    - podać komendę odblokowującą
    ('adb shell sm set-force-adoptable true')

    - sformatować stosownie kartę (są tylko dwie możliwości)

    i warto:

    - potwierdzić chęć kopiowania ,,obrazków'' na kartę...

    Poniżej masz kilka przydatnych linków:

    https://dariusz.wieckiewicz.org/android-6-powiekszen
    ie-wewnetrznej-pamieci/2/
    https://morfikov.github.io/post/android-formatowanie
    -karty-sd-jako-pamiec-wewnetrzna/
    https://www.asus.com/zentalk/forum.php?mod=viewthrea
    d&tid=79993&page=1

    Ale przedłużanie działa dopiero od Androida 6 -- Twój Acer
    (o ile go jeszcze masz) tego raczej ;) nie ma.

    -=-

    Asus Max tuż po kupnie miał A5 -- szybko/bezzwłocznie zapgrejdowałem go
    do A6. Wtedy oczom moim ukazała się możliwość stosownego formatowania
    karty, ale karty tak wówczas nie formatowałem, bo chciałem to uczynić
    dopiero wtedy, gdy będą tanie karty o pojemności przynajmniej 32 GB.

    Gdy tuż po kupnie chciałem sformatować świeżą kartę -- ani ,,trybu
    programisty'' nie ujrzałem, ani takiego formatowania... Rzuciłem
    zapytanie do Googli i dostałem masę odpowiedzi...

    -=-

    Niemal wszystko pracuje poprawnie i nieco szybciej niż przed przedłużeniem... Ale:

    - mapa Googli nie chce pracować w offlajnie -- krzyczy, że brak jej karty SD...
    (jestem betatesterem tej mapy, więc chyba napiszę w wolnej chwili do Googli,
    aby coś z tym uczyniono)

    - systemowe budziki straciły muzykę (trzeba poustawiać nowe melodyjki)

    - coPilot czy Waze trochę musiały popracować nad sobą,
    aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości

    - nad innymi (nad OsmAndem też) aplikacjami ja musiałem
    popracować, by odnalazły się w nowej rzeczywistości...

    -=-

    Tyle na razie -- zapewne w przyszłości pojawią się kolejne niedogodności. ;)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,