  • 21. Data: 2019-03-28 20:30:48
    Temat: Re: Przeywornica AC-DC ze wspolnym neutralem??
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 15:10, Marek pisze:

    > Przez co
    > można ją włączyć do gniazda bez bolca tak, że faza z N się zamieni, o na
    > + będzie faza a nie neutralny. Pytanie po co konstruktorom tej
    > przetwornicy w ogóle neutralny połączony ze stroną wtórną przetwornicy?
    > (zakładając prawidłowe włożenie wtyczki do gniazda z bolcem gdzie po
    > lewo powinna być faza)

    Nie dotyczy gniazdek podwójnych (znaczy lewo/prawo dotyczy, ale bolec
    raz jest u góry a raz na dole, co zamienia przewody).

    1. Czy wiesz po co się bocznikuje przetwornicę kondensatorem?
    2. Czy połączenie bezpośrednie nie jest przypadkiem tańsze?
    P.G.

  • 22. Data: 2019-03-28 21:28:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2019 15:14:17 +0100, Marek napisał(a):

    > Są tylko dwie żyły. Niebieska połączona z N na płytce przetwornicy.
    > Brązowa z L na przetwornicy. Wtyczka ma dziurę w gumowej obudowie na
    > boleć ochronny. Przez co wkładając do gniazda z bolcem duże jest
    > prawdopodobieństwo, że "polaryzacja" będzie tak jak oczekuje
    > konstruktor płytki. No chyba że instalator gniazda podłączył fazę z
    > prawej bolca.

    Widziales gniazdka podwojne ?

    Ale nie ma sie co nimi martwic - faza nadal po lewej :-P

    J.

  • 23. Data: 2019-03-28 21:33:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2019 11:47:47 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

    > Skąd miałby wynikać zakaz łączenia pierwotnej strony przetwornicy z
    > wtórną stroną?
    > Z treści wynikało tylko, że wtórna strona zasila wyświetlacz. Kontakt
    > wzrokowy użytkownika z wyświetlaczem nie grozi porażeniem.

    Ale to jest mikser. Czyli podlacza sie do niego mnostwo kabli.

    J.

  • 24. Data: 2019-03-28 22:05:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Mar 2019 09:04:45 -0700 (PDT), Antek
    <a...@g...com> wrote:
    > Chciałbyś polegać na tym, że instalator podłą
    > czył wszystko dobrze?

    No jak myślisz? Dlaczego o tym napisałem?

    --
    Marek

  • 25. Data: 2019-03-28 22:06:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Mar 2019 21:33:24 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale to jest mikser. Czyli podlacza sie do niego mnostwo kabli.

    Mowa o mikserze kuchennym.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2019-03-28 23:39:45
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-03-26 20:42, Marek wrote:
> [...]
    > zasilająca pierwszą płytkę. Przetwornica martwa. Oczywiście mikser nie
    > ma galwanicznego wyłącznika tylko wyłącznik "elektroniczny" na płytce
    > sterownika, przez co przetwornica zasilana jest z sieci nonstop (jeśli
    > wtyczka jest włączona do gniazda). Po stronie pierwotnej Chiński układ
    > SW2603, trochę kondensatorow i oporników, nie ma innych półprzewodników.
    > Uznałem, że wina w tym układzie. Zamówiłem  nowe, wymieniłem. Nadal
    > martwa. Co może być jeszcze przyczyną? Zaskoczony zauważyłem, że
    > neutral   AC jest na płytce połączony z plusem po stronie wtórnej

    Oj, tam... i po co tyle hałasu?
    Przecież to najzwyklejszy układ FELV.
    http://www.elektro.info.pl/images/photos/24/6882/__b
    _zagrozenia-w-obwodach-rys2.jpg

    https://r7knmqt3qn1hbgxc30yrat1a-wpengine.netdna-ssl
    .com/wp-content/uploads/2018/02/ELVs-sized.jpg

    Przed porażeniem, (w urządzeniach I, jak i II klasy ochronności), trzeba
    zabezpieczyć to tak, jak obwody na których w normalnych warunkach pracy
    występuje 230 V, względem PE.
    http://www.elektro.info.pl/artykul/id6882,zagrozenia
    -w-obwodach-bardzo-niskiego-napiecia-elv

  • 27. Data: 2019-03-29 00:10:14
    Od: Antek <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 23:40:23 UTC+1 użytkownik Ilona napisał:

> [...]
    > występuje 230 V, względem PE.
    > http://www.elektro.info.pl/artykul/id6882,zagrozenia
    -w-obwodach-bardzo-niskiego-napiecia-elv

    Wszystko pięknie tylko przypominam że za kilka miesięcy 60950-1 przestaje obowiązywać
    a wg nowej normy 62368-1 nie ma już czegoś takiego jak SELV, PELV i FELV... W zamian
    za to klasyfikowane są 3 rodzaje źródeł energii od 1 do 3.

    --
    Antek

  • 28. Data: 2019-03-29 00:21:57
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-03-29 00:10, Antek wrote:

> [...]
    FELV... W zamian za to klasyfikowane są 3 rodzaje źródeł energii od 1 do 3.

    Ale obwody pracujące pod napięciem 230 V, zostana?

  • 29. Data: 2019-03-29 08:30:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2019 22:06:55 +0100, Marek napisał(a):

    > Mowa o mikserze kuchennym.

    Ech, od poczatku pomyslalem o kuchennym, ale potem cos mi sie
    ubzduralo, ze inny :-)

    Tak czy inaczej ... urzadzenie, ktore moze byc mokre, w ktore sie
    wsadza rozne koncowki ... ale tez w ktorym kroluje plastik :-(

    J.

  • 30. Data: 2019-03-29 09:13:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Mar 2019 08:30:47 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak czy inaczej ... urzadzenie, ktore moze byc mokre, w ktore sie
    > wsadza rozne koncowki ... ale tez w ktorym kroluje plastik :-(

    Kurpus wewnętrzny trzymajacy płytki i silnik jest plastikowy ale
    na niego zewnętrznie nasunięta jest metalowa osłona, taki
    prostopadłościan w bez jednej ściany. To się liczy jako metalowy czy
    plastikowy?

    --
    Marek