  • 1. Data: 2018-02-08 08:53:42
    Temat: Przeklejone z internetu : konferencja z w sprawie Tesli
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Z konferencji z Elonem:
    - są 4 strefy produkcji Modelu 3, dwie robi "ktoś inny" (Panasonic) i jedna z tych 2
    nie działała - Tesla musiała poprawić po Panasonicu i zrobić coś co zajmuje 18
    miesięcy w 6 miesięcy i udało im się;
    - Tesla Gruhman kończy produkcję linii, która mimo tego że będzie mniejsza, będzie
    działać lepiej niż obecne 3 linie;
    - rozważają wycieczki do fabryki dla inwestorów, żeby ci lepiej zrozumieli cały
    proces;
    - na jednej z linii produkcja jest w połowie zautomatyzowana, a w połowie opiera się
    na robotnikach - pozostałe 3 są zautomatyzowane;
    - nowe linie produkcyjne ruszają w przyszłym miesiącu - są działające i przetestowane
    już w Niemczech, teraz są na etapie transportu do USA;
    - to ma im dać produkcję 2.000/2.500 tygodniowo;
    - następny "blocker" jest w fabryce we Fremont, ale też są na dobrej drodze do
    rozwiązania;
    - Tesla nie szuka nowego CEO, ale jeśli pojawi się ktoś "wybitny", to Elon chętnie
    odstąpi mu stanowisko zostając CTO (Dyrektorem Technicznym), bo to bardziej lubi;
    - nowe informacje o Model Y w 3 lub 4 kwartale;
    - w tym roku zaczną już inwestować pieniądze w moce produkcyjne Modelu Y;
    - spodziewają się, że produkcja Semi może sięgnąć 100.000 rocznie gdzieś w okolicach
    2022;
    - mogą przekroczyć osiągnięcia prototypu Semi;
    - Tesla jest dalej przekonana, że nie potrzebuje LIDARa i że długofalowo LIDAR to złe
    rozwiązanie - nie pozwala np odczytywać znaków czy przenikać przez śnieg;
    - co do przejazdu od wybrzeża do wybrzeża - jest bardzo zadowolony z postępów, ale
    chcą to zrobić raz, a dobrze - bez "hacków" w oprogramowaniu;
    - planuje, że zrobią to w ciągu najbliższych 3-6 miesięcy - od razu będzie też wtedy
    dostępny dla klientów;
    - widzą miejsca na poprawę szybkości produkcji w miejsca w których nie widzi
    konkurencja;
    - zakładają, że bedą w sytuacji, że prędkość będzie tak duża, że problemem będzie
    opór powietrza;
    - spodziewają się produkcji Modelu Y na poziomie 1.000.000 sztuk rocznie;
    - ich celem jest fabryka, która ma mało ludzi na linii produkcyjnej, ale dużo we
    wsparciu produkcji;
    - Model 3 jest łatwiejszy w produkcji niż konkurencja, a Model Y będzie jeszcze
    łatwiejszy;
    - linia produkcyjna jest tak "gęsta" i szybka, że problemem staje się dostarczanie
    tam zasobów wystarczająco szybko;
    - chcą zbudować tunel we Fremont do transportu siedzeń, bo produkowane są w osobnym
    budynku i pozbędą się potrzeby ładowania i rozładowywania ciężarówek;
    - wierzą, że mogą dojść do 600k Modelu 3 i 100k Modelu S i X we Fremont;
    - z obecnymi komputerami są w stanie w autopilocie uzyskać lepszy poziom niż
    człowiek, ale nie wiedzą, czego będą wymagać

  • 2. Data: 2018-02-08 10:09:51
    Od: p...@g...com

    inwestorzy pewnie czytaja z wypiekami na twarzy ale powiedzmy sobie szczerze co
    potencjalnego nabywce obchodza problemy produkcyjne Muska ? w tej chwili nie ma
    zadnego liczacego sie konkurenta wiec OK lemingi musza czekac ale to nie bedzie
    trwalo wiecznie :-)

  • 3. Data: 2018-02-08 10:18:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 7 Feb 2018 23:53:42 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Z konferencji z Elonem:

    Facet nie ściemnia, widać że robi co może a może dużo.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-02-08 10:30:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Feb 2018 10:18:41 +0100, Jacek Maciejewski

    > Facet nie ściemnia, widać że robi co może a może dużo.

    Ściemnia, ściemnia. Do tego jeszcze opłaca użytkowników swoich produktów
    żeby kłamali w sprawie zasięgu i osiągów swoich produktów. To jest bańka
    spekulacyjna, jeszcze zobaczysz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-02-08 12:15:33
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    -1,4% w tej chwili.
    nadal najbardziej wyszorcona spolka na nyse?

  • 6. Data: 2018-02-08 22:19:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 08.02.2018 o 10:30, Myjk pisze:
    > Ściemnia, ściemnia. Do tego jeszcze opłaca użytkowników swoich produktów
    > żeby kłamali w sprawie zasięgu i osiągów swoich produktów. To jest bańka
    > spekulacyjna, jeszcze zobaczysz.

    Miałeś kiedyś tak, że na imprezie ktoś powiedział coś tak
    niedorzecznego, że właściwie nie było wiadomo czy należy odpowiedzieć
    czy udać że się nie słyszało...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-02-08 23:13:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Miałeś kiedyś tak, że na imprezie ktoś powiedział coś tak
    > niedorzecznego, że właściwie nie było wiadomo czy należy odpowiedzieć
    > czy udać że się nie słyszało...

    Na imprezie to nie wiem, ale na grupach miał i to nie raz.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-02-09 10:39:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Feb 2018 22:19:40 +0100, Mateusz Bogusz

    > Miałeś kiedyś tak, że na imprezie ktoś powiedział coś tak
    > niedorzecznego, że właściwie nie było wiadomo czy należy odpowiedzieć
    > czy udać że się nie słyszało...

    Masz rację! Zapomniałem dodać że ten skurczybyk zdefraudował kasę Tesli
    budując za to rakiety kosmiczne dla SpaceX żeby zaraz na powrót zrobić
    reklamę tego elektrycznego złomu strzelając nim w kosmos! Mój faul
    SORRY!!!1

    --
    Pozdor Myjk
    BPNMSP

  • 9. Data: 2018-02-09 14:29:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 Feb 2018 10:39:31 +0100, Myjk napisał(a):

> [...]
    > budując za to rakiety kosmiczne dla SpaceX żeby zaraz na powrót zrobić
    > reklamę tego elektrycznego złomu strzelając nim w kosmos! Mój faul

    Myjk, opamiętaj się. Co, masz 15 lat? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2018-02-10 22:24:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
> [...]
    > budując za to rakiety kosmiczne dla SpaceX żeby zaraz na powrót zrobić
    > reklamę tego elektrycznego złomu strzelając nim w kosmos! Mój faul

    Ale brednie.