  • 21. Data: 2014-04-18 17:57:55
    Temat: Re: Przetwornica transformatorowa na MC34063
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Skąd Ci się wzięło 0.6V? Napięcie progowe wynosi 0.3-0.33V
    To prawda. Pomyliłem się. Przepraszam.
    W istocie, to podaje za kartą katalogową:
    Symbol/Parameter/Min./Typ./Max./Unit
    Vipk( sense)/Current Limit Sense/Voltage/250/300/350/mV

    W związku z powyższym wzór na moc maksymalną:
    Pmax=U^2/R=0,35^2/0,22=~0,56W
    S.

  • 22. Data: 2014-04-18 17:58:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Nie jest tak źle - mam trochę starych zapasów węglowych i dramat jest
    > powyżej 1M? dopiero. Przy niższych rezystancjach jest znośnie.

    Autor pisał o jednoprocentowej tolerancji. Zrobiłem parę eksperymentów z
    wlutowywaniem w płytkę (oczywiście poczekałem do wystygnięcia). W każdym
    przypadku zmiana była większa, także na tych sprzed ćwierci wieku. Na
    starszych nie próbowałem.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 23. Data: 2014-04-18 18:20:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > Autor pisał o jednoprocentowej tolerancji.

    O metalizowanych 1%. Węglowych o takiej tolerancji sobie nie
    przypominam a stary jestem... Zauważ, że jak tylko napisał o
    niestabilności, to pierwsze, o co zapytałem, to właśnie o rezystory
    węglowe...

    > Zrobiłem parę eksperymentów z wlutowywaniem w płytkę (oczywiście
    > poczekałem do wystygnięcia). W każdym przypadku zmiana była większa,
    > także na tych sprzed ćwierci wieku. Na starszych nie próbowałem.

    Węglowe stosuję tam, gdzie zmiana nawet o 10% nie jest krytyczna.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2014-04-18 18:38:25
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > O metalizowanych 1%.

    Chyba jednak nie do końca. Wyraźnie napisał, że zmierzył kilkadziesiąt
    sztuk węglowych i wybrał najbliższy wartością do tego ze schematu. Takie
    postępowanie nie ma sensu.

    > Węglowych o takiej tolerancji sobie nie
    > przypominam a stary jestem...

    Ja też...

    [...]
    > Węglowe stosuję tam, gdzie zmiana nawet o 10% nie jest krytyczna.

    To jasne.

    P.P.