    From: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przekladka izolacyjna
    Date: Wed, 15 Dec 2010 12:35:39 +0100

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7e2c5e18-e3f1-4af9-8eb6-8f6c701c3d14@p38g2000vb
    n.googlegroups.com...
    Witam,
    Mam potrzebe podparcia ciezkiego poziomego zbiornika, przechodzacego
    przez stalowa plyte, na całym jego obwodzie. Nie chce nic do niego
    spawac, zeby uniknac naprezen termicznych w czasie pracy, wiec scisne
    to przez przekladke. Ta przekladka to bedzie tworzywo sztuczne, ktore
    ma spelniac kilka funkcji: wyrownac niedokladnosci (konstrukcja
    spawana, wiec odksztalcenia spawalnicze), odizolowac cieplnie walczak
    od sciany przez ktory przechodzi i zmniejszyc lokalne naprezenia
    (wszystko bedzie sie cieplnie odksztalcac w czasie pracy). Niejaki
    problem mam z doborem tworzywa: temperatura pracy -90C, a zmienne
    naprezenia zadbaja o pokruszenie tego jesli tylko straci elastycznosc.
    Myslalem o teflonie, ale jego wredna wlasciwosc zwana pelzaniem
    (ugniata sie gadzina z czasem, a to bedzie duzy nacisk) komplikuje mi
    caly pomysl. Wiec chcialbym miec raczej cos tak solidnego jak nylon.
    Czy poliamidy moga pracowac w -90C? A jak nie to co innego?
    Dzieki
    Konrad

    A moze zrobic cos jak stalowa "kolyska" i wylozyc to drewnem od strony
    oparcia plaszcza twojego zbiornika? Nie wiem tylko czy cos sie tam nie
    bedzie wykraplac bo wtedy z biegiem czasu drewno moze zgnic....
    Przemek