  • 11. Data: 2019-03-28 11:40:17
    Temat: Re: Przeywornica AC-DC ze wspolnym neutralem??
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 08:32, Marek pisze:

    > Nie, neutralny to neutralny. "Zerowy" jak mówią że szkoły Falenickiiej..
    > Mikser nie ma przewodu ochronnego.

    Wydawało mi się, że wyraźnie napisałem skąd wątpliwość, czy nie masz na
    myśli przypadkiem ochronnego bo może to jakiś przemysłowy mikser z
    wtyczką z ochronnym.

    Skoro ten mikser nie ma przewodu ochronnego to skąd wiesz, który jest
    neutralny?
    P.G.

  • 12. Data: 2019-03-28 11:47:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Hello Piotr,
    >
    > Wednesday, March 27, 2019, 6:29:40 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dla urządzeń klasy II? Oczywiście, że jest.

    Skąd miałby wynikać zakaz łączenia pierwotnej strony przetwornicy z
    wtórną stroną?
    Z treści wynikało tylko, że wtórna strona zasila wyświetlacz. Kontakt
    wzrokowy użytkownika z wyświetlaczem nie grozi porażeniem.
    Nie pamiętam 60950-1 (dawno czytałem), a tej nowej jeszcze nie czytałem,
    ale próbuję do tego typu kwestii podchodzić przede wszystkim opierając
    się na logice.
    P.G.

  • 13. Data: 2019-03-28 12:37:47
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 26.03.2019 o 20:42, Marek pisze:
> [...]
    > mikser nie ma galwanicznego wyłącznika tylko wyłącznik "elektroniczny"
    > na płytce sterownika, przez co przetwornica zasilana jest z sieci
    > nonstop (jeśli wtyczka jest włączona do gniazda). Po stronie
    > pierwotnej Chiński układ SW2603, trochę kondensatorow i oporników, nie
    > ma innych półprzewodników. Uznałem, że wina w tym układzie. Zamówiłem
    > nowe, wymieniłem. Nadal martwa. Co może być jeszcze przyczyną?
    > Zaskoczony zauważyłem, że neutral AC jest na płytce połączony z plusem
    > po stronie wtórnej przetwornicy. Tak można robić??

    Tam są takie rezystory do zasilania na plusie na aplikacji. Generalnie
    rezystory tak podłączone lubią się psuć. No i elektrolity też wysychają.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 14. Data: 2019-03-28 12:38:25
    Od: Antek <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 11:47:43 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > Nie pamiętam 60950-1 (dawno czytałem), a tej nowej jeszcze nie czytałem,
    > ale próbuję do tego typu kwestii podchodzić przede wszystkim opierając

    Chyba ja i Roman domyślnie założyliśmy, że jest możliwość dotknięcia stroony wtórnej.
    Jei nie i izacja jest podwójna/wzmocniona to faktycznie masz rację.

    --
    Antek

  • 15. Data: 2019-03-28 13:00:33
    Od: Antek <a...@g...com>

    Chyba ja i Roman zbyt szybko założyliśmy, że jest możliwość dotknięcia strony
    wtórnej. Jeśli nie i izolacja między elementami pod napięciem a użytkownikiem jest
    podwójna lub wzmocniona to masz rację, sam zasilacz nie musi być izolowany.

    --
    Antek

  • 16. Data: 2019-03-28 13:27:17
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 28.03.2019 o 11:40, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wtyczką z ochronnym.
    >
    > Skoro ten mikser nie ma przewodu ochronnego to skąd wiesz, który jest

    może jest niebieski;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 17. Data: 2019-03-28 15:10:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Mar 2019 11:40:17 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Skoro ten mikser nie ma przewodu ochronnego to skąd wiesz, który
    > jest
    > neutralny?

    No ręce opadają.... Skup się. Zasilanie sieciowe z wtyczki czyli faza
    (L) neutral(N) wchodzi bezpośrednio na zaciski przetwornicy, też
    oznaczone L i N. Patrząc na ścieżki na płytce przetwornicy ścieżka N
    biegnie na stronę wtórną i łączy się z + po stronie wtórnej. Strona
    wtórna zasila drugą płytkę z kontrolerem miksera.
    Wtyczka nie posiada przewodu ochronnego. Tylko dziurę na niego. Przez
    co można ją włączyć do gniazda bez bolca tak, że faza z N się
    zamieni, o na + będzie faza a nie neutralny.
    Pytanie po co konstruktorom tej przetwornicy w ogóle neutralny
    połączony ze stroną wtórną przetwornicy? (zakładając prawidłowe
    włożenie wtyczki do gniazda z bolcem gdzie po lewo powinna być faza)

    --
    Marek

  • 18. Data: 2019-03-28 15:14:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Mar 2019 13:27:17 +0100, tck <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote:
    > może jest niebieski;)

    Są tylko dwie żyły. Niebieska połączona z N na płytce przetwornicy.
    Brązowa z L na przetwornicy. Wtyczka ma dziurę w gumowej obudowie na
    boleć ochronny. Przez co wkładając do gniazda z bolcem duże jest
    prawdopodobieństwo, że "polaryzacja" będzie tak jak oczekuje
    konstruktor płytki. No chyba że instalator gniazda podłączył fazę z
    prawej bolca.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2019-03-28 17:04:45
    Od: Antek <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 15:13:45 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > prawdopodobieństwo, że "polaryzacja" będzie tak jak oczekuje
    > konstruktor płytki. No chyba że instalator gniazda podłączył fazę z

    Chciałbyś polegać na tym, że instalator podłączył wszystko dobrze? Pewnie z połowa
    dostępnych na rynku przedłużaczy odwróci Ci te żyły. Na szczęście normatywnie zarówno
    L jak i N traktowane są na równi, jako przewody niebezpieczne.

    --
    Antek

  • 20. Data: 2019-03-28 20:23:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 15:14, Marek pisze:

> [...]
    > prawdopodobieństwo, że "polaryzacja" będzie tak jak oczekuje konstruktor
    > płytki. No chyba że instalator gniazda podłączył fazę z prawej bolca.

    Ja mam gniazdka podwójne. Jak wetkniesz w dolne to masz akurat odwrotnie
    niż w górnym.
    P.G.