  • 21. Data: 2017-11-17 12:35:56
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów- jeśli tu tacy są;)
    Od: b...@g...com

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > ORAZ Inspekcja Handlowa.
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Na dwoje babka wróżyła. Gniazda uUSB są bardziej delikatne niż mocowanie
    matrycy. Jak tam wygląda sprawa z wymianą gniazd uUSB
    we wszelakich telefonach w okresie gwarancyjnym?

    Sam se sprawdziłem:
    Bezpłatna naprawa może zostać przeprowadzona jedynie w odniesieniu do telefonów,
    które nie posiadają uszkodzeń mechanicznych (np.rozlany wyświetlacz, pęknięta
    obudowa). Jeśli takowe występują należy poinformować Klienta, że elementy te nie będą
    mogły być naprawione nieodpłatnie.

    Przy okazji grzebania taka ciekawostka od apple, jaki to ładny dupochron sobie
    wymyślili:) Jak na czerwono, znaczy telefon wpadł do kibla, albo deszcz
    na niego padał.
    https://support.apple.com/pl-pl/HT204104

    Może kiedyś wymyślą jaki wskaźnik przekroczenia max.naprężeń w zawiasach laptopów?
    W droższych sprzętach przenośnych już kilka lat montują czujniki
    przyspieszenia co rejestrują upadek, wtedy sprawa z gwarancją jest łatwa.

  • 22. Data: 2017-11-17 13:27:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Na siłę to się przyśpieszenie przekłada. :)
    > jp

    szybkość (jako różnica od zera do końcowej prędkości) w jednostce czasu
    czyli przyspieszenie:)

  • 23. Data: 2017-11-20 09:35:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2017 09:15:22 +0100, sirapacz napisał(a):

    > ja z fizyki orłem nie jestem, ale akurat szybkość otwierania klapy
    > bezpośrednio przekłada się na moment/siłę oddziałującą na zawias.

    A to zawias te klape otwiera, czy reka ?

    Typowy zawias jakies tam tarcie ma, niemale, wszak musi klape
    utrzymac. Jak moment przylozony przez reke wiekszy, to sie zawias
    obraca i wiekszego niz z tarcia wynika na druga czesc nie przenosi.

    J.

  • 24. Data: 2017-11-20 14:30:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > utrzymac. Jak moment przylozony przez reke wiekszy, to sie zawias
    > obraca i wiekszego niz z tarcia wynika na druga czesc nie przenosi.

    możesz sobie odwrócić: klapa się nie porusza a otwierasz dolną część
    laptopa z zamocowanym zawiasem.
    Im szybciej próbujesz otworzyć klapę tym większą siłą działasz na zawias
    stawiający opór.

  • 25. Data: 2017-11-23 12:13:34
    Od: A S <a...@v...pl>

    W dniu 2017-11-17 o 13:27, sirapacz pisze:

    > szybkość (jako różnica od zera do końcowej prędkości) w jednostce czasu
    > czyli przyspieszenie:)

    To nie szybkosc a zmiana szybkosci. Czyli wszystko gra.
    --
    A S

  • 26. Data: 2017-11-23 13:14:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 listopada 2017 16:38:09 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Klasyczne spławienie klienta. Jeśli zawias jest tak słaby, że psuje się
    > od używania, to jest to wada towaru, a nie wina użytkownika.
    Na razie miła Pani ze "wsparcia technicznego" odpisała mi że "uszkodzenie z winy
    użytkownika spowodowane otwieraniem klapy laptopa jedną ręka"
    Czyli wynika z tego ze powinno się klapę laptopa podnosić obiema rękoma. Dało by tak
    rade gdyby zamiast nóżek laptop miał przyssawki czy był jakoś inaczej do stołu
    przyklejony;)
    Zapytałem który punkt instrukcji obsługi mówi o tym że klape należny podnosić dwoma
    rękoma. Odpowiedzi nie dostałem póki co.

  • 27. Data: 2017-11-23 13:42:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-11-23 o 13:14, Kris pisze:

    > Na razie miła Pani ze "wsparcia technicznego" odpisała mi że "uszkodzenie z winy
    użytkownika spowodowane otwieraniem klapy laptopa jedną ręka"

    Mocne! I że niby od tego mocowanie zawiasu pęka?

> [...]
    > Zapytałem który punkt instrukcji obsługi mówi o tym że klape należny podnosić dwoma
    rękoma. Odpowiedzi nie dostałem póki co.

    Odnośnie Twojego problemu - kiedyś, bardzo dawno temu, kiedy Hyundai
    produkował laptopy, jedna z nowych konstrukcji po kilku miesiącach
    używania miała właśnie taki problem - pękały obudowy przy mocowaniu
    zawiasów. Na szczęście firma była na tyle poważna, że bezpłatnie
    wymieniała te obudowy (no - na koszt serwisu który to robił w ramach
    standardowej umowy).
    Oczywiście było mocno nieprzyjemnie przy pierwszych klientach, którzy
    mieli problem, a sygnału od producenta nie było. Potem to już nawet nikt
    nie pytał tylko była od razu wymiana.

    Pozdrawiam

    DD

  • 28. Data: 2017-11-23 13:48:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-11-23 o 13:14, Kris pisze:

    >Mocne! I że niby od tego mocowanie zawiasu pęka?

    Jak chwytasz za rog, to moga sie naprezenia jakos niekorzystnie
    rozkladac.
    A moze i jak chwytasz za srodek, bo teraz te ekrany takie szerokie :-)

    J.

  • 29. Data: 2017-11-23 14:05:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-11-23 o 13:48, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Jak chwytasz za rog, to moga sie naprezenia jakos niekorzystnie rozkladac.
    > A moze i jak chwytasz za srodek, bo teraz te ekrany takie szerokie :-)

    Ale może bez przesady. Oczywiście są tendencje do coraz cieńszych
    konstrukcji itd, i masz rację że przy mało sztywnym deklu obudowy tak
    jest, ale jest też jakaś granica zdrowego rozsądku. A jak konstruktor
    nie przewidział że użytkownik może tak czy inaczej zrobić to od tego
    jest instrukcja i wyraźna informacja na samym urządzeniu że trzeba tak a
    nie inaczej.

    Może jednak powinni dołączać do laptopa (albo sprzedawać jako
    wyposażenie obowiązkowe) urządzenie do bezpiecznego otwierania
    składające się z płaskowniczka (może być jakaś wytłoczka z solidnego
    plastiku), rączki do poprawnego uchwycenia we właściwym miejscu i
    jeszcze czegoś co pozwoli na równoległe prowadzenie ekranu? I najlepiej
    drugie podobne do zamykania :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 30. Data: 2017-11-24 01:14:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
> [...]

    Może pani w rozmarzeniu pomyliła czynności "jedną ręką"? :)

> [...]
    > plastiku), rączki do poprawnego uchwycenia we właściwym miejscu i
    > jeszcze czegoś co pozwoli na równoległe prowadzenie ekranu? I najlepiej

    Od razu bracie pantograf, jak w stołach Kuhlmanna (czy jak się to nazwisko
    pisze) :)
    Do czego to dochodzi, że ze złej strony dmuchniesz i się łamie...
    A wcześniej, jak mi laptop przygwizdał z niecałego metra o podłogę, to tylko
    dysk ucierpiał. Prawda, strata, ale laptop ocalał. Klapa oczywiście się
    otworzyła, inaczej bym nie pisał.

    Aha, uważajcie, zaparzona kawa może być gorąca. I macie nie pozwalać
    dzieciom bujać się na drzwiczkach od mikrofali...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.