    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: RFID dla biegaczy
    Date: Thu, 30 Jun 2016 14:26:38 +0200

    Zainspirowany tym art.:
    http://www.righto.com/2016/06/inside-tiny-rfid-chip-
    that-runs-san.html

    Przejrzałem się bliżej temu układowi.
    Zastosowanie ciekawe, bo nie trzeba osobno ręcznie "stoperować"
    każdego uczestnika. Biegacz wbiega na specjalną matę z "odbiornikami"
    i jest tagowany automatycznie.
    Jedno, co mnie ciekawi to jak uzyskali wymaganą w sporcie dokładność
    przekroczenia mety. Mam na myśli "złapania" dokładnie momentu
    przekroczenia linii mety przez zawodnika a nie np. 2 metry wcześniej.

    Datasheet układu
    https://support.impinj.com/hc/en-us/articles/2027569
    08-Monza-4-RFID-Tag-Chip-Datasheet

    przedstawia orientacyjne czułości zadziałania w zależności od
    zastosowanej anteny. Dla dipola (str 7) mamy najmniejsze martwe
    strefy, w których układ zadziała. Jest to ok 2.5m
    Jest to nadal zbyt dużo, bo złapie przed metą (uwzględniając też wys.
    od gleby-maty).
    Podejrzewam, że cały widz jest w kształcie tej anteny, by była na
    tyle słaba aby zadziałała tuż nad matą ale nie na tyle by energi
    starczyło na zasilanie...

    --
    Marek